אל תצאו מהבית: מאיזו רשת סופרים הישראלים מעדיפים להזמין משלוח?
מהם המדדים שמשפיעים על שביעות הרצון של לקוחות שמזמינים Online, ואיזו רשת סופרמרקט קיבלה את הדירוג הגבוה ביותר באיכות משלוחי המזון, השירות הנלווה וחוויית הרכישה הכוללת?
אז מאיפה הישראלים מעדיפים להזמין את המשלוח שלהם?
העובדה שיותר ויותר רשתות קמעונאיות לממכר מוצרי מזון מציעות שירותי הזמנה ומשלוחים של מוצרי מזון ברשת, גורמת לרבים להתלבט מאיפה כדאי לבצע את ההזמנה הבאה. סקר הגל החדש שנערך בינואר 2020, בדק מאיזו רשת סופרים ישראלים מעדיפים לבצע את ההזמנות שלהם, ועל פי אילו מדדים. הסקר נערך בקרב מדגם מייצג של גברים ונשים בגילאי 30 ומעלה, שנוהגים לערוך קניות סופרמרקט באמצעות האינטרנט, ובחן מגוון פרמטרים ובהם: מגוון המוצרים, שירות הלקוחות, האריזה, נוחות השימוש באתר ועוד.
על פי תוצאות הסקר, 81% מהמשתתפים ענו כי הם מבצעים בדרך כלל את הקניות שלהם באתר של שופרסל online, ושופרסל נמצאה גם כרשת הסופרמרקטים המובילה ברוב הפרמטרים שנבדקו. למעלה ממחצית מהמשיבים (64%) דירגו את שופרסל online בתור אתר הקניות הטוב ביותר, מבין 16 אתרי קניות מזון שונים שדורגו בסקר. מדובר בפער משמעותי במיוחד, בהשוואה למתחרה המוביל שקיבל 10% בלבד.
לקוחות שבוחרים לבצע רכישת מוצרי מזון באמצעות האינטרנט, זקוקים לאתר קניות נוח וידידותי, שיתאים להרגלי הצריכה שלהם. בשופרסל online מצליחים לספק את חוויית הקניות המובילה, באמצעות למידת הרגלי הרכישה של חברי מועדון לקוחות שופרסל וטעינת פריטים שמותאמים אישית לכל לקוח – בין אם הוא רכש אותם קודם לכן באמצעות אתר ה-Online ובין אם הוא רכש אותם בסניפים. המחירים באתר ה-Online מבוססים על המחירים של שופרסל דיל והלקוחות גם מקבלים קופונים מותאמים אישית, ויכולים להיעזר ביועץ קנייה חכם שמאפשר להם לבצע קנייה בריאה ומשתלמת יותר.
בנוסף לחוויה הכוללת, נבחנו לעומק גם מספר פרמטרים ממוקדים יותר:
שירות הלקוחות
תהליך רכישה מקוון מחייב את הרשתות השונות לגלות זמינות ורמת שירות גבוהה כלפי הלקוחות, במטרה לספק מענה לכל שאלה או בעיה. 64% מהמשיבים לסקר דירגו את שירות הלקוחות של שופרסל online במקום הראשון, זאת בהשוואה ל-10% בלבד שקיבל המתחרה המוביל. שופרסל Online מספקת ללקוחותיה דרכי יצירת קשר שונים בהתאם להעדפותיהם, החל מפנייה באמצעות המייל, דרך פנייה ב-Facebook ועד לפנייה ב-Whatsapp. לפי נתוני שופרסל לשנת 2019, כ-80% מהפניות הטלפוניות נענות בממוצע בתוך 60 שניות, ואחוז דומה של פניות בצ'אט נענה תוך 45 שניות. גם בסקר שערך אתר מידרג בחודש יולי 2018 והשווה בין משלוחים של רשתות קמעונאיות שונות, הגיע שירות הלקוחות של שופרסל online למקום הראשון עם ציון של 4.17, בהשוואה ל-3.84 של המתחרה המוביל.
איכות וזמינות המשלוח
הזמינות הגבוהה של משלוחים והגעתם אל הלקוחות בצורה המיטבית, הם פרמטר נוסף שזיכה את שופרסל online בניקוד גבוה. בהתאם לנתוני הרשת לשנת 2019, כ-68% מההזמנות שמתקבלות בכל יום, הן הזמנות שמופצ
ות כבר ביום למחרת וכ- 26% מההזמנות שמתקבלות בכל יום מופצות כבר באותו היום. על מנת להבטיח שהמוצרים ישמרו על איכות וטריות, בשופרסל שמים דגש על תהליך אריזה שכולל הפרדה בין המוצרים, ואריזת מוצרים שדורשים קירור בארגזים ייעודיים. ואכן, 63% מהמשיבים לסקר של הגל החדש (ינואר 2020) העניקו לשופרסל Online את המקום הראשון גם במדד האריזה, לעומת 11% שקיבל המתחרה המוביל.
היצע מגוון
ולבסוף, מאחר שהמטרה העיקרית של לקוחות שמזמינים ברשת היא חיסכון בזמן, המגוון המוצע באתרים הוא אחד מהפרמטרים המרכזיים ביותר. גם בהיבט הזה, רכישה בשופרסל online בולטת בזכות האפשרות לבצע את כל הקניות במקום אחד ולא לבזבז זמן בגלישה בין אתרים שונים או הגעה לסניפים. באתר האינטרנט של שופרסל Online ניתן לרכוש הכול, החל ממזון, מוצרים אורגניים (GREEN), מוצרי קוסמטיקה ופארם, מוצרי חשמל ואלקטרוניקה ואפילו מוצרים לבית ולגן. אופן ליקוט המוצרים הקפדני ובחירת הסחורה הטריה ביותר, מאפשרים לכל לקוח להרגיש ממש כאילו הוא בחר את סל הקניות בעצמו.
השליחה גילי אליאש שבקמפיין החדש של שופרסל online, לא יכלה להישאר אדישה לנתוני שביעות הרצון הגבוהים, ועכשיו גם אתם מוזמנים. רוצים ליהנות מהמשלוח הבא ברמה המקסימלית? היכנסו לאתר שופרסל המחודש ובחרו משלוח דה בסט, שיגיע אליכם טרי, מגוון והכי מהר שיש.