סטארט-אפיסטים בתחילת הדרך? מרכז החדשנות של התעשייה האווירית קורא לכם!
רגע לפני שההרשמה נסגרת: שערי מרכז החדשנות של התעשייה האווירית ייפתחו בקרוב עבור מספר מוגבל של חברות הזנק בתחילת דרכן אשר יתנסו בתכנית מיוחדת של 13 שבועות, שתקדם את המוצר תוך חשיפתו לקהלי היעד הרלוונטיים. עד כה התנסו במרכז החדשנות מהנדסות ומהנדסי התעשייה האווירית כחלק מתהליכי חדשנות פנים ארגוניים. כעת לקראת פתיחתו לחברות חיצוניות הם פותחים צוהר לנעשה במקום
הקמתם חברת סטארט אפ ואתם נמצאים בשלבי הפיתוח הראשוניים? אתם מאמינים כי המוצר שלכם יכול להביא את הבשורה החדשה לשוק אבל זקוקים לדחיפה ולחשיפה? ב-1 בנובמבר השנה תפתח התעשייה האווירית, חברת הענק הטכנולוגית, באקסלרטור תכנית שתתאים בדיוק לחברות בפרופיל שלכם.
מספר המקומות מוגבל ובימים אלו יוצאת החברה בקול קורא לחברות הזנק בתחילת דרכן להגיש מועמדות לתוכנית האצה ייחודית אשר תתקיים במרכז החדשנות החדש והמתקדם של התעשייה האווירית.
מה הולך להיות שם? ובכן במסגרת תכנית ההאצה תפעיל התעשייה האווירית, לראשונה בתולדותיה, מודל עבודה היברידי עם מיטב המומחים הטכנולוגיים של החברה ליצירת Minimum Viable Product) MVP) מהיר במשותף. חברות הזנק אשר יתקבלו לתוכנית ייהנו משיתוף ידע עם מיטב המומחים הטכנולוגיים, מתשתיות ייחודיות ומגוונות, ומליווי טכנולוגי-עסקי ולצדם תכנית העשרה עסקית-ארגונית. בנוסף, החברות ייחשפו לפעילות השיווקית הענפה של התעשייה האווירית וללקוחות החברה ברחבי העולם.
הבוגרים של מרכז החדשנות ומנהלי המו"פ בחברה מעניקים הצצה למתרחש במרכז החדשנות ולחשיבותו הרבה עבור חברות ההזנק החיצוניות שיגישו את מועמדותן לתוכנית. "במסגרת עבודתי במפעל יבשה של חטיבת אלתא פיתחנו מערכת "מודעות אקוסטית", כלומר מערכת שמנתחת את הסביבה לפי הקולות הנשמעים בה (בדומה לאוזניים שלנו)", מספר נועם, ר"פ ומהנדס מערכת בחטיבה. "בדיוק כמו שאנחנו יודעים להבדיל בין קול של מטוס, מסוק או ירייה, כך המערכת גם כן יודעת לזהות חתימות וכיוונים של אותות אקוסטיים. למערכת יש מגוון יישומים ושילובים בקווים של התעשייה האווירית. כחלק מהפיתוח התנסינו גם במרכז החדשנות החדש של החברה."
כיצד לתפיסתך המרכז תרם לכם בהליך הפיתוח?
"המרכז בנה לנו מסגרת ותקציב שאפשרו לנו לעבוד על המיזם בצורה ממוקדת ובתשתיות מתקדמות. במרכז נחשפנו לחדשנות הרוחבית בחברה, לאנשים יצירתיים ולרעיונות וכלים שממוקדים בחדשנות."
אתה סבור שהוא יכול להתאים גם לסטארט אפים חיצוניים?
"בהחלט. המרכז יכול לשרת חברות הזנק במספר מישורים: ראשית, ברמת חשיפת הרעיון או המוצר. כאשר ארגון מוביל עם הרבה משאבים, שנמצא גם כך בחזית הטכנולוגית, מזהה בחברת סטארט אפ פוטנציאל, חדשנות וערך, הדבר יכול להביא לחברה הזדמנויות רבות. כמו כן, סטרטאפ שרוצה לחבור לארגון גדול צריך להכיר את המגרש. להבין את אופי העבודה מול ארגונים גדולים, הבנת תהליכים, הזדמנויות, תקינות ונהלי עבודה, ואת זה הם יכולים לחוות במרכז החדשנות. ולבסוף, האפשרות של סטרטאפ בתחילת דרכו לחבור לארגון גדול בעל נוכחות בינ"ל עם משאבים, וחשוב מזה – לקוחות! היא נהדרת. מאוד קשה לחדור לשוק הצבאי והמדיני, והתעשייה האווירית יודעת לתת את הגשר הזה ולאפשר את הכניסה לשוק המאוד תחרותי ומאתגר הזה."
מהנדסת נוספת שהתנסתה במרכז היא ד"ר עינת קליין, מהנדסת ראשית במרכז החדשנות של חטיבת מערכות טילים וחלל. "הצוות שלנו פיתח מוצר של ניהול משימות מדייקות בתחום אזרחי", היא מספרת. "בתחום הזה יש כיום פיתוח מואץ של טכנולוגיות, כלים ומערכות, אך חסרה הנגשה ללקוח. הפתרונות לא תמיד כדאיים מבחינת החזר ההשקעה, וחסר חיבור בין מערכות וזרימת נתונים ביניהן באופן ישיר. המוצר שאנחנו פיתחנו נותן פתרון של תכנון אופטימלי של המשימה באופן שחוסך ללקוחות משאבים של חומרי גלם וכוח אדם, עושה שימוש בניתוח של מצב עדכני בשטח והכלים השונים הקיימים כיום. תיכנון המשימות נעשה על ידי בינה מלאכותית, ונותן פתרון מקצה לקצה של כל הפעולה הנדרשת"
כיצד סייע לכם מרכז החדשנות לקדם את המיזם?
"המרכז היה עבורנו מעין בית-ספר ליזמות, בו למדנו את כל התהליך של הנבטת רעיון לכדי MVP כולל סדנאות בנושאים שונים. מנטורים מובילים ויועצים בעלי ניסיון רב תרמו לנו רבות במיקוד ודיוק הגדרת המוצר Product-Market-Fit , בבניית תוכנית עסקית ומודל עסקי, בייעוץ טכני, בפיתוח בפועל של מוצר בתחום הבינה המלאכותית, בייעוץ בתחום המשפטי והפיננסי, וכן בסקירת שיטות הצגת מיזם למשקיעים. המרכז נתן לנו פלטפורמה מצוינת לפיתוח מהיר של ה MVP בסביבה נעימה שתומכת בעבודת צוות ובשיתופי פעולה."
מה הייתה החוויה האישית שלך מההשתתפות במרכז?
"החוויה כולה הייתה ייחודית ומעשירה, הן בפן הטכנולוגי והן בפן העסקי. קיבלנו תובנות רבות על תהליכי פיתוח ראשוניים של מוצר והנבטה של רעיון לכדי מוצר ראשוני: דיוק המוצר בהתאם לצרכי הלקוח והשוק, זיהוי תחרות ויצירת מבדלים מול מתחרים, הגדרת ה KPI באופן יעיל, שיטות Story-Telling ואופן הצגה, ועוד. סביבת העבודה אפשרה פיתוח מהיר ושילוב טכנולוגיה מתקדמת, והחוויה הייתה חוויה קבוצתית משותפת."
עבור אברהם ניסני, ראש צוות אוטומציה בחטיבת כלי טייס צבאיים בחברה, מרכז החדשנות היווה חממה אשר עזרה למפתחים למקד את זמנם ויכולותיהם בקידום המיזם באופן מדויק ופרטני מהרגיל. "המיזם אותו הובלתי הוא FITE (Fully Integrated Testing Environment), ומטרתו הוא קיצור זמן כתיבת תרחישי הבדיקות עבור מחלקת הבדיקות", הוא מסביר. "מרכז החדשנות נתן לנו זמן ומיקוד לעבוד למען קידום המיזם כולל קבלת הנחיות מאנשי מקצוע בכל התחומים הנוגעים לפתוח ויזמות. זה היה קשה בהרבה אם היינו ממשיכים לפתח את המוצר בתוך התעשייה, מאחר ובתוך התעשייה אנחנו בעיקר עובדים על הפרויקטים שלנו שע"פ רוב הם מנותקים מהמיזם."
אתה חש שהמרכז העניק לכם תובנות או כלים חדשים?
"החוויה הייתה מדהימה בכך שהיו לנו מנחים שנתנו לנו כלים לחשוב ולהתנהל כמו סטרטאפ מרמת הפרזנטציה ועד הרמה הטכנולוגית."
עופר מולדובן, מנהל טכנולוגיות ו R&D, בחטיבת תעופה הוא מהנדס נוסף שהתנסה במרכז. "המיזם אותו אנחנו מובילים עוסק בשימוש בבינה מלאכותית AI לתחזוקה חזויה predictive maintenance למטוסים בענן", הוא מספר. "המיזם משתמש בשיטות חדשניות של בינה מלאכותית ו-BIGDATA לחיזוי תקלות במטוסים, מטרתו לאפשר תחזוקה טובה יותר וזולה יותר למטוסים (לעבור מטיפול 10,000 לרכב לטיפול בהתאם לצורך בהתאם לפרופיל הנסיעה של הרכב תוך אחזקה של החלקים לפני שהם מתקלקלים."
כיצד לתפיסתך סייע מרכז החדשנות לקדם את המיזם?
"מרכז החדשנות היווה פלטפורמה חדשנית שמאפשרת לרכז את מיטב האנשים לתקופה קצרה שיעסקו אך ורק בפיתוח מואץ בשיטות מתקדמות תוך מתן כלל האמצעים הנדרשים להגיע ל מוצר בר-קיימא מינימלי - Minimum Viable Product - MVP בזמן קצר. כמו כן ניתנו יעוץ של מומחים מתחומים שונים וסדנאות רבות מעולם היזמות (שיטות פיתוח מתקדמות, כיצד להציג את המוצר ובניית תוכנית עסקית)."
מרכז החדשנות של התעשייה האווירית פועל בשיתוף עם האקסלרטור (מאיץ) הבינלאומי Starburst המתמחה בעולמות התעופה והחלל. המרכז מתמקד באתגרים טכנולוגיים של הנבטות תוכניות פיתוח בשלב ה- Pre-Seed, בשיתופי פעולה עם חברות הזנק וארגונים גדולים ובמתודולוגיות חדשנות פתוחה לעידוד גיוון טכנולוגי ויזמות. המרכז, הפעיל מתחילת שנת 2020, סיים בהצלחה שני מחזורי הפיתוח במתכונת של חדשנות פנים ארגונית.
"מסלול ההאצה של התעשייה האווירית מותאם לחברות הזנק בתחילת דרכן העוסקות במגוון תחומים: למידת מכונה, קוונטיקה, מכ"ם, חיישנים, רובוטיקה, Big Data, Computer Vision, תא טייס חכם, הנעה, רחפנים, סייבר, הדפסה בתלת-מימד, מקורות אנרגיה חדשניים, ניטור בריאות מבנה HUMS, IOT)) ועוד", מציינת ד"ר אמירה שרון, סמנכ"ל הטכנולוגיות, החדשנות והמו"פ של התעשייה האווירית.
לדבריה, "הייחודיות במסלול ההאצה שהתעשייה האווירית מקדמת בימים אלו לראשונה, היא ביצירת שיתופי פעולה שיספקו ערך הדדי מפרה לשני הצדדים: מצד אחד, חשיפה לטכנולוגיות ייחודיות ומצד שני, נתיב מואץ בתהליכי פיתוח, תשתיות הנדסיות ו Time to Market. הצטרפות למסלול ההאצה תספק לחברות בתחילת דרכן אפשרות לבסס ולאשר את הטכנולוגיה שלהן תוך קבלת תמיכה ומעטפת כוללת. אני קוראת לחברות שרואות את עצמן מתאימות להגיש את מועמדותן לאקסלרטור שלנו וליהנות מהחשיפה, המשאבים והכלים שארגון טכנולוגי ענק כמו התעשייה האווירית יכול להעניק להם."
נשמע לכם מעניין? חושבים שאתם מתאימים? מוזמנים להירשם עוד היום לתוכנית ההאצה הייחודית של התעשייה האווירית: https://www.iai.co.il/startups