מירוץ או ספורט?
מכונית העל האחרונה של פרארי שוברת לא מעט כללים לא כתובים, ולא רק בגלל השם החדש
למרות שתיוצר כנראה במספר זעום של 349 יחידות בלבד, הרי שהיצירה האחרונה לבית פרארי שווה התייחסות מיוחדת. על כך שמדובר ביורשת לשתי מכוניות יוצאות דופן - ה-F40 וה-F50 - כבר סיפרנו לכם בעבר. גם העובדה שלמרות היותה ממשיכת הדרך, זכתה לשם יוצא דופן כמו "אנזו פרארי" (ולא F60 כצפוי), ידועה לכם. שלא לדבר על תמונות של היורשת שעוררו גל עצום של תגובות בכל מקום אפשרי.
אבל מכונית העל האחרונה של פרארי עדיין שומרת כמה "אסים" מתחת לגוף סיבי הפחם. כמו כמה כוח בדיוק, כמה מהר, ואיך בדיוק זה יקרה.
ספורט או מירוץ?
כמו בכל מכונית-על, כדאי אולי להתחיל במספרים יבשים שיעשו את העבודה הראשונית. אנשי פרארי עדיין לא חשפו נתונים באופן רשמי, אולם מקורות מהימנים מבטיחים שיחידת ה-V12 החדשה תייצר הספק מרבי של לא פחות מ-660 כ"ס ומומנט מרבי של 67 קג"מ. אלה יספיקו לזינוק קלאסי ל-100 קמ"ש ב-3.65 שניות וזינוק מעט פחות קלאסי ל-200 קמ"ש ב-9.5 שניות. אלא שכאן מסתיימים הפרטים ה"רגילים" ומתחילים אלה שהופכים את ה"אנזו" למיוחדת כל-כך.
במכוניות המוכרות לנו, בעיקר האוטומטיות שבהן, ניתן למצוא מתג המאפשר בחירה בין נהיגה "ספורטיבית" יותר לחסכונית יחסית. אז גם בפרארי החדשה יציעו האיטלקים כפתור שכזה, אלא במקרה זה הבחירה תהיה בין "ספורט"... ל"מירוץ". תיבת ההילוכים שתאפשר את שני מצבי הנסיעה המבטיחים תגיע (כמו ב-F50) היישר מעולם הפורמולה 1. ואם כבר עסקנו בזירת המירוצים הטובה בעולם, הרי שבדומה למכוניות המתחרות שם, תצויד ה"אנזו" גם ב"בקרת שיגור" שתאפשר זינוק מהיר ונטול החלקת צמיגים ממצב עמידה - כדי לנצח כל מיאוץ רמזור.
ואם זה לא מספיק, אנשי פרארי מצהירים כי מושב הנהג במכונית החדשה ישבור שיא נוסף בהיותו כיסא המירוץ הסדרתי הקל בעולם. משקלו של המושב, העשוי מסיבי פחם, יעמוד על 12.4 ק"ג בלבד ויוצע במידות S עד XL בהתאם למידותיו של הרוכש. הצמיגים של ה"אנזו" יפותחו במיוחד על-ידי ברידג'סטון ויזכו לשם "פוטנצה סקודריה". הבלמים הקרמיים יהיו מתוצרת CCM.
וכדי שתרגישו באמת חלק מחווית המירוץ, גלגל ההגה יהיה בסגנון עולם הפורמולה ויציע שלל מתגים, בדומה להגה המשמש את שומאכר. על מתג מגביל מהירות נסיעה ברחבת טיפולים וכפתור תקשורת עם הקבוצה יוותרו כנראה.