שתף קטע נבחר
 

סטארט-אפיסטים עם רעיון מתקדם ומהפכני? מאמינים שיש לכם ביד את "הדבר הגדול הבא"? התעשייה האווירית קוראת לכם!

חברת הענק הטכנולוגית כעת בקול קורא לחברות הזנק מתחומים מגוונים להגיש את מועמדותן לאקסלרטור בן 13 שבועות אשר ייפתח ב-1 בנובמבר השנה; ד"ר אמירה שרון סמנכ"ל הטכנולוגיות, החדשנות והמו"פ של התעשייה האווירית : "הצטרפות למסלול ההאצה תספק לחברות בתחילת דרכן אפשרות לבסס ולאשר את הטכנולוגיה שלהן תוך קבלת תמיכה ומעטפת כוללת בפיתוח משותף עם מיטב המומחים של החברה ללא דילול הון"

בימים אלו יוצאת התעשייה האווירית בקול קורא לחברות הזנק בתחילת דרכן לשלב עימה כוחות ולהגיש מועמדות לתוכנית ההאצה הייחודית של מרכז החדשנות החדש של החברה. במסגרת התוכנית, מציעה התעשייה האווירית לראשונה מודל עבודה היברידי עם מיטב המומחים הטכנולוגיים של החברה ליצירת Minimum Viable Product) MVP) מהיר במשותף. חברות הזנק אשר יתקבלו לתוכנית ייהנו משיתוף ידע עם מיטב המומחים הטכנולוגיים, מתשתיות ייחודיות ומגוונות, ומליווי טכנולוגי-עסקי ולצדם תוכנית העשרה עסקית-ארגונית. בנוסף, החברות ייחשפו לפעילות השיווקית הענפה של התעשייה האווירית וללקוחות החברה ברחבי העולם. התוכנית, שתיפתח ב-1 בנובמבר, צפויה להימשך 13 שבועות.

 

"התעשייה האווירית משקיעה מדי שנה מאות מיליוני שקלים במו"פ עצמי ובפיתוח טכנולוגיות חדשניות. לאורך השנים הובילו השקעות עתק אלו לפיתוחים של אינספור מערכות פורצות דרך", מספרת ד"ר אמירה שרון, סמנכ"ל הטכנולוגיות, החדשנות והמו"פ של התעשייה האווירית. "הייחודיות במסלול ההאצה שהתעשייה האווירית מקדמת בימים אלו לראשונה, היא ביצירת שיתופי פעולה שיספקו ערך הדדי מפרה לשני הצדדים: מצד אחד, חשיפה לטכנולוגיות ייחודיות ומצד שני, נתיב מואץ בתהליכי פיתוח, תשתיות הנדסיות ו Time to Market. הצטרפות למסלול ההאצה תספק לחברות בתחילת דרכן אפשרות לבסס ולאשר את הטכנולוגיה שלהן תוך קבלת תמיכה ומעטפת כוללת".

 

מרכז החדשנות פועל במשותף עם גופים טכנולוגיים נוספים?

 

"כן. מרכז החדשנות של התעשייה האווירית אשר נפתח בתחילת השנה, פועל בשיתוף עם האקסלרטור (מאיץ) הבינלאומי Starburst המתמחה בעולמות התעופה והחלל. המרכז מתמקד באתגרים טכנולוגיים של הנבטות תוכניות פיתוח בשלב ה- Pre-Seed, בשיתופי פעולה עם חברות הזנק וארגונים גדולים ובמתודולוגיות חדשנות פתוחה לעידוד גיוון טכנולוגי ויזמות. המרכז, הפעיל מתחילת שנת 2020, סיים בהצלחה את מחזור הפיתוח הראשון של החברה ונמצא בימים אלו בעיצומו של המחזור השני. פעילות המו"פ של התעשייה האווירית בשנת 2019 עמדה על כ-900 מיליון דולר, בדומה לשנים קודמות".

 

   ( צילום: באדיבות התעשייה האווירית)
( צילום: באדיבות התעשייה האווירית)

אילו חברות יכולות להגיש את מועמדותן לתוכנית?

"מסלול ההאצה של התעשייה האווירית מותאם לחברות הזנק בתחילת דרכן העוסקות במגוון תחומים: למידת מכונה, קוונטיקה, מכ"ם, חיישנים, רובוטיקה, Big Data, Computer Vision, תא טייס חכם, הנעה, רחפנים, סייבר, הדפסה בתלת-מימד, מקורות אנרגיה חדשניים, ניטור בריאות מבנה HUMS, IOT)) ועוד".

 

ואכן נראה כי מרכז החדשנות ותוכנית ההאצה משתלבים בפעילותה של התעשייה האווירית כמו כפפה ליד. התעשייה האווירית הינה חברה מוטת פיתוח טכנולוגיות חדשניות בכלל תחומי פעילותה: תעופה, לוויינות, טילאות, מודיעין, סייבר, מלטי"ם רובוטיקה ועוד. בחברה מועסקים 15 אלף עובדים, אחוז לא מועט הם מהנדסים מהטובים בתחומים והיא רושמת עשרות פטנטים מדי שנה ונחשבת לאחת המובילות בארץ בתחומי עיסוקה. ניתן אף לומר שהחדשנות מוטמעת בתרבות הארגונית של החברה ומושתתת על שילוב הדוק ומנצח בין החדשנות האורגנית, המנוהלת כחלק בלתי נפרד מתכניות המו"פ, לחדשנות הפתוחה.

"אנו מסתכלים על מרכז החדשנות שלנו כאל נדבך משמעותי במסע של התעשייה האווירי אל עבר 2030", מבהירה ד"ר שרון. "המטרה שהצבנו לעצמנו היא לבחון את שילובם של הפתרונות והטכנולוגיות אשר נהגו ופותחו בצורה ראשונית באותן חברות הזנק במודל שיועיל עבורם ועבורנו. עבורם תהווה התוכנית מקום לקידום המוצר, הבנת השוק שלו וחשיפה בפני קהלים רחבים ועבורנו בהרחבת סל הפתרונות אותו נוכל להציע ללקוחותיה של התעשייה האווירית בארץ ובעולם."

 

עד כה מרכז החדשנות פנה פנימה אל תוך הארגון, ועכשיו אתם יוצאים איתו החוצה, מדוע?

 

"לאור הצלחת מרכז החדשנות למול צוותיה הפנימיים של החברה, החלטנו להוציא את הפעילות הזאת החוצה כי אנו מבינים שיש כאן כר פעולה שיאפשר הפרייה הדדית בין המהנדסים והמומחים שלנו לבין מפתחי הסטאראטפים. הנחת היסוד שלנו היא שיותר מכך שהיזמים צריכים השקעה הם צריכים היכרות עם לקוח ראשוני דרכו הם יבינו אם המוצר שלהם מתאים לשוק או לשווקים אחרים, ודרך זה להעלות את הערך של המוצר. נוכח גודלה העצום של התעשייה האווירית, ההון האנושי שלה ועוצמתה הטכנולוגית אנו יכולים לספק להם משהו שהם לא יקבלו במקומות אחרים."

 

היה וסטארטאפ ירצה להתקדם איתכם קדימה מעבר לאותם 13 שבועות, זה משהו שהוא בר ביצוע?

 

"אנחנו פתוחים לכל אפשרות, ו-13 השבועות האלו יהיו במידה ונמצא לנכון, רק פתיח לשלב הבא - המשך פיתוח עם תקציבים, מו"פ וחדשנות מטעמנו. נכון לעכשיו אנו בונים על כמות של עד 10 סטאארטפים בתוכנית ההאצה הקרובה אך יחד עם זאת ככל שנקבל פניות מרובות מחברות בעלות טכנולוגיות בחוד החנית, אנו נרחיב את הכמות. מבחינתנו אנו ערוכים לכמה שיותר, והדבר מתכתב כפי שציינתי עם מטרותיה העסקיות של התעשייה האווירית לעשור הקרוב."

 

נשמע לכם מעניין? חושבים שאתם מתאימים? מוזמנים להירשם עוד היום לתוכנית ההאצה הייחודית של התעשייה האווירית

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים