שתף קטע נבחר

היום השישי - שלסר פרש, דרור כהן בצרות

תיבת ההילוכים ברכב של דרור כהן ואלי ביטון שבקה חיים בדיונות העמוקות. הצוות הישראלי נעזר במקומיים כדי להגיע לחניון

היום יצאו המתחרים מ-"אר-רשידיה" לקטע קישור של 53 ק"מ שבסיומו מתחיל קטע הדירוג הרציני הראשון במירוץ. 338 ק"מ במדבר, בדרך חולית בעיקרה שחלקה זרוע אבנים. בדרך יעברו המתחרים באיזור ארג-צ'בי - אחד מהאיזורים הקסומים ביותר במדבריות ובו הדיונות הגבוהות ביותר במרוקו. אחרי קטע הדירוג ימשיכו המשתתפים דרומה בקטע קישור נוסף של 182 ק"מ.

20 דקות לפני הזינוק לקטע ארוך ומתיש, ראשון למעשה במירוץ השנה, נשמע דרור כהן זהיר למדי. אתמול הוא נאלץ להתמודד עם האכזבה הראשונה של המירוץ הארוך, וסיים את הקטע המיוחד בין האחרונים. הסיבה לזמן האיטי נבעה מחבק' משוחרר, אשר מנע מהמנוע לנצל את מלוא כוחו והכריח את הנהג והנווט לקרטע באיטיות מתסכלת אל קו הגמר. או כפי שהתבטא דרור עצמו בשיחת לילה מאוחרת - "נהגנו בראשון-שני כל הדרך, מתפללים שהדרך תיגמר".
אך למרות שתכננו יום מוצלח הרבה יותר נאלץ הצוות להתמודד היום עם תקלה חמורה הרבה יותר. תיבת ההילוכים בג'יפ נכנעה לעומס הכבד שהופעל עליה בדיונות הטובעניות והפסיקה לתפקד. לאחר שהבינו כי אין ביכולתם לפתור את הבעיה בכוחות עצמם, "גייסו" דרור ואלי חבורה מקומית, אשר חילצה את הג'יפ ובשעות הלילה המאוחרות עדיין גוררת את הצוות הישראלי בחזרה לחניון הלילה. דרור נשמע כצפוי מאוכזב עד מאוד, אך אמר כי הוא מקווה שצוות המכונאים יתגבר על התקלה במשך הלילה, יחליף את תיבת ההילוכים ויאפשר זינוק מחודש ביום המחר.
שני הצוותים הישראלים הנוספים ידעו אתמול אתמול מספר רגעי שמחה מפתיעים. כמו למשל זכייתם של שני הצוותים - עידו כהן והלל סגל, ניר וערן ברקת – בפרס כספי של כ-2000$, שניתן מדי ערב לצוות החובבים המהיר ביותר בין כלי הרכב מונעי הבנזין והדיזל. מרשים בהחלט. לצערם של שני הצוותים, לפחות חלק מהפרס הם יאלצו להחזיר, כמו-גם לספוג עונש של 22 דקות (עידו כהן) ו-17 דקות (ברקת) על שנהגו מהר מדי בתוך אחד הכפרים שבדרך. כזכור, גם במירוץ הקודם עמדו המארגנים על כך שצוותים שלא יאטו בתוך אזורים מיושבים יענשו. השנה הם מחמירים עוד יותר.
לאחר קטע הדירוג של היום, הראשונים בטבלת הדירוג הם שלא במפתיע - הפייבוריטים לזכייה. בין אלה, החדשות הגדולות של היום באות מכיוון בלתי צפוי. ז'אן לואי שלסר, מי שרבים ציינו כבעל הסיכויים הטובים ביותר לנצח השנה, פרש לאחר שהקנגו-דיזל בו נהג נשרף כליל. לטענת אנשי הקבוצה, נזילה ממערכת הזרקת הדלק גרמה לשריפה.
התוצאות הלא מפתיעות מציגות את סטפן פטרהנסל במקום הראשון, לפני שינזוקה, מסואוקה, דה מביוס וקליינשמידט. ההבדל בין החמישה אינו עולה על דקה ו-20 שניות, כאשר המהירות הממוצעת עומדת על כ-100 קמ"ש. ממוצעת, להזכירכם.
החבורה הישראלית ממשיכה להרשים עם תוצאות טובות מאוד, כאשר צוות ברקת במקום ה-12, עם זמן דירוג של 4 שעות, 4 דק' ו-29 שניות, בפיגור של 39 דק' ו-10 שניות ממנצח היום. צוות כהן-סגל סיים אף הוא היטב, ונמצא במקום ה-30, עם זמן של 4 שעות, 58 דק' ו-39 שניות, שעה, 33 דק' ו-20 שניות איטי מפטרהנסל.
בדירוג המצטבר מוביל מסואוקה, כשאחריו בן ארצו שינוזוקה בפער של שתי דקות וארבע שניות. דה מביוס ממוקם שלישי בפער של שלוש דקות ו-47 שניות לפני יוטה קליינשמידט בפיגור של ארבע דקות ו-35 שניות. הצוות הישראלי המוביל שך ברקת נמצא במקום ה-13, שעה, חמש דקות ו-25 שניות אחרי הראשון בדירוג. צוות עידו כהן והילל סגל נמצאים במקום ה-34, בפיגור של כמעט שעתיים ורבע מהמקום הראשון. צוות דרור כהן ואלי ביטון עדיין אינו מופיע ברשימת התוצאות המצטברות מכיוון שטרם הגיעו לחניון הלילה.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
שלסר - הקנגו נשרף, המירוץ נגמר
פטרהנסל ראשון בינתיים
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים