למה לנצ'יה מתעכבת
יבואן לנצ'יה משיב לקוראי ynet למה לפחות בעתיד הנראה לעין, לא תשוב לנצ'יה לישראל
מותג "לנצ'יה" עובר בשנים האחרונות עדכון מבחינת מגוון דגמים, מנועים, תיבות הילוכים ומפרט טכני. כרגע אין בקו המוצרים של "לנצ'יה" מוצר מתאים לשוק הישראלי. הדרישות מרכב המשווק בישראל שונות במספר דברים מרכב המשווק באירופה. לרכב המשווק בישראל נדרשות מערכות קירור טרופיקליות, מזגן לארצות חמות ועוד התאמות הקשורות לאופי הכבישים, נתוני מזג אויר, אבק ולחות הקיימים בישראל. ברכב מודרני עתיר טכנולוגיה קיימים חיישנים המבקרים את פעילות הרכב, וכל נתון נלקח בחשבון לצורך תזמון מערכות הרכב. רק רכב המיוצר ע"פ התנאים המתאימים לישראל ניתן לשיווק בישראל. מאחר שהשוק הישראלי הנו שוק קטן ביותר, היצרן נכנס לסדרות ייצור עם השינויים הדרושים רק בשלבים מאוחרים יותר ביחס לייצור בשוק האירופאי.
הרכב הסטנדרטי המיוצר באירופה אינו עונה על התנאים האובייקטיבים השוררים בארץ. לדוגמה, רכב עבור השוק האירופאי מיוצר לעבוד בטמפרטורה מקסימלית של 35 מעלות צלזיוס, ואילו רכב לישראל צריך לעבוד בטמפרטורה של 45 מעלות צלזיוס. לפיכך, הקביעה אם נשיק או לא, רכב מדגם מסוים אינה החלטה שלנו בלבד. גם היצרן וגם אנחנו לא מוכנים לשווק רכב שאינו מתאים לתנאי הארץ.
מעבר למוצר קיימים שיקולים של גודל שוק, ביקוש ורמת מחיר, שגם אותם צריך לקחת בחשבון. בסופו של יום עלינו להיות גם כלכליים. אין לנו ספק שכאשר יהיו ל"לנצ'יה" מוצרים מתאימים ברמת מפרט ומחיר שניתן יהיה לשווקם בישראל, נחזור לראות את ה"לנצ'יה" באולמות התצוגה.
את ה"קאפה" שיווקנו עד תום תקופת ייצורה באירופה, והרכב המחליף טרם הושק באירופה. ה"תזיס" תושק באירופה בחודשים הקרובים ושיווקה בישראל ייבחן בשנה הקרובה.
אשמח לשמוע דעתו של כל אחד מכם בנושא, גם בדואר אלקטרוני בכתובת: yaki@fiat.co.il