אולימפיאדה ללא צופים
שעות שידור בעייתיות, עונת הפוטבול שזה עתה החלה ושיאה המתקרב של עונת הבייסבול גורמים לנתוני הצפייה האמריקאיים באולימפיאדה להיות נמוכים במיוחד
705 מיליון דולר שילמה רשת הטלוויזיה האמריקנית אנ.בי.סי לוועד האולימפי הבינלאומי עבור זכויות השידור הבלעדיות של המשחקים האולימפים בסידני 2000 בארצות הברית. אנ.בי.סי לא היססה לשלם את סכום השיא הזה - כ-249 מיליון דולר יותר מבאטלנטה 96 - למרות שידעה שהתחרויות המשמעותיות ביותר יתקיימו באמצע הלילה לפי שעון ארצות הברית.
לאחר חמישה ימים של אולימפיאדה נוכחו ראשי אנ.בי.סי כי אחוזי הצפייה נמוכים מהצפי שאותו הבטיחו למפרסמים. הרשת הבטיחה מינימום של 16.1 אחוזי צפייה, אך בפועל אחוזי הצפייה מגיעים בקושי ל-14.6. כל אחוז מהווה כמיליון בתי אב, מספר משמעותי ביותר למפרסמים. עד כה הרייטינג לאולימפיאדה בארצות הברית הוא הנמוך ביותר מאז החלו שידורים ישירים מאולימפיאדות.
סיבות נוספות לאחוזי הצפייה הנמוכים באולימפיאדה הן עונת הפוטבול שזה עתה החלה, ועונת הבייסבול, הנמצאת עתה בשיאה.
פחות צופים, יותר פרסומות
ראשי אנ.בי.סי החליטו להוסיף שתי פרסומות בכל שעה, ובכך למתן את ההפסדים שנגרמים בעקבות הרייטינג הנמוך. סגן נשיא אנ.בי.סי, קווין סאליבן: "אפילו אם היינו מגיעים ל-20 אחוזי צפייה בפריים טיים זה היה פחות מהממוצע שלנו בזמן רגיל. תוספת הפרסומות אינה פוגעת בחוויה שאותה חווים הצופים".
לרייטינג הנמוך בסידני אמורה להיות ארוכת טווח, מפני שאנ.בי.סי כבר רכשה בכ-2.8 מיליארד דולר את זכויות השידור לעוד שלוש אולימפיאדות. סכומי הכסף שישלמו המפרסמים באולימפיאדות הבאות תלויים בנתוני הצפייה של אולימפיאדת סידני, ולכן רייטינג נמוך היום משמעותו פחות כסף מחר.
כיום גובה רשת אנ.בי.סי למעלה מ-600 אלף דולר על פרסומת של חצי דקה בשעת צפיית השיא.