שתף קטע נבחר

הצלליות של בנטלי

בנטלי מחממת מנועים לקראת הפרידה מרולס-רויס. היא תפתח עם מכונית קופה חדשה

על דירק ואן-ברקל, ראש מחלקת העיצוב של בנטלי, וודאי לא שמעתם, אבל תתפלאו לדעת שאת יצירותיו פגשתם בארץ ואפילו באלפי עותקים. כי לפני שהגיע לבנטלי היה ואן ברקל מעצב הבית של... סקודה. כך שאי אפשר לומר שאין קידום בקונצרן פולקסווגן.
בכל מקרה, ואן-בירקל ובנטלי מפרסמים כעת איור בשחור לבן שחושף צללית של מכונית קופה חדשה. האיור הזה אמנם מסתיר יותר משהוא מגלה ובכל זאת יש כאן הצהרה יומרנית וחשובה של היצרן, על מכונית קופה חדשה של בנטלי שתצא לאור תוך שנה. זו תהיה בנטלי חדשה לגמרי, ראשונה בעידן פולקסווגן ויחידה מזה כמה עשורים שלא תחלוק בסיס עם רולס-רויס.

הכיוון R

בבנטלי לא מצטנעים ומכוונים גבוה. למעשה, הם מכוונים היישר אל ימי הזוהר של היצרן הבריטי ואל המכונית הנחשקת, החשובה וכנראה גם המוצלחת ביותר שלו מאז מלחמת העולם השניה. בנטלי מדברים על הקופה החדשה בנשימה אחת עם הקונטיננטל R של 1952 וזו - כמו שיגיד לכם כל בוגר אוקספורד מצוחצח לשון - היא אגדה אמיתית. בשנות החמישים נחשבה הקונטיננטל R לסנסציה של ממש, והיום זו מכונית קלאסית עם ערך גבוה במיוחד. הקונטיננטל R התבססה על הבנטלי R, אולם מרכב הקופה הנאה היה עשוי מאלומיניום במקום פח והמשקל הקל הביא לביצועים מעולים ומהירות מרבית של 200 קמ"ש. לפי בנטלי, זו הייתה באותה תקופה מכונית ה-GT מרובעת המושבים המהירה בעולם. מולינר, בעבר יצרן מרכבים ייחודיים קבוע של בנטלי והיום חלק מהחברה, היה אחראי לבניית גוף היצירה הבריטית רבת ההילה. המכונית צוידה במנוע המוכר של רולס-רויס-בנטלי בנפח 4.6 ליטר ומאוחר יותר 4.9 ליטר, עם 150 או 175 כ"ס. על כמויות הייצור יש ויכוחים והדיווחים נעים בין 193 ל-207 יחידות. ואולם בכל מקרה מדובר במספרים קטנים מאוד, מה שמסביר את ערכה הגבוה של ה-R כמכונית לאספנים.

אפיונים מהעבר

ואן בירקל לא מוסר פרטים רבים על המכונית החדשה, למעט העובדה שהיא תהיה בעלת חזית עם שני פנסים עגולים כמו בבנטלי של פעם. היא גם תהיה בעלת שבכת מצנן כמו זו שפיארה את המכוניות הבריטיות האגדיות בשנות העשרים. הוא מציין מכל מקום שהמכונית החדשה תזכה למאפיינים המוכרים מהקונטיננטל R כמו גם הספיד-סיקס, מנצחת הלה-מאן המפורסמת של בנטלי (לפני שעברה לידי רולס-רויס) משנות העשרים.
שמועות מחברת האם מדברות על כך שהקופה החדשה תתבסס באופן זה או אחר על הפייטון, מכונית הדגל החדשה של פולקסווגן שתושק בקרוב. היא לא תוצע עם המנוע הוותיק של בנטלי-רולס-רויס ובוודאי לא כזה שהוא מתוצרת ב.מ.וו. להיפך רוב הסיכויים שהיא תקבל את אחד ממנועי ה-W של הפייטון, אם כי בגרסה מחוזקת בסיוע מגדש. בכל מקרה בפולקסווגן מבטיחים שגם אשפי הטריוויה לא יוכלו לזהות חלקים מקבילים, למעט אולי צג מערכת הניווט.
העובדה שבנטלי מפרסמת איורים אלה ימים ספורים לפני תערוכת ז'נבה רומזת שכדאי יהיה להסתובב ליד העמדה של היצרן הבריטי בשבוע הבא.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מה-Six speed של 1928, ה-R של 1952 והקופה של העתיד
קונטיננטל R
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים