שתף קטע נבחר

הוודקה שעשתה היסטוריה טלוויזיונית

לאחר שנים של צנזורה עצמית בנושא פרסום משקאות חריפים, רשת NBC תשדר פרסומת לוודקה

NBC תהפוך לרשת הטלוויזיה האמריקנית הראשונה שתשדר פרסומות למשקאות חריפים, לאחר שנים בהן נקטו הרשתות הגדולות בצנזורה עצמית בנושא, כך מדווח אתר הבידור "ווראייטי". עד היום, ניתן היה לפרסם ברשתות הגדולות בירה ויין, אולם הן נמנעו מלשדר פרסומות למשקאות חריפים "כבדים" יותר מתוך "אחריות ציבורית". החוזה הראשון, שנאמד במיליוני דולרים, נחתם עם חברת "Guinness UDB" והפרסומת הראשונה, שתשודר במהלך התוכנת "סאטרדיי נייט לייב", תהיה לוודקה "סמירנוף".
לצד התקדים, פירסמה NBC מסמך בן 19 סעיפים שמתווה את מדיניות פרסום המשקאות החריפים. בין היתר, נדרשת החברה המפרסמת לשדר "תשדירי שירות" העוסקים בנזקי השתייה, ארבעה חודשים לפני עליית הקמפיין ובמהלך הקמפיין עצמו. בנוסף, חל איסור להציג אנשים שותים, שחקני הפרסומת צריכים להיות לפחות בני 30 ואסור להשתמש באתלטים פעילים או בדמויות מעולם הבידור שפונות לצעירים. מסמך העקרונות קובע עוד כי הפרסומות למשקאות חריפים ישודרו רק בין 21:00-23:00 או במסגרת תכניתו של ג'יי לנו.
נכון להיום משודרות פרסומות למשקאות חריפים רק ברשתות הכבלים בארה"ב והיקף השוק נאמד בכ-25 מיליון דולר. עם זאת, עם המעבר לפרסום ברשתות הטלוויזיה הגדולות - ובהתחשב בעובדה שחברות האלכוהול מוציאות 377 מיליון דולר על פרסום - צופים גורמים בתעשיה כי נפח שוק הפרסום בטלוויזיה עשוי להאמיר בשנים הקרובות לכדי 200 מיליון דולר. למרות ההחלטה התקדימית של רשת NBC, נציגי הרשתות הגדולות האחרות - ABC, FOX ו- CBS - אמרו לאתר Zap2it כי בשלב זה אין בכוונתן לפרסם משקאות חריפים.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לאתר ההטבות
מומלצים