שתף קטע נבחר

כשכולנו בבית, אפשר לחלום על הבית הבא ב"רובע הבינלאומי" בלוד. יזמי הנדל"ן המובילים כבר כאן

ימים לא פשוטים עוברים על כולנו, אבל החיים חזקים מהקורונה והשהיה בבית בחיק המשפחה, היא הזדמנות לחשוב על העתיד והעתיד של לוד הוא בהחלט מקור לאופטימיות. לוד נמצאת בעיצומו של תהליך שינוי מהותי, שלא היה כמותו מאז קום המדינה. באמצעות שילוב כוחות בין הרשות המקומית, החברה הכלכלית וגורמים ממשלתיים, נחתם לאחרונה בעיר הסכם גג מהגדולים בישראל. אחד המתחמים החדשים הצפויים להיבנות בעיר הוא 'הרובע הבינלאומי', הנמצא לאחר סיום מוצלח של מכרז ראשון ולקראת מכרזים נוספים. מה מושך את חברות הנדל"ן הגדולות במדינה, ביניהן שיכון ובינוי ואזורים, אל העיר המתחדשת?

לוד נמצאת בעיצומה של טרנספורמציה, אשר בסיומה היא תהפוך למרכז של תעסוקה, תחבורה, חינוך וחוויית מגורים. אחרי שהוכתרה בתור 'עיר העשור החולף בנדל"ן' על ידי מומחים מהתחום, הוכתרה לוד לאחרונה גם כ'עיר העשור הבא בנדל"ן'.

 

חברות הנדל"ן הגדולות בישראל כבר הצטרפו למהפכה של לוד ועומדות לבנות בעיר פרויקטים מרכזיים.

 

המנוע המרכזי של תהליך השינוי של העיר הוא הסכם גג מהגדולים בישראל, בהיקף של כ-8.5 מיליארד ש"ח, אשר נחתם לאחרונה ביוזמת העירייה, 'כלכלית לוד' והממשלה, באמצעות משרד הבינוי והשיכון, חברת 'דירה להשכיר' ומשרד האוצר.

 

בעקבות הסכם הגג ומהלכים נוספים המיושמים ברחבי העיר, תוכפל אוכלוסיית לוד תוך פחות מעשור. ההסכם כולל תקציבים משמעותיים לפרויקטים בתחומי החינוך, התשתיות, התחבורה, הביטחון האישי, התיירות, המרחב ציבורי, עיר חכמה ועוד. בנוסף לשכונות החדשות, יוקצו משאבים ניכרים לרווחת תושבי השכונות הקיימות, באמצעות פרויקטים של התחדשות עירונית, חידוש תשתיות ופארקים בעיר הוותיקה, שיפוץ ובניית מוסדות ציבור, הקמת פארקים, שבילי אופניים והליכה, ועוד.

 

הדמייה (צילום: בת-אל זייתוני)
הדמיה(צילום: בת-אל זייתוני)

 

"הנתונים מוכיחים כי לוד היא הדבר הגדול הבא: מרכז המגורים והתעסוקה הראשי בלב ישראל. לוד, שכבר אלפי שנים מהווה את צומת הדרכים המרכזית של מדינת ישראל, חוזרת בימים אלה לתפקד כעיר מרכזית ומשגשגת המהווה אלטרנטיבה אורבנית לפרברי גוש דן. העתיד של לוד הוא להיות מטרופולין משמעותי בין גוש דן לבין ירושלים, בין מטרופולין באר שבע לבין מטרופולין חיפה. על יישום המהפכה מופקדות העירייה והחברה הכלכלית, שגם בימי מבחן אלה זוכות לשבחים על תפקודן ללא דופי" מבהיר עו"ד יאיר רביבו, ראש עיריית לוד. 

 

הרובע הבינלאומי: חוויית מגורים, טבע ירוק, מסחר ותעסוקה - 12 דקות מת"א

אחת מהיוזמות הגדולות ביותר בהסכם הגג של לוד, ואחד מהמתחמים מעורבי השימושים המשמעותיים ביותר המתוכננים לקום בישראל בשנים הקרובות, הוא 'הרובע הבינלאומי' בלוד, אשר התחיל לקרום עור וגידים. הרובע נמצא על שטח שהועבר לשיפוטה של לוד מהמושב ניר צבי, כאשר התכנית אושרה בותמ"ל בסוף 2018, 20 חודשים בלבד מתחילה.

 

מה צפוי ברובע החדש? 11,500 דירות על שטח עצום של 1,600 דונם, שיכלול אלפי עצי ענק לשימור. כך שהמשתכנים החדשים יוכלו ליהנות מחורש טבעי כבר מיומם הראשון בביתם החדש. הרובע צפוי גם ליהנות מנגישות תחבורתית נוחה במיוחד: שטח השכונה העתידית צמוד לתחנת הרכבת לוד-גני אביב (12 דקות נסיעה מת"א), אשר צפויה להשתדרג בעצמה. עורק תחבורה חשוב ומרכזי הוא כביש 200 המתוכנן, אשר ינגיש את הרובע תוך דקות לכביש 431 ולמחלף נתב"ג על כביש 1, מה שיאפשר לתושביו וצאת ולהיכנס ישירות לרובע ללא עיכובים מיותרים.

 

אחרי סיום מכרז ראשון ברובע בהצלחה, התפרסם לאחרונה מכרז נוסף לבניית 400 יח"ד ו-20,000 מ"ר של מסחר ותעסוקה, בצמוד לתחנת הרכבת לוד-גני אביב. טרם סגירת המכרז, במרץ הקרוב צפוי להיערך כנס יזמים להצגת הפרטים והפוטנציאל של הרובע. מכרזים נוספים יפורסמו במהלך 2020.

 

 יאיר רביבו, ראש העיר (צילום: באדיבות דוברות עיריית לוד)
יאיר רביבו, ראש העיר(צילום: באדיבות דוברות עיריית לוד)

  

כל היתרונות עבור יזמי נדל"ן - ודאות, פוטנציאל והוכחות בשטח

מנכ"ל 'כלכלית לוד', עו"ד בן מיוסט, אומר כי "העיר הטילה עלינו לגבש ולממש אסטרטגיה ליצירת ודאות ליזמים, באמצעות יצירת מעטפת מקצועית, ממוקדת וייעודית ליזמים בלבד. הקמנו בעיר 3 מינהלות, שבכולן קיימות יחידות רישוי ייעודיות ואוטונומיות: הראשונה היא מנהלת הסכם הגג, הממוקדת בשכונות החדשות ובשיקום התשתיות בעיר הוותיקה. השנייה היא מנהלת העסקים (Lodcation), העוסקת בקידום אזורי התעסוקה ובמענה שוטף ומקיף ליזמי נדל"ן מניב ולעסקים. המנהלת השלישית היא מנהלת התחדשות עירונית (המבואה), הממוקדת בקידום התכנון והביצוע של 12 מתחמי ענק להתחדשות עירונית שמופו ותועדפו. גם לצורך ההיערכות המוניציפאלית השוטפת הקמנו יחידת אכלוס, שתדאג לקליטה מוצלחת של התושבים החדשים ותסייע לעירייה בהערכות מכל הבחינות - חינוך, מוסדות ציבור, תפעול וכו' ". תהליכי הרישוי קוצרו ואנחנו יודעים לתת ליזמים מענה מהיר ומקצועי באותה מידה שאנחנו דורשים סטנדרט גבוה ואיכותי.

 

חלק מהגופים המובילים במשק נמצאים כבר היום בעיר ולרוב גם בתהליכי התרחבות משמעותיים: בנק לאומי, בנק מזרחי טפחות, מאוחדת שירותי בריאות, גב ים, אמות, החברות הממשלתיות רכבת ישראל והחברה למתנ"סים, אלדן, אוויס ועוד.

 

בעירייה מודעים היטב לשנים הרבות בהן העיר נוהלה ע"י ועדה קרואה לא נעשה מספיק לטובת התושבים ולשיפור תדמית העיר. בשנים האחרונות, לעומת זאת, מאז שקיימת הנהגה חדשה הזוכה לאמון הציבור, נרשם שינוי חסר תקדים במיצוב ובמיתוג של העיר כעיר מרכזית, בעלת פוטנציאל אדיר ליזמי נדל"ן, לעסקים, וכמובן לתושבים - הוותיקים והחדשים גם יחד, שכאמור מקבלים הוכחה נוספת לתפקוד העיר ממש בימים קשים אלה.

 

התכניות השונות הן הרבה מעבר להצהרות באוויר, וחלקן הגדול כבר אושר ונמצא בהליכים מתקדמים של תכנון והוצאה לפועל: התכנית להקמת שכונת 'נופי בן שמן' החדשה (תמ"ל 1064) אושרה בדצמבר 2018 וכוללת 4,000 יח"ד ו'פארק הנחלים' על גדות נחל גזר. תכנית 'לוד צפון', אשר צפויה להיות מופקדת בשבועות הקרובים, תכלול רובע מודרני של עירוב שימושים, שיכלול 4,000 יח"ד ו-2.7 מיליון מ"ר שטחי תעסוקה ומסחר. בנוסף, אושרו ומקודמות תכניות ענק במסגרת התחדשות עירונית, כגון מתחם לאה גולדברג, הליבה, כיכר התחנה, לוד דרום, בית הקשתות ועוד.

 

עו"ד מיוסט מוסיף כי "מילת המפתח מבחינתנו היא ודאות. ודאות בלוחות זמנים, באסטרטגיה סדורה ומותאמת לשינויים במרחב, במיתוג העיר, בכללים ברורים, בתכניות בינוי שמקדמת העיר על מנת שליזמים יהיה כל המידע הדרוש לצורך קידום ההיתרים. היקפי הביצוע הם אדירים, אנחנו מחדשים את התשתיות בכל רחוב ובכל פארק בעיר וגם זה מייצר ודאות ליזמים. ישנן רשויות, שיזמים יכולים להיתקע חודשים ואף שנים רק בגלל תיאומי תשתיות, ואצלנו זו לא אופציה. תיק מידע מוכן מראש ומקבלים אותו בלחיצת כפתור. אנחנו גם מטפלים בתשתיות העל ולא מפילים את זה על היזמים או המדינה".

 

 בן מיוסט, מנכ
בן מיוסט, מנכ"ל החברה הכלכלית לוד(צילום: באדיבות דוברות עיריית לוד)

 

"גאה להוביל את עיר העשור הבא בנדל"ן"

ראש עיריית לוד, עו"ד יאיר רביבו, ציין כי "אני גאה להוביל את אחד המהלכים המוניציפליים המשמעותיים ביותר בישראל -הפיכתה של לוד לעיר מרכזית בלב של ישראל. לוד נבחרה על ידי מומחי הנדל"ן לעיר העשור הקודם, ומיד לאחר מכן הוכתרה כעיר העשור הבא בנדל"ן. לוד זכתה בפרס החינוך הארצי ודורגה כאחת מחמשת הערים החזקות ביותר פיננסית מכל ערי ישראל. זוהי עיר ללא חובות, ללא הלוואות ועם ניהול אחראי ומקצועי. נמשיך לפעול כך גם בעתיד".

 

וברוח הימים מוסיף ראש העיר יאיר רביבו "עברנו את פרעה, נעבור גם את זה, מאחל לכולנו בריאות ויציאה מהירה מהמשבר"

 

לפרטים על הכנס הצפוי לקראת המכרז היכנסו ללינק

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים