שתף קטע נבחר
 

סיטרואן מחפשת C חדש

קצת משבר זהות, מעט זכרונות, כמיהה לעתיד וחיפוש שורשים. סיטרואן חוזרת לעצמה?

סיטרואן הולכת אחורה בזמן, עד 1928 ליתר דיוק, כדי להסביר לעולם כולו מדוע בחרה בסדרת שמות חדשה למשפחת הדגמים - אותם מובילה ה-C5 החדשה, למעשה מחליפת הקסנטיה. וסיטרואן, כדאי לזכור, כבר החליפה בעשור האחרון פעם אחת את האופן בו היא מכנה מכוניות מתוצרתה.
ה-C5 המשפחתית אמנם גדולה כמעט כמו ה-XM הסלונית, וכנראה תשמש את סיטרואן בינתיים גם באזור התחתון יותר של פלח שוק יוקרתי זה, אך היא בכל זאת שייכת דווקא לפלח השוק של הפאסאט והמונדיאו, בדיוק היכן שהייתה הקסנטיה הוותיקה, מנוחתה עדן.
אבל ה-5 היא הרבה יותר ממספר חדש בלבד. זו המכונית שאמורה להחזיר את סיטרואן לליבם של אלה שהתנכרו לה במשך שנים, לאחר שניסתה בכל כוחה - ולאו דווקא בהצלחה יש לציין - לחזר אחר הקול הבורגני-שמרני. ודווקא מכיוון שכך, קצת מאכזב היה לגלות פריטי עיצוב שהזכירו במקצת - ויסלחו לנו בקוריאה - את הנובירה של דייהו. למזלה של סיטרואן אפשר בהחלט לומר כי צריך להתרגל זמן מה עד אשר ניתן לעכל את מראה ה-5. בדיוק מה שסיטרואן הייתה רוצה.

ההבדל
אחד הפרטים הבולטים - תרתי משמע - ב-C5 הוא הגודל. המשפחתית החדשה ארוכה מאוד עם 462 ס"מ, ורחבה לא פחות - 177 ס"מ. אך אלה רק מספרים שאינם מלמדים על גודל השינוי. כי כדי להוכיח שזו בכל זאת סיטרואן אמיתית, מציגה החברה הצרפתית מערכת מתלים פניאומטית חדשה, אותו רעיון אשר הפך את סיטרואן לאהובה (ושנואה לעיתים) על-ידי רבים כל-כך. לדברי החברה תעבור המערכת המודרנית מהר יותר בין מצב נוקשות ספורטיבית יחסית, לרכות ונוחות. בנוסף תכוון מערכת המתלים ב-C5 את גובה המרכב בהתאם למהירות הנסיעה, עד הנמכה של 13 מ"מ מלפנים ו-11 מ"מ מאחור. והכי חשוב? המערכת אמורה לשרת את הבעלים המאושרים לא פחות מחמש שנים ללא צורך בתחזוקה.
כאשר היא תגיע לארץ, וזה יקרה וודאי בקרוב, יהיה לעובדה זו משקל חשוב מאד בשיקולי הרכישה, כמו-גם לעובדה המשמחת שהחדשה עושה שימוש בתיבה אוטומטית במרבית הגרסאות, ושהיא מצוידת במרב האבזור הבטיחותי. רשימה זו כוללת גם את מערכת תגבור הבלימה שהפכה בתערוכה זו כמעט לנחלת הכלל, וחיישן לחץ אוויר נמוך - אולי בעקבות מגוון הקריאות לתיקון. חיישן נוסף המגיע במקור עם ה-C מיועד לאזהרת חניה.
קצת מוזר, אך עם פרישתה של ה-XM מהמערכה תהפוך ה-C5 למכונית הדגל של היצרן, לא פחות. לפחות תזכה ה-C במנועי הקו הראשון של קבוצת פיז'ו, יחד עם תיבה אוטומטית המאפשרת גם תפעול ידני.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים