שתף קטע נבחר

סיפורים מהמדבר - עץ או פאלי

עוד סיפור מהדאקאר. הפעם מדובר ב-1989 ועל אסטרטגיית הניצחון של פיז'ו

הדאקאר של 1989 ייזכר במיוחד בשל ההצגה הגדולה של קבוצת פיז'ו, אשר הפכה את האירוע מדרמה לקרקס. השחקנים הראשיים בהצגה היו נהג הראלי המפורסם ואלוף עולם בעבר הארי וטאנן, ג'קי איקס - מנצח לה-מאן ידוע וכוכב פורמולה 1 - וז'אן טוד, מי שהוביל את קבוצת פיז'ו לאליפות העולם בראלי (אותו טוד שהביא את פרארי לתואר הנכסף בפורמולה 1 בשנתיים האחרונות).
והייתה כמובן גם המכונית, הפיז'ו 405 טורבו, שהייתה למעשה פיתוח של ה-205 טורבו 16, אלופת עולם במיל' בראלי. למי שזוכר, אחרי מות קבוצה B בראלי, החליטו אנשי פיז'ו להשתמש במכונית המוצלחת כל כך שבנו כדי להסתער על הדאקאר בפעם השלישית בהיסטוריה.
ב-1989, וטאנן הפיני היה כבר בן בית בפיז'ו, כאשר איקס הבלגי הצטרף כדי ליצור קבוצת כוכבים. שניהם כבר נצחו בדאקאר, ושניהם רצו להוכיח שהם יכולים לעשות זאת שוב. המתח והלחץ נתנו את אותותיהם כבר בתחילת האירוע כאשר וטאנן התהפך בקטע המקדים בברצלונה. בהמשך פתחו שני הכוכבים של פיז'ו בקצב רצחני, כאשר הם מוחקים את האופוזיציה ונלחמים ביניהם באופן קשה ביותר. בסופו של דבר, לקראת אמצע המירוץ, לא יכלו אנשי פיז'ו לעמוד בלחץ. הם פחדו שהקרב האימתני יביא לתאונה, שתגרום לפרישה של שני המובילים.
וכך, באחד הערבים בהם הגיע וטאנן לחניון הלילה אחרי שהפך את מכוניתו מספר פעמים, החליט טוד לשים קץ לעניין ולבחור כאן ועכשיו מי ינצח. טוד ביצע זאת בהטלת מטבע בה הפסיד איקס. זה טרח עוד לסיים ראשון בדרך בכמה קטעי דירוג, רק כדי להוכיח מי באמת יכול היה לנצח כאן. בכל מקרה, ההפרש בין שתי המכוניות של פיז'ו היה קטן מארבע דקות, כשההפרש בינן לבין המיצובישי שבמקום השלישי עמד על כמעט ארבע שעות.
הטלת המטבע זכתה לפרסום שלילי ביותר והפכה מדוברת יותר מניצחון פיז'ו באירוע. בשנה שאחרי כבר למדו אנשי פיז'ו לקח ובנו את הקבוצה סביב וטאנן כנהג מספר אחד

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים