אודי שולפת את האס
אודי יוצאת להגן על ההובלה עם דגמים מעניינים וייחודיים, כמו ה-S הראשונה. ויש גם אוואנט וקבריולה
חטיבת אודי של פולקסווגן בהחלט יכולה להיות גאה בהישגיה בשנה הקלנדרית 2001 בארץ, ובעולם. לא רק שהיא רשמה אצלנו עליית מכירות נאה ביותר מ-1666 ל-2229 מכוניות, היא אף הדיחה את וולוו מהפסגה. ואולם נציגי אודי בישראל, צ'מפיון מוטורס, אינם מתכוונים לנוח על זרי דפנה ונערכים להגן על מעמדם. כזכור, יבואני וולוו, חברת מאיר, כבר הכריזו מלחמה על אודי מתוך כוונה להשיב לעצמם את הבכורה. גם השינוי האסטרטגי שערכה ב.מ.וו בתחילת השנה, לא יקל על חטיבת היוקרה של פולקסווגן. באודי מתכוונים לכן לחזק את המותג עם מספר מכוניות חדשות, שאינן באות דווקא ממרכז השדה אלא כאלה שמתאימות לצדדים ייחודים יותר של ספורט, אופנה ופנאי. באודי העולמית כבר הכריזו שהשנה תתמקד בהסטה כללית של המותג לכיוון הספורטיבי וגם אודי ישראל תתאים עצמה למהלך.
סוף סוף S
ראשונה מבחינת חשיבות היא כמובן ה-S3 שתגיע סוף סוף ארצה. זו תהיה פעם ראשונה שמכונית מחטיבת ה-S של אודי תשווק ארצה על ידי היבואן, ובאודי בהחלט רואים בכך סימן לבאות. זה אולי המקום להסביר, ש-S באודי הוא סימול קו הדגמים הספורטיביים של היצרן, ממש כמו M אצל ב.מ.וו ו-AMG במרצדס. כמעט כל דגמי אודי (למעט ה-A2) מוצעים בגרסה כזו. ה-S3 תגיע בגרסה החזקה ביותר שלה בה מייצר מנוע ה-1.8 ליטר טורבו 225 כ"ס. בנוסף לתוספת הכוח המכובדת לעומת הדגם המוכר, נהנית ה-S3 מהנעה כפולה, שעד כה לא הוצעה בארץ במגוון גרסאות ה-3. למרות השם "קוואטרו", מדובר במצמד צמיגי נשלט מחשב מבית האלדקס, המוכר מהשותפות לפלטפורמה- גולף/ליאון/ TT. ה-S3מצוידת בתיבה עם שישה הילוכים, ורושמת 243 קמ"ש מרביים ו-6.4 ש' בזינוק הקלאסי. מלבד האבזור המקובל היא תצויד במושבי רקארו עם כיוון גובה חשמלי, ריפוד משולב עור-אלקנטרה וגג נפתח. המכונית תגיע עם גומי במידות 17R 225/45.
הסיבה להגעת ה-S3 כעת היא בין היתר שאיפה לרענן את ה-A3 הוותיקה ולחזקה מול מתחרות כמו הב.מ.וו קומפקט החדשה. כדאי לזכור גם שה-A3 תוחלף תוך פחות משנה על ידי דגם חדש. מעבר לכך, נציגי אודי מדברים על עניין רב שמעוררת ה-S3. באודי צופים מכירה של כשלושים מכוניות בשנה, כאשר חלקן יבואו מן הסתם גם על חשבון ה-TT. למרות שהמכונית מגיעה ממש בימים אלה לאולם התצוגה, שיווקה יחל רק בעוד מספר חודשים, עם תחילת שנת הדגם 2003 באודי. אז כמה היא תעלה? היבואן עדיין לא נוקב במחיר סופי ואולם מדובר בכלי יקר למדי שיעלה בסביבות ה-220,000 שקלים.
וגם אוואנט
אחרי העדרות לא קצרה משוק הסטיישן, חוזרת אודי גם לתחום זה, אשר סובל אצלנו למרבה הצער מבעיית תדמית. אודי כבר ניסתה בעבר לשווק את ה-A4 אוואנט ואולם את המכוניות שעלו לכביש ניתן לספור על ארבע או חמש כפות ידיים. אבל באודי לא מרימים ידיים ונחושים לשבור את מיתוס הסטיישן עם ה-A4 אוואנט החדשה. לטענתם המכונית תשווק כרכב פנאי אופנתי, תוך נסיון לדוג את הלקוחות המתאימים ולא לפנות לכלל רוכשי אודי. ה-A4 אוואנט תגיע רק עם מנועי ה-2.0 ליטר וה-1.8 טורבו ותעלה כ-10,000 שקלים יותר מהדגמים הרגילים. שיווקה מתחיל ממש בימים אלה.
וגם קבריולה
ואם זה לא מספיק, לקראת סוף 2002 יחלו אודי בשיווק ה-A4 קבריולה. האודי קבריולה היוצאת (שהתבססה על ה-80) כלל לא שווקה בארץ וזו בעצם פעם ראשונה שאודי נכנסים לנישת שוק זו. לדבריהם גם כאן קיים ביקוש ואפילו רשימת המתנה.
עוד שינויים לטובת שיפור התמורה והתחרותיות מול היריבים יהיו תוספות אבזור בסדרה 3 (גם מתוך רצון לרענן את המוצר) , יחד עם הצעת חבילות אבזור במספר דגמים. כך תציע אודי חבילת ספורט בדגמי ה-A3 אמבישן (180 כ"ס), שתכלול צמיגים רחבים יותר (16R 205/55), בקרת יציבות, ריפוד עור, מערכת משודרגת, ותפעול טיפטרוניק מן ההגה, שתעלה 14,800 שקלים.
ה-A4 תוצע עם חבילות ספורט (עור, חישוקי "16, מערכת שמע משודרגת) או פרימיום (עור, כיוון חשמלי למושבים, מערכת שמע משודרגת, בקרת שיוט) שיעלו 17,200 שקלים ו-20,600 שקלים בהתאמה.
ואם לא די בכך הרי שמתחת לשפם ממלמלים באודי על כך שיביאו למי שידרוש את גרסאות ה-V6 של ה-A4 גם עם הנעה כפולה (קוואטרו). תוספת המחיר תנוע בין 15,000 ל-20,000 שקלים.
וזה עוד לא הכל
ואולם באודי שומרים על עוד כמה הפתעות בשרוול ולא מספרים על כל החידושים הצפויים בשנה הבאה. החשוב בהם יהיה וודאי נחיתת ספינת הדגל, ה-A8 החדשה, בעוד שנה פחות או יותר. מעט קודם אנו צפויים לראות כאן את ה-A3 החדשה ובין לבין עשויה אודי ללכת צעד נוסף קדימה עם קו ה-S הספורטיבי ולהביא את ה-S4. בכל מקרה, ברור שבאודי לא מתכוונים לוותר למתחרים על הובלת פלח השוק והדרך שלהם לשמר על מעמדם תהיה ללא ספק מעניינת - גם עבור הלקוחות.