שתף קטע נבחר

החוברת של תנובה לשבועות כבר כאן - מהם המתכונים שהבלוגרים המובילים בחרו השנה?

חג שבועות מעבר לפינה, והשנה כולנו מקווים שנוכל לארח את המשפחה והחברים לחגיגת שבועות מסורתית, עם מיטב המתכונים החלביים. כמו בכל שנה, מושקת לקראת החג חוברת שבועות של תנובה, עם מיטב המתכונים. בחוברת 'שבועות 2020' מתארחים שישה בלוגרים מובילים ששיתפו זיכרונות ראשונים מארוחת שבועות ומתכונים מיוחדים משלהם. מיהם הבלוגרים שנבחרו לפרויקט? ומהם המתכונים שתכינו השנה לכבוד החג?

איך יוצרים את ארוחת החג המושלמת לשבועות? חוברת המתכונים של תנובה, שהפכה עם השנים למסורת בכל בית בישראל, הושקה בימים אלו לקראת החג, עם המתכונים הייחודיים של הבלוגרים המובילים מעולם הקולינריה. ב'שבועות 2020', שישה בלוגרים משתפים את הזיכרונות, הסיפורים והחוויות שהובילו אותם אל המטבח, לצד מתכונים שגיבשו לכבוד החג הקרוב.

 

בימים אלו, בהם אנחנו נמצאים יותר בבתים עם המשפחה, המטבח הפך ללב הפועם של הבית, ממנו יוצאים מתכונים חדשים, ניסויים קולינריים והרבה אהבה לבני הבית. הסיפורים והמתכונים שנאספו בחוברת נועדו לעזור לכם ליצור יחד ארוחת חג משפחתית מפוארת.

 

הבלוגרים שנבחרו לפרויקט המיוחד הם רון יוחננוב ("מבשלים ואופים עם רון יוחננוב"), רחלי קרוט ("קרוטית"), שקמה יעקב ("TivonEat"), אפרת ליכטנשטט ("אז מה את עושה כל היום?"), נטלי לוין ("עוגיו.נט") ויונית צוקרמן ("מלכת המטבח").

 

בין עמודי החוברת תוכלו לקרוא על הפעם הראשונה בה רון שכנע את המשפחה לאכול ארוחה חלבית בשבועות, על זרי השיבולים והבגדים הלבנים שלבשו בני המשפחה של שקמה בארוחת החג, ועל ההחלטה של נטלי ואחותה להכין יחד ארוחת שבועות מהתחלה ועד הסוף.

 

השיחות עם הבלוגרים הובילו לסיפור של רחלי על העוגה הראשונה שהכינה להורים שלה בגיל 6, לשיתוף של אפרת על החשיבות של צילום יפיפה ופוטוגני של האוכל, ולחשיפה של יונית על האהבה העזה שלה לעוגת הגבינה הפשוטה והקלאסית על פי מתכון של אבא שלה ז"ל.

 

מה בתפריט?

מעבר לזיכרונות ולסיפורים, החוברת שופעת במתכונים מיוחדים של הבלוגרים לכבוד חג השבועות הקרוב. בין היתר, תוכלו למצוא מתכון משגע של רביולי סלק במילוי גבינות של רון יוחננוב, המשתמש בגבינת פטה כבשים 20% של פיראוס, לזניה טבעונית עם ממרח סויה מסדרת ALTERNATIVE בסגנון גבינה לבנה ממטבחה של שקמה יעקב, ופסטה דלעת וערמונית של יונית צוקרמן עם פתיתי גאודה מסדרת COLLECTION החדשה.

 

לקינוח, תוכלו לבחור בין עוגת גבינה בנופי המשתמשת בבלילה להכנת עוגת גבינה של השף הלבן של נטלי לוין, טארט גבינה ופירות יער עם מסקרפונה של אפרת ליכטנשטט, עוגת גבינה אוראו ובראוניז, הנעזרת בשמת מתוקה להקצפה של סדרת השף הלבן אותה שיתפה רחלי קרוט, ועוד מגוון מנות וקינוחים המחכים לכם בחוברת של שבועות 2020.

 

טעימה קטנה מהחוברת - מתכון 'בורקס איסטנבול' של יונית צוקרמן

זמן הכנה: 15 דקות | 12 חתיכות | תבנית בקוטר 24-26 ס"מ| קושי: קל

 

המרכיבים:

1 חבילה (500 גרם) בצק פילו מעדנות

100 גרם חמאת תנובה מומסת או 1/2 כוס שמן זית

1/2 גביע (250 גרם) מלית למאפים השף הלבן

1 גביע (250 גרם) בולגרית פיראוס 16% או 24%

1/2 שקית (250 גרם) פתיתי מוצרלה מסדרת COLLECTION

1 שקית (200 גרם) פתיתי גאודה מסדרת COLLECTION

 

אופן ההכנה:

1. מחממים תנור ל-180 מעלות ומשמנים תבנית בחמאה.

2. מניחים עלה פילו בתבנית, מברישים בחמאה, מניחים עליו עלה שני ומברישים גם אותו.

3. פורסים עלה פילו שלישי על משטח העבודה, מברישים בחמאה, אוספים ומכווצים לכדור ומניחים בתבנית.

4. חוזרים על פעולת ההברשה והכיווץ עם 5 עלים נוספים ומניחים בתבנית זה ליד זה.

5. שמים בקערה את הגבינות, מערבבים ומפזרים על עלי הפילו.

6. מברישים 4 עלי פילו בחמאה ומניחים על הגבינות אחד על השני.

7. בעזרת סכין חדה חורצים ריבועים בכיסוי הפילו, אופים כ 40-30-דקות להזהבה ומגישים.

 

מאחלים לכם חג שבועות שמח, מלא מאכלים טעמים ומנות יצירתיות, ולא פחות חשוב מכך- חג מלא באהבה, משפחה, חוויות וזיכרונות בלתי נשכחים. בתיאבון!

 

להורדת גרסה דיגיטלית של חוברת 'שבועות 2020' של תנובה, היכנסו>>

מומלצים