פולקסווגן יורדת לשטח
הקונצרן הגרמני חושף תמונות ופרטים ראשונים על הטוארג - רכב השטח היוקרתי. בקרוב אצלנו
קצת יותר מחודש לאחר שפורשה הציגה לראשונה תמונות של הקאיין, רכב השטח החדש והראשון שלה, מגיעה גם תורה של פולקסווגן. בצעד צפוי מראש, חושף הקונצרן הגרמני תמונות רשמיות ראשונות של הטוארג, רכב השטח הראשון מבית היצרן הגרמני. הקאיין והטוארג פותחו אמנם במשותף, אולם למעט דמיון חיצוני קל ביותר, מדובר בכלים שעושים שימוש במאפיינים שונים - החל מיחידות הכוח, דרך מערכת המתלים וכלה בכיוון המוצהר.
למדבר יצאנו
כצפוי מהפיתוח המשותף, זוכה הטוארג למידות דומות למדי לזה של הקאיין. עם 475 ס"מ לאורך, הוא קצר ב-3 ס"מ מהקאיין, אך גבוה ממנו ב-2 ס"מ (172 ס"מ). הרוחב של שני הכלים זהה ועומד על 193 ס"מ, אך הטוארג מתהדר בבסיס גלגלים של 286 ס"מ - ארוך בסנטימטר מאחיו (ייתכן ומדובר במספרים מעוגלים).
בתחילת הדרך יוצע הטוארג עם מנוע V6 בנזין בנפח 3.2 המספק 220 כ"ס ו-30 קג"מ או V10 דיזל. זה האחרון מספק 313 כ"ס ולא פחות מ-73.5 קג"מ, ונחשב למנוע הדיזל החזק בעולם למכוניות נוסעים. בהמשך הדרך יצטרפו למבחר גם מנוע דיזל TDI 6V בנפח 2.5 ליטר ו-V8 בנזין בנפח 4.2 ליטר.
אולם השינויים בין הטוארג לקאיין אינם באים לידי ביטוי רק במידות וביחידות הכוח, אלא בעיקר בגישה. את שמו של הכלי החדש שאלו אנשי פולקסווגן משבט מדברי העונה לשם טוארג, הידוע ביכולתו להסתגל לתנאים קשים. וכך, נראה שגם הרכב החדש של הקונצרן מוכן לתנאים קשים, ולא מיועד רק לתקיפת מדרכות. מעבר למנועים החזקים, מתהדר הטוארג במרווח גחון כמעט דמיוני של 30 ס"מ, בשילוב 3 נעילות דיפרנציאל והנעה כפולה קבועה כמובן.
לכביש חזרנו
למרות המפרט המכובד לשטח, בפולקסווגן לא שוכחים את האופנה המתבקשת ומציידים את הטוארג במיטב המערכות. תא הנוסעים זוכה לבקרת האקלים החדשה שהוצגה לראשונה בפאטון, כמו-גם בכיוון חשמלי למושבים ושאר ירקות. במקביל מצויד הרכב בבקרות משיכה, יציבות וסיוע בבלימה, כמו גם במערכת מתלים עם קפיצי אוויר שמאפשרת שינוי מרווח גחון. זו מנמיכה את המרכב ב-25 מ"מ במהירויות מעל 125 קמ"ש, בדרך למהירות מרבית "של מעל 250 קמ"ש". הטוארג יוצע עם אפשרות לתיבת הילוכים ידנית או אוטומטית עם אפשרות לשליטה ידנית.
בקרוב אצלנו?
פולקסווגן הודיעה כי תתחיל בשיווק הטוארג באירופה כבר בסתיו 2002. זה טוב ויפה, אך מה עם השוק הישראלי? ובכן, גם אנחנו נזכה לצפות ברכב המעניין, ולפחות כרגע מתכננים בצ'מפיון מוטורס להתחיל בשיווק מקומי כבר בשנת הדגם 2003. הגרסה הראשונה שתגיע אלינו תהיה מצוידת במנוע הדיזל V10 החזק. מחיר היעד לא נקבע עדיין.