הצופים לנייקי: הפרסומת שלכם מפחידה מדי
תלונות רבות של צופים על פרסומת אולימפית מיוחדת של חברת נייקי, בה ניראת אישה מבוגרת נמלטת מפני בריון החמוש במסור חשמלי, גרמה לחברה להורידה
בסוף השבוע שעבר העלתה חברת נייקי, מחברות ציוד הספורט המובילות בעולם, פירסומת טלוויזיה חדשה ומיוחדת לאולימפיאדה. בפירסומת החדשה ניראת אישה מבוגרת מתכוננת לאמבטיה מרגיעה. לפתע מגיח איש חבוש מסכה כשבידיו מסור חשמלי פועל (בסגנון סרטי האימה 'הלילה ה-13'). בהמשך הסרטון ניראת האישה נמלטת מפניו של הבריון החמוש במסור. המטרה של נייקי היתה ברורה: למכור את מוצרי החברה. המסר: תמיד עדיף להיות בכושר, כדי שאפשר יהיה להימלט מסכנה.
למרות המטרה והמסר התוצאה שהשיגה נייקי היתה הפוכה לחלוטין: צופים רבים התקשרו בעקבות השידור אל רשת אנ.בי.סי ודרשו להפסיק את הפרסומת לאלתר עקב היותה מפחידה מדי.
את גל הביקורות האדיר שהגיע אל רשת השידור, הדפה הרשת אל חברת נייקי שהחליטה מיידית להפסיק את שידור התשדיר האולימפי המיוחד. "חשבנו שהוא יצחיק. המסר שלנו היה שמי ששומר על כושר גם חי יותר. לא תיארנו לעצמנו שאנשים יגיבו לתשדיר בחריפות שכזו. כשהסתבר לנו שטעינו החלטנו מיידית על הסרת התשדיר", הסביר מנהל בכיר בנייקי את הסרת הפירסומת.
למרות הסרת התשדיר הספציפי הזה, תמשיך בינתיים נייקי בקו התשדירים האלים שלה, ותחליף את 'תשדיר הזקנה הנרדפת' בתשדיר שבמרכזו קרב חרבות לוהט. בתשדיר נוסף של נייקי נראה רוכב אופניים מבצע החייאה לפיל ענק.
אגב, שידור פרסומת המסור החשמלי ברשת הספורט אי.אס.פי.אן לא גרר תגובות חריפות כלל והיא תמשיך להיות משודרת ברשת זו.