שתף קטע נבחר

"זה לא מקרה ש-48% מהמשקיעים בקרן הן משקיעות"

עמליה שכטר מייסדת ומנכ״לית קרן ההשקעות invo הזדמנויות השקעה

עמליה שכטר חזרה לפני שבועיים מעוד נסיעת עסקים שגרתית בארה"ב. שישה ימים והמון פגישות עסקיות עם יזמים, קבלנים, אנליסטים, משפטנים, יועצי מס ועוד. בכל הפגישות הללו עמליה, מנכ"לית ומייסדת קרן ההשקעות invo - הזדמנויות השקעה, הייתה האישה היחידה. היא כבר לא מתרגשת. בחמש עשרה השנים שבהן היא פועלת בעולם ההשקעות היא שמעה וראתה הכל. ככה זה כשבמשך כל כך הרבה שנים את האישה היחידה סביב שולחן מקבלי ההחלטות.

 

עמליה שכטר, מנכ
עמליה שכטר, מנכ"לית ומייסדת קרן ההשקעות INVO(צילום: יח"צ)

 

"לצערי, תחום ההשקעות עדיין לא נפרץ עבור נשים. יש לי סיפור קטן שאני תמיד חוזרת אליו. החלום האמיתי שלי היה להקים את invo על טהרת הנשים בלבד. במשך שנה וחצי חרשתי את הארץ ופגשתי 50 נשים מרשימות ועוצמתיות ממגוון תחומים. ניסיתי לשכנע אותן להצטרף אליי למסע ולהקים את קרן ההשקעות הנשית הראשונה. אתן יכולות לנחש לבד כמה מהן ענו לי בחיוב. אף לא אחת.

 

לפני ארבע שנים ואחרי שצברה קילומטראז' רציני בעולם הפיננסי, הקימה עמליה שכטר את חברת invo - הזדמנויות השקעה בע"מ, קרן השקעות המתמחה בהשקעות נדל"ן יזמי בעולם. ההקמה של הקרן הייתה עבורה סגירת מעגל מרגשת שפתחה פרק חדש בסיפור חייה מעורר ההשראה.

 

מי שפוגש היום את עמליה, בת 48 ואם לעומר ויובל המקסימות בנות ה־17 וה־15, רואה לנגד עיניו יזמית, אשת עסקים מצליחה, מנכ"לית ומייסדת של קרן השקעות. אחת שעשתה את זה ובגדול במגרש הכי גברי שיש. כן, עדיין. גם היום בשנת 2020.

 

אבל מי שפגש אותה לפני עשרים שנה לא יכול היה לתאר לעצמו שהעו"ס ששימשה כקצינת מבחן, תוביל כמנכ"לית מייסדת השקעות ב־28 פרויקטים ברחבי העולם ותגייס למעלה מ־200 מיליון ש"ח.

 

"אני יודעת שזה נשמע קלישאתי, אבל אם הייתם אומרים לי לפני עשרים שנים שאצא לנסיעת עסקים בארה"ב כמנכ"לית של קרן השקעות יחד עם מנכ"ל משרד הביטחון לשעבר האלוף במיל' אודי שני, הייתי צוחקת לכם בפרצוף ופשוט ממשיכה הלאה. במשך כל כך הרבה שנים פיתחתי מערכת יחסים לא בריאה עם הדבר הזה שנקרא כסף. זה לא רק שהוא לא עניין אותי, ממש ברחתי ממנו כמו מאש".

 

מהר מאוד הבינה עמליה שהמציאות חזקה מהנחות היסוד שלה. מערכת היחסים המורכבת שהיא בעצמה טיפחה עם הכסף הביאה אותה לקצה. בגיל 27 היא מצאה את עצמה עם חובות בהיקף מאות אלפי שקלים ושתי ילדות שאותן היא גידלה כלכלית לגמרי לבדה. היא מספרת על לילות ללא שינה. שלוש עבודות. דאגה מטורפת ותחושת כישלון אישית שליוותה אותה.

 

עמליה שכטר, מנכ
עמליה שכטר(צילום: יח"צ)

 

"למזלי, החיים לא השאירו לי ברירה. הבנתי בדרך הקשה שיש לי מערכת יחסים מורכבת עם כסף ואני צריכה לקחת אחריות ללמוד להתנהל מולה. זו הייתה נקודת המפנה. הבנתי שאני חייבת לעשות דברים אחרת. התחלתי להתעניין בעולם הכלכלי, תחילה מהפריזמה של אימון. ראיתי המון קווים מקבילים בין עבודה סוציאלית לאימון משפחות ולכן היה לי קל יחסית להיכנס לתחום. בפועל, הייתי המאמנת האישה הראשונה בישראל. היום אני יודעת לומר שדרך ליווי משפחות אחרות טיפלתי גם בעצמי".

 

"גיליתי שזה עולם שאני טובה בו ולהפתעתי הוא גם מעניין ומלהיב אותי. העמקתי עוד ועוד בתחום הפיננסי בדגש על השקעות בכלל והשקעות נדל"ן. הבנתי שזה כלי אדיר שעם תכנון אסטרטגי נכון ומוגדר מאפשר לכל אחד ואחת לתאר קצת עושר, בין אם יש לו ניסיון והבנה בתחום או שאין לו בכלל. היופי הוא שזה גם כלי שלא מצריך הון עתק ובאופן יחסי מאפשר גם למעמד הביניים להשקיע בפרויקטים אטרקטיביים ברחבי העולם. הרגשתי שזו השליחות שלי".

 

תחושת השליחות שהיא חוזרת עליה שוב ושוב הייתה אחד הגורמים המשמעותיים שהביאו להקמת invo. "אחרי שראיתי כמה טוב הכלי הזה שנקרא השקעות נדל"ן עשה לי, הבנתי שאני רוצה להעביר את זה הלאה. אני רוצה להראות ולהוכיח לעוד ועוד אנשים שאפשר לצאת ממרוץ העכברים הכלכלי שכולנו נמצאים בו. אפשר לחיות בלי דאגות כלכליות ואפשר להבטיח עתיד כלכלי טוב יותר לנו וליקרים לנו.

 

בתוך זה, שמתי לעצמי למטרה לסלול לעוד ועוד נשים את הדרך לעולם הזה. לא בשביל הסמנטיקה וכדי להגיד שנשים פועלות ומשקיעות אלא כי הן פשוט עושות את זה מצוין. מרגע שנשים מחליטות לקחת אחריות והופכות לפרואקטיביות כלכלית, הן פועלות לאחר בחינה מדוקדקת וקפדנית של כל השקעה. בניגוד לגברים, למשל, הן לא נוטות לרדוף אחרי טרנדים או להישען על המלצות בלבד וממש לא חוששות לשחות נגד הזרם ולבחור את ההשקעות שבאמת באמת מתאימות להן.

 

תחום ההשקעות בכלל והנדל"ן בפרט נתפסים כתחומים מאוד גבריים. הן בהתעסקות בהם והן בקבלת ההחלטות. זה מוביל לכך שנשים מלכתחילה פחות בקיאות ומתעניינות בנושא. אבל הבעיה היותר גדולה היא שגם היום ב־2020 גופי ההשקעה פשוט מוותרים עליהן. עלינו. הם כלל לא פונים לנשים ובטח ובטח שלא בשפה ובאופן שמתאים להן.

 

אני לא מקבלת את זה. אנחנו למשל מקפידות לפנות לנשים בשפה שלהן, כזו שגם פונה אליהן באופן שמגיע להן אבל גם מדברת ונוגעת בדברים שבאמת חשובים להן. אנחנו מקיימים כל העת כנסים מקצועיים במגוון נושאים שבהם אנחנו שמים דגש על מתן כלים פיננסיים לנשים ואני יכולה לומר שזה עובד. אצלנו, למשל, 48% מכלל המשקיעים הן משקיעות. זה נתון גבוה בהרבה מהממוצע וכן, העובדה שהן רואות אותי בפרונט - תורמת. אבל אני ממש מרגישה איך השינוי הזה קורה בשטח ואם יש דבר אחד שאני רוצה שדווקא ביום הזה ניקח הלאה, זה את העובדה שאנחנו לא צריכות לחכות לאף אחד. אנחנו צריכות לקחת אחריות על גורלנו ופשוט לפעול".

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים