חקלאי נהרג מירי נ"ט - בזמן ביקור נתניהו שאיים על חיזבאללה, גלנט והרמטכ"ל בצפון

לראשונה זה כמעט חודש, הרוג בגבול מירי מלבנון - בזמן הערכת מצב בצפון של ראש הממשלה, שר הביטחון והרמטכ"ל: חקלאי כבן 60 נהרג מפגיעת טיל נגד טנקים שנורה מלבנון אל סמוך ליישוב מתת. בנוסף, זוהו שיגורים נוספים משטח לבנון לאזור. בתגובה לירי הנ"ט הקטלני, צה"ל תקף ממסוקי קרב, טנקים ובאמצעות ירי ארטילרי את מקורות הירי. חיזבאלה הודיע על שלושה הרוגים מהבוקר בתקיפות צה"ל - ו-93 הרוגים מפתיחת המלחמה. בניגוד לכל ההודעות הקודמות, שבה כונו הרוגיו ככאלו ש"נהרגו בדרך לירושלים", באחת ההודעות היום הוא מסר כי שניים מאנשיו "נהרגו במהלך קיום חובת הג'יהאד". הסיבה לשינוי אינה ידועה.
נתניהו אמר כי הוא "מתרשם מהרוח האדירה שישנה כאן. אתם ביטאתם אותה, ואני רוצה שתדעו שזה מחייב אותנו. העם גאה בכם. אני מציע גם לאויבים שלנו שישימו לב לרוח הזו, כי אם חיזבאללה יבחר לפתוח במלחמה כוללת, אז הוא במו ידיו יהפוך את ביירות ודרום לבנון, לא רחוק מכאן, לעזה ולחאן יונס. אנחנו נחושים להביא את הניצחון, ונעשה את זה בעזרתכם".

"4 ימים ידיי היו קשורות. ולישראלים היה יותר גרוע" | אנוצ'ה אייר את החדר בשבי

אנוצ'ה אנגאווה בן ה-28 שוחרר לפני כשבועיים משבי חמאס, שב לתאילנד וכעת הוא מנסה להתמודד עם הזוועות שעבר. בריאיון לרויטרס הוא סיפר על החוויה הטראומטית, ממשחק הכדורגל ביום שישי בנתיבות עם חבריו, דרך התנאים הקשים בשבי ועד לשחרור.
5 צפייה בגלריה
  אנוצ'ה אנגאווה צייר את החדר בו היה שבוי
  אנוצ'ה אנגאווה צייר את החדר בו היה שבוי
ציור החדר בו היה שבוי
( צילום: רויטרס)
אנגאווה השתמש בשיטת הארוחות כדי למדוד זמן, כשכל שתי ארוחות מהוות יום נוסף שחלף. בימים הראשונים הוא השאיר שריטות ברצפה כדי לסמן את מספר הימים שחלפו. השיטה הזו השתנתה רק כשאחד המחבלים הגיע לחדר ושאל כל אחד מהחטופים לשמו ומה מוצאו. הוא הותיר אחריו בטעות עט כדורי עם דיו כחול, ששימש מעתה והלאה כדי למדוד את מספר הימים בשבי - וגם כדי לצייר קעקועים ולוח שחמט על יריעת הפלסטיק.
ביום ה-35 שלהם בשבי, גבר רעול פנים שהיה לבוש כולו בשחור הגיע לחדר. מהתנהגותו, ומהתנהגות המחבלים האחרים כלפיו, הבין אנגאווה שככל הנראה מדובר בבכיר בחמאס. מאז לא היו ביקורים נוספים, עד שיום אחד, אחרי 50 ימים בשבי, נכנס אחד השומרים והודיע לתאילנדים - באמצעות הישראלים שתרגמו - שהם יכולים ללכת הבית.
אנוצ'ה אנגאווה מתראיין
(צילום: רויטרס)

מרב מיכאלי תפרוש בתום כהונת הכנסת - ומקדימה את הפריימריז לראשות העבודה

כשלוש שנים אחרי שהפכה ליו"ר מפלגת העבודה, הודיעה ח"כ מרב מיכאלי כי תפרוש מהחיים הפוליטיים לקראת הבחירות הבאות. "אני משוכנעת שישראל הולכת לבחירות בשנת 2024. כדי להיערך לבחירות אלו אני מתכוונת להקדים את הפריימריז לראשות מפלגת העבודה ולקיים אותן בעוד ארבעה חודשים", אמרה. מיכאלי הולכת, ולשמאל לא יהיה קל יותר - פרשנות, מורן אזולאי
לבלוג הערב המתעדכן של ynet - לחצו כאן


כותרות נוספות מהיום

דובר צה"ל הודיע היום כי רס"ל מאור גרשוני (24) נהרג בקרב בצפון הרצועה. סמ"ר עמית בונצל (22) נפל בקרב במרכז הרצועה. סמ"ר עלמנאו עמנואל פלקה (22) נפטר לאחר שנפצע בקרב בדרום הרצועה לפני כיומיים. ארבעה לוחמי מילואים נפצעו באורח קשה.
5 צפייה בגלריה
עמית בונצל עלמנאו עמנואל פלקה מאור גרשוני חיילי חללי צה"ל נפלו ב קרבות רצועת עזה
עמית בונצל עלמנאו עמנואל פלקה מאור גרשוני חיילי חללי צה"ל נפלו ב קרבות רצועת עזה
מימין: סמ"ר פלקה, סמ"ר בונצל, רס"ל גרשוני
הערב מתקיים מעמד מיוחד של הדלקת נר ראשון של חנוכה ברחבת הכותל המערבי בסימן "מדליקים את האור לחטופים".
5 צפייה בגלריה
חנוכיות ממתכת של "זאמיט", ברוח מלחמת חרבות ברזל
חנוכיות ממתכת של "זאמיט", ברוח מלחמת חרבות ברזל
חנוכיות ממתכת של "זאמיט", ברוח מלחמת חרבות ברזל
(צילום: יצחק טסלר)
בתיעוד יוצא דופן נראו היום עשרות רבות של חשודים במעורבות בטרור, ייתכן לאחר שחלקם נכנעו והסגירו עצמם לידי כוחות צה"ל. הם נעצרו ככל הנראה בשכונת ג'באליה.
צה"ל הודיע כי לפני ימים אחדים חיסל באמצעות מטוסי קרב, בהכוונת מודיעינית של אמ"ן ושב"כ, את עבד אלעזיז רנתיסי, בכיר במודיעין הצבאי של חמאס.
אביעד פריג'ה שעל פי החשד ירה למוות ביובל קסטלמן במהלך פיגוע הירי בירושלים בשבוע שעבר, שחזר את האירוע בזירה בכניסה לבירה.
עובדים במסעדה באוקלנד שבקליפורניה מנעו מאישה יהודייה להיכנס לשירותים, ואחרי שכבר אפשרו לה לעשות כן - היא גילתה בפנים כתובות נאצה נגד ישראל.
צה"ל חשף מסמכים שנתפסו בפעילות הקרקעית בעזה, ומהם עולה כי בנו של מנהיג חמאס איסמעיל הנייה רכש בשנים 2021 ו-2022 יהלומים ביותר מ-25 אלף דולר.
הבוקר דווח כי מקורות במצרים אמרו לעיתון "אל-ערבי אל-ג'דיד" כי בקהיר מעריכים שיש אינדיקציות שמאותתות על חזרה אפשרית לעסקה בין ישראל לחמאס בקרוב.

פרשנויות ודעות היום

כמו שהם צחקו לא בכינו שנים | עינב שיף
"הבעיה היא לא שלוין ובן גביר צוחקים כשבמקביל חיילים נאבקים עד נשימתם האחרונה במחבלים ומשפחות מחכות בחרדה איומה לדפיקה בדלת. הסיפור הוא שאדם כמו לוין (מבן גביר אין ציפיות) לא מסוגל קודם כל להכות על חטאיו, אם הוא בכלל מאמין שהיו כאלה, ולהתחנן ללגיטימציה מצד אלה שנפגעו ממנו. כפי שמהלך ה"רפורמה" היה דורסני ואדיש כלפי חלקים עצומים בציבור שראו בכך איום מיידי ומוחשי על המדינה שהם מכירים ואוהבים, כך הצחוק שלו מסמל את הנתק מהציפייה לקבלת אחריות וחשבון נפש". לטור המלא
5 צפייה בגלריה
הצבעת התקציב במליאת הכנסת
הצבעת התקציב במליאת הכנסת
הצבעת התקציב במליאת הכנסת
(צילום: שלו שלום )
דילמת החטופים – עם כיפה או בלעדיה | ד"ר שלמה פישר
"הזרם המרכזי בציונות הדתית רואה אחרת את המדינה ואת הלאומיות היהודית. הוא תומך בלאומיות אינטגרלית ואורגנית. עצם ישותו של היחיד נתפסת כנגזרת של הקולקטיב, שנתפס כשלם הגדול מסך חלקיו. היות שהיחיד גוזר את עצם קיומו מן האומה, הנתפסת כישות אורגנית, היסטורית ותרבותית, יש ציפייה גדולה יותר שהיחיד יכפיף את האינטרסים שלו. לא בכדִי בולטת במלחמה הקרבתם העצמית של חיילים דתיים. שתי תפיסות הלאומיוּת הללו אינן בלעדיות לישראל. הן מאפיינות את ההיסטוריה של צרפת, גרמניה, פולין ומדינות רבות אחרות". לטור המלא
תתכוננו: מלחמה מובילה למהלך מדיני | פרופ' אלי פודה
"בדומה למלחמת יום כיפור, טבח 7 באוקטובר ייחקק בזיכרון הלאומי הישראלי כמחדל וכטראומה. בצד הפלסטיני יש שחוגגים את "ההישג", אך עבור מרבית הפלסטינים ברצועה מדובר באסון ובטראומה. יש להידרש לפתרון הסוגייה הפלסטינית משום שזה אינטרס שלנו, ומשום שהקהילה הבינלאומית – בראשות ארה"ב ומדינות מערב אירופה התומכות בנו בינתיים – לא יאפשרו שלטון ישראלי בעזה או גירוש תושבים משם. ישראל מתקרבת לרגע האמת בכל הנוגע לסוגייה הפלסטינית". לטור המלא

מה חיפשו היום בגוגל?

מעיין אדם. שמונה חודשים אחרי שהפכה לאמא לראשונה, מגישת הטלוויזיה מעיין אדם ובן זוגה יובל צלנר, בישרו היום על בייבי שני משותף. בפוסט מרגש, העלתה אדם תמונה של בתה הטרייה תבור עם אחותה הגדולה עמית, כשהן מחזיקות צילומי אולטרסאונד ולובשות חולצה עם הכיתוב: "אחות גדולה".
אדם העלתה תמונה נוספת, בה נראית המצבה של אחותה מפל ז"ל, שנרצחה במסיבה ברעים ב-7 באוקטובר, ועליה מונחת חולצה עם הכיתוב "דודה שרופה X2". צלנר גם העלה את התמונה וכתב: "אור גדול מאיר הכל".
5 צפייה בגלריה
מעיין אדם
מעיין אדם
(צילום: אינסטגרם)