שתף קטע נבחר

לא רק קרמים והזרקות: כך תשיגי אנטי אייג'ינג טבעי

40 זה אולי ה-30 החדש, אבל הגוף שלנו חושב לפעמים אחרת: עוד קמט בזווית העין, הבטן שאת לא מצליחה להוריד והמשקל שפשוט מסרב לרדת. את מורחת קרמים ואולי גם שוקלת להזריק. אבל יש עוד דרך לעשות את זה - אנטי אייג'ינג טבעי

אומרים שעם הגיל מגיעה החוכמה, אבל בכל מה שקשור למראה החיצוני שלנו – אנחנו רוצות להיראות לפחות עשר שנים צעירות יותר. כולנו יודעות שהגוף משתנה עם השנים, אבל לא תמיד קל לנו לקבל את העובדה הזו, בייחוד כשהשינויים נראים לעין.

 

 

 

אמנם את תהליך ההזדקנות של הגוף לא נוכל למנוע, אבל בהחלט אפשר להאט את הקצב ולהחזיר לגוף ולעור את החיוניות שלו, ואפשר לעשות את זה גם באופן טבעי ובריא לחלוטין. איך, את שואלת? הנה כמה טיפים:

 

תזונה וכושר גופני: נא לחשב מסלול מחדש

בגילאי ה-20 שלך (ואולי גם ה-30 המוקדמים), עוד יכולת לפצות על ארוחת ג'אנק פוד מושחתת עם אימון טוב בחדר כושר. באיזשהו שלב את מגלה שמה שהצליח לפני עשור או שניים, כבר ממש לא עובד.

 

את האשם את יכולה להפיל על האסטרוגן, ההורמון שעם השנים, הרמות שלו הולכות ויורדות עד שהייצור וההפרשה שלו מפסיקים לגמרי. זה השלב שבו תחווי שלל תסמינים כמו קצב חילוף חומרים איטי יותר, הידלדלות של מינרלים במסת העצם (תופעה שיכולה לגרום לאוסטאופורוזיס), ושינוי בהורמוני בלוטת התריס אשר מווסתים את חילוף החומרים.

 

מה זה אומר? יהיה לך הרבה יותר קשה לשרוף אנרגיה, בגלל שהיחס בין מסת השריר לשומן נוטה יותר לכיוון השומן. אבל זה לא אומר ששמירה על משקל בשנות ה-40 היא בלתי אפשרית. להיפך, בעזרת תזונה נכונה ושגרת אימונים ממוקדת, וגם קצת משמעת - כל אחת יכולה לשפר את מראה הבטן ולהחזיר לגוף את החיוניות תוך זמן קצר.

 

פעילות גופנית מותאמת אישית

נחזור שוב לגיל 20 - זוכרת את השניים שלושה קילוגרמים המיותרים שהיו מתווספים בחורף בלי ששמת לב? סביר להניח שפעם הצלחת לפתור את זה די בקלות עם דיאטה קפדנית או שגרת יום יותר אקטיבית. היום הפתרונות האלו כבר ממש לא יעבדו והם אפילו יכולים להזיק לך.

  (צילום: freepik.com )
(צילום: freepik.com )

כשהגוף משתנה, גם הדרך לטפל בו משתנה. אם פעם התאמנת רק כדי לרדת במשקל, אחרי גיל 40, תגלי שלפעילות גופנית יש קשת רחבה של יתרונות שמעולם לא חשבת עליהם: היא תורמת למערכת חיסונית בריאה, לתפקוד יומיומי כמו שיווי משקל, קואורדינציה, חיזוק שרירים, יציבה נכונה וסיבולת אירובי.

 

הסוד לאנטי אייג'ינג טבעי ולשמירה על גזרה צעירה היא לאמץ פעילות גופנית שתתאים לגוף שלך ולקצב חילוף החומרים בשלב זה בחייך.

 

"חשוב להתאים פעילות גופנית שקודם כל תמשוך אותך ותגרום לך הנאה גם מנטלית וגם פיזית" מדגישה גלית פרי, בעלת תואר B.Ed בחינוך גופני - מחלקת הדרכה סטודיו סי. "ספורט בקבוצה למשל, יכול להיות מאוד מדרבן. פעילות בקבוצה היא יותר מחייבת וגורמת לנו להרגיש שייכות. התמדה בתוכנית אימונים שמשלבת פעילות אירובית ועבודה כנגד התנגדות בשילוב תזונה נכונה ומאוזנת, תוביל למראה גוף מעוצב, חזק ובריא יותר".

 

כבר 30 שנים מספקת סטודיו סי מענה בריאותי וגופני רחב לנשים בכל שלב בחייהן. הרשת פיתחה תוכנית ייחודית לנשים שכוללת אימוני חיטוב, עיצוב והרזיה מותאמים אישית בשיטת הפעלת שרירי הגוף העמוקים ביותר.

 

35 סניפי הרשת מציעים מגוון של שיעורים ששמים דגש על כל אותן פעילויות שכל כך חשובות לנו כדי לשמור על מראה צעיר וחיוני - מעין בוסט של אנטי אייג'ינג. בין היתר, אפשר למצוא בסטודיו סי שיעורי אירובי ואימון מחזורי שמטרתם לשפר את סיבולת לב הריאה, להעלות את הדופק, להצר היקפים ולשרוף קלוריות; אימונים ממוקדים לחיזוק שרירי הבטן, הישבן, הירכיים וקרקעית האגן, שמסייעים לצמצום היקפים, מניעת כאבי גב ושיפור טווח התנועה; ושיעורים המתמקדים במתיחות ושיווי משקל המשלימים את עבודת העיצוב.

 

למה חלבון כל כך חשוב לך?

הידעתן? בסביבות גיל 40 אנחנו מתחילות לאבד מסת שריר בקצב של 8 אחוז בעשר שנים. זו תופעה טבעית המסמנת לנו שהגוף מתבגר. כתוצאה מכך, קצב חילוף החומרים שלנו מאט ואנחנו שורפות פחות אנרגיה. נוסף על כך, אנחנו יכולות גם לחוות תופעות לוואי כמו חולשה, עייפות ורגישות.

 

"הפתרון הוא תזונה מאוזנת עשירה בחלבון כמו בשר עוף והודו רזה, דגים, ביצים, יוגורט, מוצרי חלב וקטניות", אומרת נורית רייכמן, דיאטנית ראשית בסטודיו סי. "אכילת החלבון בשילוב פעילות גופנית מתאימה יאפשרו שמירה על מסת השרירים, חוזק הגוף והרגשת שובע לאורך יותר זמן.

 

"מחקרים מראים שנשים מעל גיל 40 צריכות להגדיל את צריכת החלבון היומית שלהן. אבל זה לא מספיק - חשוב לחלק את צריכת החלבון ל מספר פעמים לאורך היום, ולא רק בארוחה אחת".

 

רוצה עור צעיר וחלק? תאכלי מזונות מגבירי קולגן

הקולגן הוא החלבון שמחזיק את כל הגוף - העצמות, העור והשרירים. הוא זה שגורם לך להיות קופצנית וגמישה. אבל למרבה הצער, עם הגיל ייצור הקולגן בגוף הולך וקטן. ואנחנו לא מדברות על גיל הפרישה - יש נשים שכבר בגילאי העשרים המאוחרים שלהן יתחילו לאבד קולגן.

 

האיבר הראשון שמחסור בקולגן נראה בו הוא העור. הקולגן הוא זה שמעניק לעור את המראה המתוח והגמיש שלו. אבל גם כאן לא הכל אבוד - אם תאמצי לעצמך תזונה שמבוססת על מאכלים שמגבירים את הסינתזה של הקולגן, תוכלי למנוע את ההרס שלו.

 

מזונות עשירים באבץ, ויטמין סי וליקופן יכולים להיות אנטי אייג'ינג טבעי מדהים לעור. ויטמין סי נמצא בעיקר בפלפל אדום, עגבניות, תותים קיווי ופירות הדר; גרעיני דלעת וחמנייה, סובין חיטה וטחינה הם בין המאכלים העשירים ביותר באבץ; ואת הליקופן תמצאו בעגבניות טריות ומבושלות.

 

אז כמו שראית, יש דרכים טבעיות ובריאות להרגיש ולהיראות צעירה יותר, והן דורשות ממך רק רצון, משמעת והתמדה.

 

לפרטים נוספים היכנסי >>

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: חגי דקל
שני אדמוני, סמנכ"לית הדרכה סטודיו סי
צילום: חגי דקל
מומלצים