שתף קטע נבחר

להפוך את משבר הקורונה להזדמנות לצמיחה: עזרו ליער הקקאו להתרחב

יער הקקאו, שדאג לשמח בתקופת הקורונה עם הפתעות מתוקות, מתכנן להתרחב עם מכונת One Shot לייצור פרלינים כדי להגדיל את מגוון המוצרים ולפרוץ גם בחו"ל. וכל זה יכול לקרות רק בזכותכם!

משברים שהופכים להזדמנות אינם זרים ליערה קלמנוביץ. שנים רבות עבדה כעורכת דין פלילית עד שקצה בעולם המשפט המסואב. מתוך תחושה שאת הצדק לא ניתן להשיג בין כותלי בית המשפט, היא בחרה לפנות 180 מעלות משם, לנטוש את ההכשרה האקדמית, ולהקים בעשר אצבעות את בוטיק השוקולד "יער הקקאו".

 

 

יער הקקאו, שהוקם לפני שבע שנים, הוא מפעל שוקולד קטן ואיכותי - מיוצרים בו שלל מוצרי שוקולד כשרים למהדרין בטעמים מיוחדים, תוך שימוש בחומרי גלם מהשורה הראשונה. אם המילים "מפעל שוקולד" מעלות בדימיונכם מכונות ענק הפולטות חפיסות ארוזות, אתם לא בכיוון; ביער הקקאו אין מכונות מלבד מטמפררות שוקולד, והכל נעשה בעבודת יד - משלב מילוי התבנית, זילוף או פיזור התוספות, ועד לאריזה ולשילוח.

 

משבר הקורונה שפקד את המשק הישראלי הורגש כמובן גם ביער הקקאו, שסדנאות פרלינים ושוקולד היו חלק בלתי נפרד מההווי ומהמודל העסקי שלו. בעקבות אילוצי הקורונה עבר המפעל למודל כמעט בלעדי של ייצור מוגבר.

 

"בכל רגע נתון הרגשתי איך אפשר לשקוע במשבר, ואפשר למשוך למעלה ולהחליט לראות בו הזדמנות", מספרת יערה. "החלטנו לקחת את משבר הקורונה כהזדמנות לצמיחה ולראות איפה נהיה אחריו. היו רגעים קשים - אבל ברוך ה' זכינו בים של תמיכה מהלקוחות שלנו. עטפו אותנו באהבה, ואלפים בחרו בנו כדי לשלוח אהבה לחברים ולקשישים הרחוקים והמבודדים".

 

  (צילום: יער הקקאו )
(צילום: יער הקקאו )

 

יערה מספרת למשל על מורה שביקשה לשלוח מארז שוקולד לתלמידתה שחלתה בקורונה. הימים היו ימי הסגר, ואפילו השליחים פחדו לקחת את המשלוח. מובן שיערה לקחה את המשימה על עצמה, וכך גם גילתה כי החולה זקוקה לעידוד, והן ניהלו שיחה מ-2 קצוות הגינה. החוויה הזאת הותירה בה רושם, ומאז היא ניהלה עוד עשרות שיחות מרוחקות עם חולים, חלקן אפילו בטלפון. משלוח מיער הקקאו הביא עימו לא רק שוקולד, זה בטוח.

 

מעודדת מתמיכתו הבלתי מתפשרת של הציבור הישראלי, החליטה יערה שלא להקפיא את תוכניותיה הגדולות מתקופת טרום הקורונה: "תכננו להתרחב. עד היום יצרנו כ-23 טון שוקולד בעבודת יד בלבד, דבר שלא אפשר לנו לעמוד בביקושים מיוחדים. מוצר הדגל שלנו הוא פרלינים, והחלום שלי הוא לרכוש מכונה שמסייעת בייצור שלהם, וכך להצליח לייצר אותם בשלל הטעמים והשיטות שהשוק צמא להן, להכנס איתם למלונות ולדיוטי פרי, וכמובן להתחיל לשלוח לחו"ל".

 

יערה מספרת על חלומות שנרקמו ואפילו חוזים שהחלו להחתם, אבל סגירת בתי המלון ונתב"ג טרפה את קלפים וכמעט הורידה את החלום מהשולחן. דווקא החיבוק שלו זכתה מקהל לקוחותיה עודד אותה לקפוץ למים ולהשיק קמפיין מימון המונים קצר וממוקד לרכישת מכונת One Shot שתסייע להתרחבות המיוחלת.

 

"החיים הראו לי שזה לא משהו חד פעמי - משברים הם תמיד הזדמנות לצמוח, וכשלא צומחים - עלולים להתדרדר לאחור. אני מזמינה את כולכם לקחת חלק בצמיחה שלנו, לתמוך בגיוס הכספים ולהנות מתשורות של שוקולד איכותי במיוחד. אנחנו חוזרים לקיים סדנאות, וכל מי שמעוניין בפעילות ממוזגת לכל המשפחה, מוזמן לקנות את כרטיסיו כבר עכשיו באמצעות ההדסטארט שלנו".

  (צילום: יער הקקאו )
(צילום: יער הקקאו )

 

ועד שהמכונה תתחיל לייצר פרלינים במלוא הקיטור, יערה שלחה לנו מתכון לפרלינים ביתיים שלא מצריכים אפילו תבנית ייעודית:

 

מתכון לפרלין קרמל מלוח בטבילה

קרמל מלוח הוא אולי הטעם שמבטא יותר מכל את מסר הצמיחה שלי: מתוק אבל עם עקצוץ של מליחות, עם טוויסט בטעם. פרלין שכל כך מזוהה עם יער הקקאו.

 

החומרים:

150 גרם סוכר

40 גרם גלוקוז

40 גרם מים

300 גרם שמנת

1-3 גרם מלח אטלנטי

 

אופן ההכנה:

מרתיחים את השמנת עם המלח האטלנטי. מוסיפים מלח עד שטעמו בשמנת מורגש מאוד.

בסיר מכינים קרמל ע"י הרתחת כל שאר המרכיבים. ברגע שמתחיל להתקבל הקרמל (צבע חום בהיר כמו דבש בהיר) מוסיפים 250 גרם מהשמנת החמה ומערבבים.

 

זהירות!!! השלב הזה גורם לכל העסק לבעבע מאוד ואף להתיז מהנוזל הרותח.

 

אחרי שהבעבוע נרגע מתקבל קרמל חלק, מבריק, אחיד ודי נוזלי.

 

מטמפררים 300 גרם שוקולד חלב ומוסיפים בהדרגה את הקרמל דרך מסננת: בהתחלה מוסיפים 120 גרם קרמל, ולא להבהל כשנשבר השוקולד והחמאת קקאו מתחילה להיפרד מהשוקולד. ממשיכים להוסיף מנות נוספות של הקרמל בערך 30 גרם כל פעם, ומערבבים עד לקבלת מחית אחידה, וגנאש בעל מרקם סמיך מאוד ומסטיקי (מתקבל בערך לאחר הוספת 90 גרם מהקרמל).

מעבירים לתבנית ומשאירים למשך לילה בחוץ להתייצבות ולהתקשות. למחרת חותכים לקוביות וטובלים בשוקולד מריר.

 

תמכו בפרויקט ההדסטארט של יער הקקאו: https://headstart.co.il/project/56103  

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים