שתף קטע נבחר

המבקר ברקע העימות: "עדיין קיימים פערים במיגון העורף בצפון"

ברקע העימות הלילי בין חיל האוויר לכוח קודס האיראני בסוריה, הזהיר מבקר המדינה שפירא כי "ביישובי הצפון קיימים פערים משמעותיים בנושא ההתראה לאזרח. זה עלול להגדיל את הסיכון לחיי התושבים באירוע לחימה"

 

 

מבקר המדינה, השופט בדימוס יוסף שפירא, התייחס הערב (יום ה') לנושא המיגון ביישובי הצפון ברקע העימות הלילי בין צה"ל לכוח קודס של משמרות המהפכה האיראניים בסוריה. "עדיין קיימים פערים בתחום מוכנות הגנת העורף, בעיקר ביישובי הצפון", הזהיר המבקר בדבריו בכנס הרצליה.

 

השופט שפירא ציין עוד כי "יש להניח שמוכנות העורף תעמוד במרכזו של כל עימות עתידי. משרדי שם דגש רב לביקורת בתחום זה, האחרונה שבהן עסקה בנושא ההיערכות להגנת העורף מפני איום טילים ורקטות. מהביקורת עולה כי בשנים האחרונות נעשתה אמנם כברת דרך בתחום מוכנות העורף אך עדיין קיימים פערים".

יוסף שפירא (צילום: מוטי קמחי)
"יש להניח שמוכנות העורף תעמוד במרכזו של כל עימות עתידי". שפירא בכנס(צילום: מוטי קמחי)

הוא הוסיף בנוגע לאותם פערים שעליהם הצביע כי "חלקם משמעותיים ביותר בהיערכות בתחום המיגון הפיזי, בעיקר ביישובי הצפון בנושא הגילוי וההתראה לאזרח, ואף בתוכניות לפינוי אוכלוסייה במקרה הצורך".

 

עוד אמר המבקר כי "יש בפערים כדי להגדיל את הסיכון לחיי התושבים בעת אירוע לחימה. מכאן אני קורא לכל הגורמים האחראיים בממשלת ישראל לעשות כל מאמץ כדי לפעול לסגירת הפערים האלה ולחזק את מוכנות העורף בעת הזאת".

 

התקיפה הנרחבת הלילה של חיל האוויר לעבר 50 יעדים איראניים בסוריה התרחשה בתגובה לשיגור 20 רקטות של כוח קודס לעבר ישראל. אף אחת מהרקטות לא נפלה בשטח ישראל. ארבע מהן יורטו על ידי מערכת כיפת ברזל.

 

משרד ההגנה הרוסי מסר כי 28 מטוסי F-15 ו-F-16 ביצעו את התקיפה וירו לפחות 60 טילים. בנוסף צוין כי עשרה טילים שנורו בתקיפה הישראלית היו טילי קרקע-קרקע, נטען. מרכז המעקב הסורי עדכן כי לפחות 28 בני אדם נהרגו בתקיפות הישראליות, אולם בצבא סוריה טוענים כי מניין ההרוגים הסתכם בשלושה בלבד

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מוטי קמחי
השופט שפירא בכנס
צילום: מוטי קמחי
מומלצים