שתף קטע נבחר

מהפכת השקיפות והחדשנות באתר נמל חיפה מתעצמת

הפיתוחים החדשניים שעלו באחרונה לאוויר באתר האינטרנט של נמל חיפה (www.haifaport.co.il) מהווים פריצת דרך ברמה העולמית. לראשונה, ניתן לעקוב בזמן אמת אחר הביצוע של כל עגורן בנמל

 

אחרי עבודת תכנון ומחקר ארוכה ומקיפה, עלה בחודש יוני אתר אינטרנט חדשני לנמל חיפה, המציג בשלוש שפות (עברית, ערבית ואנגלית) את פעילות הנמל באופן מרהיב ושקוף ובזמן אמת, הן בתחום המטענים והן בתחום המתפתח של תיירות וקרוזים. לאחרונה נוספו 3 כלים חדשים המאפשרים מבט חסר תקדים בעומקו ובפירוטו על פעילות הנמל:

דף פריקה וטעינת מכולות בנמל אמת - הדף החדש מתעדכן מדי חמש דקות, ונותן חשיפה מלאה בזמן אמת לתפעול הנמל בתחום המכולות. הדף מראה אונליין עבור כל אוניית מכולות את שיעור הביצוע עליה (כמה מכולות כבר שונעו וכמה נותרו בתהליך). בנוסף, עבור כל אוניה ישנו פירוט לפי עגורנים העובדים על האוניה בכל משמרת, כולל כמה מכולות שינע כל עגורן בנפרד וכן "ממוצע לשעת עגורן" - כלומר כמה מכולות שינע העגורן מ/אל האוניה. הממוצע לעגורנים מופיע בצבעים המציגים עד כמה מהירה העבודה של המנוף (ירוק/צהוב/אדום). ממוצעים אלה הם הנתונים המרכזיים לפיהם נבחנות היכולות של כל טרמינל מכולות בעולם, וכעת נמל חיפה, לראשונה בעולם מציג זאת באונליין, לכולם. נזכיר, שעל פי רשות הספנות והנמלים, נמל חיפה הוא היעיל בישראל, ולפי מחקר שערך ה־OECD, נמצא שנמל חיפה הוא הרביעי ביעילותו בעולם ביחס לגודלו, בתחום המכולות.

 

  (צילום: באדיבות נמל חיפה)
(צילום: באדיבות נמל חיפה)

 

דף אוניות מטען כללי - דף חדש נוסף שמראה לראשונה בישראל את פעילות המטען הכללי (שאינו מכולות) בנמל חיפה בזמן אמת. הדף החדש מציג את המידע המלא לגבי אוניות ברזל/מתכות, עץ, מלט, מכוניות וגלנוע ושאר מטענים כלליים הנספרים לפי יחידות.

 

לוח אוניות כולל - דף נוסף שעלה לאוויר המאפשר צפייה בנתוני כלל האוניות על מסך אחד מרוכז. בדף ישנו מידע על כל האוניות, כולל מידע בזמן אמת על יתרת המטענים באוניות מכולה. הדף מאפשר בחירה (פילטור) בצפייה בכלל האוניות, באוניות מכולה בלבד ובאוניות מטען כללי בלבד.

 

מנדי זלצמן מנכ"ל חברת נמל חיפה: "האתר החדש של נמל חיפה הוא בבועה של הנמל עצמו – איכותי, מקצועי, שירותי ועם יופי וספיריט שמיוחדים לו. מדובר בקפיצת מדרגה משמעותית ששמה אותנו גם בתחום הזה, של מידע אונליין ברשת, ברמה העולמית הגבוהה ביותר. זהו המשך ישיר להכנסת המערכות הטכנולוגיות המתקדמות בעולם לנמל חיפה וההכרה שלה זכינו בשנים האחרונות כנמל מוביל בנושאי טכנולוגיה".

 

אשל ארמוני, יו
אשל ארמוני, יו"ר דירקטוריון נמל חיפה(צילום: ורהפטיג ונציאן)

 

אשל ארמוני יו"ר דירקטוריון חברת נמל חיפה: "אתר האינטרנט החדש מביא לידי ביטוי את האסטרטגיה של החברה לשנים הקרובות הכוללת חדשנות ושקיפות והמשך שיפור השירות. העובדה שהאתר נותן שירות מלא גם בערבית משתלבת היטב עם הכוונה שלנו לפתיחת ערוצי תובלה מזרחה והגברת שיתוף הפעולה בהנעת סחורות בתוך המזרח התיכון. גם הדגש באתר על תחומי המטען הכללי והתיירות מבטאים את הכוונה שלנו לתת דגש רב על חיזוק תחומים אלה בעתיד הקרוב".

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ג'ורג' גינסברג
נמל חיפה
צילום: ג'ורג' גינסברג
מומלצים