סיפור רב קומות
"חשבתי על בניין ועל סיפורי החיים של הדיירים שגרים בו", מספרת לאה גלובוס, יוצרת "סיטי טאוור", "והכל היה יוצא ממני בצרורות". כך נרקמה עלילת אופרת הסבון, המתחילה השבוע מחדש
מאחורי כל מוצר טלוויזיוני שמרצד מעל המסך שלכם - ובמקרה שלנו מדובר באופרת הסבון "סיטי טאוור" - עומדים מספר מוחות: האנשים שעמלו על הרעיון לסידרה, צוות תסריטאים שעיבד את הרעיון לטקסט טלוויזיוני, מפיק, מפיק בפועל, מלהק, במאי וצלם ראשי, שמגובים בצוות ענקי של עוזרים. אם תקראו בעיון את הקרדטים שרצים על המסך בסיום כל תוכנית, תבינו ששחקנים יפים ומוכשרים לא מספיקים בשביל להרים פרויקט טלוויזיוני.
כמה מהאנשים שעמדו מאחורי הפקת "סיטי טאוור" מספרים לנו על המהלכים בדרך לתוצאה הסופית. לאה גלובוס, יוצרת הסידרה: "הרעיון נבט בי לפני המון זמן. שמעתי סיפורים מחיים של אנשים, וחלמתי לעשות עם זה משהו. חשבתי על בניין או על רחוב וסיפורי החיים של הדיירים שגרים בו. אני תמיד טוענת שהחיים עצמם הם אופרת סבון". גלובוס לא התעצלה, גייסה את התסריטאית אורלי בן נון, זו עיבדה כמה סיפורים של גלובוס, וצילום הפיילוט יצא לדרך. "ראינו את הפיילוט, הפקנו ממנו טעויות, הכנסנו עוד תסריטאיות והתחלנו לעבוד", מסבירה גלובוס.
איך מתבצעת עבודת פיתוח העלילה?
"אני כותבת את הסיפורים. זה לא משהו חדש אצלי, תמיד כתבתי ומאוד עודדו אותי לזה. אני יושבת עם התסריטאים, ובישיבת מוחות מרתונית אנחנו מעבדים את זה לטקסט עבור השחקנים".
חלק מהשחקנים סיפרו לי שלא ידעו לאן מתגלגלת העלילה, משום שבנית אותה ממש על סט הצילומים.
"כשהתחלנו לצלם היו לנו ביד מספר די מצומצם של תסריטים, וזה מה שאיפשר את העבודה על העלילה ממש במקביל לצילומים. כל פעם הייתי מכניסה עוד סיפור ששמעתי, ומשלבת אותו בעלילה. אתה מרגיש שאתה יוצר, מרגיש פורה. הייתי מתיישבת לכתוב, והכל היה יוצא ממני בצרורות. נכנסתי כל כך לעבודה, שמצאתי את עצמי מתנתקת מהאנשים ושוקעת כולי בעלילות 'סיטי טאוור'. זה הפך לחיים שלי".
מבקרי הטלוויזיה לא פירגנו כל כך לסידרה.
"המבקרים אולי לא, אבל הקהל, שהוא השופט האמיתי, אמר כן, ועובדה שהיה לנו רייטינג מאוד גבוה. הצופים באים מכל שכבות האוכלוסייה. לא מזמן פגשתי מישהו ממכרי, עורך דין מאוד מפורסם, שאמר לי שכל פעם שהוא נוסע לחו"ל, הוא נותן הוראה להקליט לו את הפרקים שהוא מפסיד. הייתי עכשיו עם יורם (גלובוס) בהצגה 'מרי לו'. בקהל היתה קבוצה של תיכוניסטיות מבקעת הירדן, שניגשו אלינו וביקשו לדבר עם עידו. התקשרנו אליו ונתנו להן לדבר איתו בטלפון. היית צריכה לראות את ההתרגשות".
היתה תקופה שפרקים נדחו בגלל פיגועים.
"אני אזרחית שכואבת מאוד את כל מה שקורה כאן, ואין מה לעשות. דחיית הפרק לא תלויה בי, זה שיקול של הגוף המשדר. כל פיגוע כואב, אבל אני חושבת שדווקא ברגעים קשים כל כך, האנשים מחפשים מקום לברוח אליו. אנשים היו עוצרים אותי ושואלים למה לא שודרה הסידרה. אבל אם שמת לב, השתנתה קצת המדיניות ואחר כך כבר לא דחו פרקים".
וגלובוס ממשיכה: "אני גם יוצרת הסידרה, גם אשתו של המפיק וגם אמא לשני שחקנים ב'סיטי טאוור', ואני מרגישה את האהדה והאהבה. שימי לב: סביב מה נוצרה היסטריה בארץ? את מי הקהל אוהב? את השחקנים של הטלנובלות המקוריות ואת השחקנים של אופרת הסבון המקוריות. הלוואי שהיו עוד הפקות מקור בארץ. אצלנו בכל מקרה היד נטויה".
על מה את עובדת עכשיו?
"על סיטקום, על תוכנית בידור אישית של אחד השחקנים שלנו, שכרגע אני לא יכולה לפרט יותר מזה, וגם על העונה הבאה של 'סיטי טאוור'".
אשר לגזיאל המלהק מתבקש לדון בסוגיית שלוש הברקות הליהוק, רועי הודס (עידן), קרן ברי (דנה) ומירי שילון (אריאלה). "כבר בחרתי מישהו שמאוד רצינו לתפקיד של עידן, אבל אז הוא היה צריך להתגייס. ממש משמיים רועי הופיע אצלי במשרד, ופתאום אני רואה שהילד ששיחק ב'אוליבר טוויסט' הפך לנער. ביקשתי ממנו להיכנס מייד לאודישן וידעתי שזהו זה. הפגשתי אותו עם לאה והיא אמרה 'זהו, מקסים'. קרן היא נדוניה משי כנות, שהיה הבמאי לפיילוט. הוא פגש אותה באירוע משפחתי והציע לי לבחון אותה. מהרגע שראיתי איך היא משחקת, ידעתי שיש לה איכויות משחק ותראי, עוד יגיע היום שלה.
"את מירי שילון לאה הביאה למשרד וביקשה ממני לעשות לה אודישן. כתבתי בשבילה במיוחד טקסט של עיתונאית ממורמרת, שאת כל התיסכולים שלה מוציאה בראיונות שהיא עורכת לכל מיני סלבריטיז. נראה היה לי שהטקסט הזה נולד בשבילה. קשה לקלוט כשרון משחק בקריאה, אבל האינטונציה שלה היתה נכונה. היה בה משהו מקסים, ואמרתי לה שהיא מפתיעה אותי. כשהיא הקריאה את הטקסט גם בפני חיים רינסקי הבמאי ואורלי בן נון שכתבה את התסריט, כולם אמרו 'יש'. היא בן אדם מקסים ואינטליגנט ואני חושב שהאינטליגנציה שלה עזרה לה".
הפקת הסידרה התהדרה באשר גת, שמפיק גם את "טיפול נמרץ" (עוד הפקה של "ג.ג"), ורינסקי שביים את "רמת אביב ג'". "לירון (לב) ועידו שיחקו גם ב'רמת אביב ג'' וגדלו לי מול העיניים", אומר רינסקי. "הייתי במאי צילומי החוץ של 'לגעת באושר', כך שכבר עבדתי עם דן תורג'מן ואילנה אביטל. תמיד כיף לעבוד עם אנשים מוכרים וגם עם חדשים".
ויורם גלובוס מסכם: "ל'סיטי טאוור' היה רייטינג של 15.7. יש לה את הקהל הנאמן שלה, ומבחינת אופרות הסבון, היא אחת הטובות ביותר, אם לא הטובה ששודרה, לא רק ברמה המקצועית אלא גם ברמת העיצוב. אני מאמין שאנחנו חוזרים לעונה שנייה ובגדול".