שתף קטע נבחר

כל כתבות +ynet בחינם: המלצות קריאה לסוף השבוע

המדריך שיעזור לכם לחפש את השורשים המשפחתיים ברשת, הסיפורים המפתיעים שמאחורי "החרצופים" - ואיך גנבנו את החומוס מהערבים? בעקבות משבר הקורונה, פתחנו לכם את כל כתבות +ynet ל-14 יום - וכאן ריכזנו לכם כמה כתבות נבחרות לסוף השבוע

משבר הקורונה בעיצומו: אנשים רבים עובדים מהבית, אירועים מתבטלים ובתי הספר סגורים. כדי להקל מעט על ההתמודדות עם התקופה הלא פשוטה - החלטנו לפתוח ל-14 יום (עד 25 במרץ) את כל כתבות +ynet, שהיו זמינות עד כה למנויים בלבד. כעת כל גולשי ynet יכולים ליהנות מהן ללא הרשמה וללא תשלום. את הכתבות החדשות שפרסמנו תוכלו למצוא בדף הבית של +ynet, ובנוסף הכנו לכם עוד כמה המלצות קריאה מהארכיון שלנו לסוף השבוע (המלצות נוספות ניתן למצוא כאן).

 

  • כיצד זכו החומוס, העמבה והשקשוקה למעמדם בחברה הישראלית? מתי ולמה הפכו מאכלים ערביים למסמן של "ישראליות"? האם ניכוס ישראלי של מאכלים מן הרפרטואר הערבי הוא קולוניאליזם? ומדוע המטבח הישראלי מקפיד לשמור מרחק ממורשתו היהודית המזרח-אירופית? בדקנו מה באמת עומד מאחורי המונח המסתורי "אוכל ישראלי".
  • צחי הנגבי הוצג ככלבו הנאמן של נתניהו, את דוד לוי הם הפכו ליצאנית, ורק על מה שקרה לדן מרידור היוצרים מצטערים עד היום: הפוליטיקה הישראלית תמיד הייתה סוערת, אבל "החרצופים" הביאו אותה לרמה אחרת. הסיפורים המפתיעים מאחורי הקלעים של התוכנית שלא התביישה לאונן לראש הממשלה על הרגל.

בנימין נתניהו ושמעון פרס בחרצופים (צילום: דוד רובינגר)
"החרצופים"(צילום: דוד רובינגר)

 

  • חוקרים ממגוון תחומים ניסו להסביר את התופעה הזו: סביב שולחן החג, בפינת הקפה בעבודה או על הדשא בקיבוץ - אנחנו פשוט מוכרחים לדעת מי עשה מה למי. האם יכול להיות שאין כאן בכלל זדון, אלא רק רצון להשתייך? זהו הסיפור על האבולוציה של הרכילות.
  • במקום עוד שיטוט שגרתי בפייסבוק, צאו למסע מרגש והיסטורי ברשת: במרחק של כמה קליקים תמצאו שלל מסמכים, תמונות ומכתבים של אבותיכם, ואם תשקיעו בכך גם תלמדו המון על העבר שלכם. זהו המדריך המושלם לחיפוש אחר השורשים המשפחתיים שלכם באינטרנט.
  • זמינים בכל שעה, עונים על מיילים גם בחופשה ואיכשהו תמיד בסוף חשים אשמה - כך נראית קריירה בעידן שלנו, ויש יד מכוונת שדואגת לכך: למה בעצם הפכנו לעבדים מרצון, והאם אפשר לשנות את זה?

      ()
מסע בקמינו דה סנטיאגו

  • הוא מתחיל בפירנאים האטלנטיים בצרפת, ואחרי עיירות ציוריות, הרים, שדות, כרמים ואכסניות שנועדו לעולי רגל הוא מסתיים בספרד. 250 אלף מטיילים עושים אותו בשנה, מתוכם פחות מ-100 ישראלים. צאו איתנו למסע וירטואלי בקמינו דה סנטיאגו - הטרק הכי מפורסם שישראלים לא מכירים.
  • לואיס קאהן, מגדולי הארכיטקטים של המאה ה-20, חלם להקים מחדש את בית הכנסת "החורבה" בירושלים - והגיע עם חזון מונומנטלי. אבל התוכנית נפסלה, השיקום נדחה ונדחה - ועד היום, גם אחרי שבית הכנסת פתח מחדש את שעריו (בגרסה צנועה יותר), הוויכוח נותר בעינו: האם מדובר היה בחלום גרדיוזי ומנותק מהמציאות - או שמדינת ישראל פספסה בענק?
  • האם אתם באמת עושים פילאטיס? ג'וזף פילאטיס המציא שיטת אימון שתפקידה לחזק את הגוף ולשפר את היציבה, הקואורדינציה, שיווי המשקל והגמישות. נרשמתם, אתם משלמים לא מעט כסף כל חודש, מתאמצים כדי להגיע בזמן, עושים בדיוק את מה שהמדריכה אומרת - אבל שום דבר לא קרה? ייתכן שהסיבה היא השינוי הגדול שעבר הפילאטיס המקורי. "זה תחום פרוץ לגמרי", מזהירים מומחים.

קריאה מהנה, והעיקר - רק בריאות!

 

מערכת +ymet

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: דוד רובינגר
שלא תשתעממו בבידוד
צילום: דוד רובינגר
מומלצים
 
התרעות פיקוד העורף