שתף קטע נבחר

חזקים ביחד - תורמים למען ילדי שלוה ומשנים חיים

הסגר הקודם והסגר הנוכחי פוגעים כמעט בכל היבט במשק ובחברה הישראלית, לרבות עמותות המסייעות לאנשים עם מוגבלויות. אחת מאותן עמותות היא ארגון 'שלוה', המהווה גורם קריטי בחיים של הילדים ובני המשפחות בהם היא מטפלת מדי יום. כעת, העמותה עושה כל שביכולתה להמשיך ולהעניק טיפול לאלפי ילדים, תוך פנייה לקהל הרחב בבקשה להיות שותף בעשייה החשובה ולהמשיך ביחד להיות מקור צמיחה ושגשוג בחייהם של אלפי ילדים ובוגרים עם מוגבלויות

בין כלל הארגונים בחברה הישראלית אשר נפגעו מתקופת הקורונה וצפויות להיפגע מהסגר הנוכחי, נמצאות עמותות חברתיות המטפלות באחת מהאוכלוסיות הרגישות ביותר בישראל – אנשים עם מוגבלויות.

 

אחת מהעמותות העומדות בפני אתגרים עצומים על רקע הסגר הנוכחי, היא עמותת 'שלוה', הגדולה והמתקדמת בישראל לטיפול באנשים עם מוגבלויות ושילובן בחברה. שלוה מפעילה תכניות סביב לשעון לילדים מגיל לידה ועד לחייהם כבוגרים ותומכת בבני משפחותיהם.

 

 

בעקבות המצב - פנתה שלוה לציבור הרחב

בשלוה החליטו לפנות לקהל הרחב, בניסיון לגייס תרומות ותמיכה אשר יאפשרו להמשיך ולקיים את התכניות והמתקנים בפני אלפי הילדים ובני משפחותיהם. "אנו מחויבים לתמוך בילדינו ובמשפחותינו בכל דרך אפשרית, במיוחד בתקופות לא יציבות ומול חוסר הודאות שקיים בתקופה זו", אומר אבי סמואלס - יו"ר שלוה עולמי.

 

ההתמודדות בתקופת קורונה - אתגר מורכב עבור ההורים, הילדים ושלוה גם יחד

תקופת הקורונה העמידה בפני משפחות וילדי שלוה אתגרים קשים במיוחד. במהלך הסגר שהתקיים במרץ המרכז השיקומי של שלוה נסגר, וההורים הפכו לאחראים הבלעדיים לטיפול ולרווחה של ילדיהם עם המוגבלויות. על אף ששלוה שלחה צוות ומתנדבים לבתיהם של הילדים והציעה סדנאות וטיפולים וירטואליים, הילדים חוו טלטלה עצומה ורגרסיה.

 

  (צילום: עמותת שלוה)
(צילום: עמותת שלוה)

  (צילום: עמותת שלוה)
(צילום: עמותת שלוה)

 

"אורקי שלי בן 10 עם אוטיזם ומוגבלות שכלית התפתחותית. הוא לא מתקשר עם סביבתו אבל בשלוה הוא מאושר ופורח בכל יום עם הצוות האוהב והמסור", אומרת נטע-לי אמא של אור גל. "אצל אור שלי והחברים שלו בשלוה אין הפסקה בשגרת החיים. הטיפול המסור בהם חייב להימשך כל העת על מנת שלא ליצור אצלם עיכוב משמעותי בהתפתחות האישית והחברתית שלהם, שכבר מספיק מאותגרת בימים אלו."

 

שלוה, הפכה במהלך 30 שנות פעילותה למרכיב מרכזי במבנה השירותים החברתיים בישראל. רבות מתכניות העמותה שולבו בהדרגה כחלק מהמדיניות החברתית ברחבי הארץ, בשיתוף משרדי הממשלה. שלוה יצרה במהלך השנים הזדמנויות חדשות לשילוב חברתי, שיצרו השפעה לאומית ועולמית על ההזדמנויות העומדות בפני אנשים עם מוגבלות ועל מעמדם בחברה.

Script Embedder
--



  (צילום: עמותת שלוה)
(צילום: עמותת שלוה)

  (צילום: עמותת שלוה)
(צילום: עמותת שלוה)

  

כעת, שלוה עומדת בפני קושי גדול - החל מקיום התכניות והטיפולים, ועד ההסתמכות על מתנדבים. מקור ההכנסה העיקרי של הארגון הוא תרומות מחו"ל ומישראל אשר נפגע מאוד בתקופה זו ולכן החליטו בשלוה לנסות לגייס תרומות מהקהל הרחב, על מנת להמשיך ולהעניק את הסיוע הראוי עבור הילדים ומשפחותיהם.

 

סמואלס מספר כי "קיים קושי אמיתי לגייס את הכספים הנדרשים כבימי השגרה ואנחנו מודים לכל מי שיבחר לסייע לשלוה בתקופה בה אנו זקוקים לכך יותר מתמיד, זאת כדי שנוכל להמשיך להיות מקור תמיכה לאלפי ילדינו ובני משפחותיהם בכל מצב ואתגר שיגיע בשנה הבאה עלינו לטובה".

 

לתרומה לעמותת שלוה, היכנסו>>

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים