שתף קטע נבחר

"שומרים על הזהות הישראלית - במרוקו"

המעבר של מתחרי הראלי לאפריקה לווה במשבר קטן, שנפתר. כתב הערוץ הראשון מדווח

"ההרגשה נהדרת, סיימנו את אירופה במקום טוב באמצע", סיפרו לנו דרור כהן ושותפו למסע אלי ביטון, שעה שהמתנו למעבורת שתעביר את שיירת המתחרים דרך מיצרי גיברלטר למרוקו שביבשת אפריקה. זה היה זמן קצר לאחר שסיים את קטעי המירוץ של הפאריז-דאקאר באירופה. דרור, שנוהג במיצובישי פאג'רו ארוך, סיים את השלבים הראשונים במירוץ הארוך במקום ה-49 מתוך 117 המכוניות המתחרות.
דרור, שכמו שצויין כאן משותק בפלג גופו התחתון, מספר כי הקטעים באירופה חיזקו את ביטחונו העצמי וגם מצבו הפיסי, לאחר כ-1,600 ק"מ של נהיגה, מצוין. החשש מפצעי לחץ או מקשיים אחרים, התפוגג.
כמו שסיפרנו לכם כבר אתמול, גם שאר המתחרים הישראלים זכו לתוצאות מצוינות בימים הראשונים של הדאקאר. ניר וערן ברקת התמקמו במקום ה-15 המכובד בדירוג הכללי כשעידו כהן והלל סגל הגיעו למקום ה-33. סגל וכהן גם הצליחו לסיים את קטע הדירוג באיזור מדריד במקום הראשון מבין הנהגים החובבים במכוניות דיזל, ועל כך זכו בפרס כספי של 700 דולר. הזוג, ראוי לציין, אינו נעזר בצוות תמיכה טכני או בתמיכת קבוצה גדולה כמו שאר המתחרים.

עוד לא אבדה תקוותינו

עם העליה למעבורת המובילה למרוקו המתינו לישראלים פקידי הממשלה המרוקנית והנפיקו למשתתפים ויזות מיוחדות עבור הימים בהם יעבור המירוץ בשטח מרוקו. קצין הביטחון של הראלי, שחשש מהכתובות בעברית על הרכב של דרור ובמיוחד מסמל המגן דוד הגדול - סמלו של ארגון נכי צה"ל - דרש מדרור לכסות את הסמלים. אחרי לא מעט ויכוחים, הודיע דרור לקצין הביטחון שהוא מסרב ועלה על המעבורת למרוקו - עם הויזה המיוחדת.
סיפור אחר לגמרי נוגע דווקא ליוטה קליינשמידט, אחת המתחרות המובילות והזוכה בשנה שעברה. מעבר לאיבה הגלויה בינה לבין שלסר הצרפתי, שהיה גם שותפה לחיים בעבר, נראה שלקליינשמידט יש עוד כמה בעיות. השמועות בחניוני הלילה מספרות כי גם בקבוצת מיצובישי לא ממש מאושרים מהעובדה שאישה מנצחת נהגים יפנים מפורסמים ודואגים להקשות עליה את החיים. כך לדוגמה זוכה הרכב של קליינשמידט לטיפול מאוחר, רק אחרי ששאר רכבי הקבוצה טופלו.

ציפיות שונות לישראלים

תחרות הדאקאר האמיתית תחל למעשה רק היום, עם המעבר לאפריקה. השלב הראשון ביבשת, מעיר הבירה של מרוקו, רבאט, ועד ל"אר-רשידיה", יסמל את תחילתם של מאות ק"מ בתנאי שטח קשים ביותר, השונים מהותית מאלו בהם נתקלו המתחרים באירופה.
לכל אחד מהמתחרים הישראלים יש ציפיות שונות. האחים ברקת, שמתחרים זו הפעם השלישית בדאקאר, מספרים כי היו רוצים לסיים בין עשרת הראשונים. עידו כהן והלל סגל מקווים להגיע לדאקאר ולהצליח לשמור על מקומם הגבוה בין החובבים. דרור כהן ואלי ביטון פשוט רוצים להגיע לדאקאר בריאים ושלמים. מקום טוב באמצע יהיה מבחינתם בונוס נכבד לנהג נכה קשה ולשותפו, שניהם חסרי ניסיון שלא התאמנו הרבה, אבל בעזרת חוצפה ישראלית וביטחון יצליחו לעבור את האתגר הקשה ביותר בתחום הספורט המוטורי העולמי.

כתב ערוץ 1, מנחם הדר, והצלם עדי ששון יתלוו לראלי עד סיומו. סיפורים נוספים מהקרקס המוטורי הענקי יפורסמו בהמשך.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לקראת המעבורת למרוקו. לא מורידים את המגן דוד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים