לראשונה: יצוא מדרא"פ לבריטניה במותג "ג'אפה"
הסכם נחתם בין המועצה לשיווק פרי הדר לבין דרום אפריקה, לפיו ישווקו הקיץ כ-5,000 טונות של פרי, כ-15% מהייצוא הישראלי של פירות הדר לבריטניה
המועצה לשיווק פרי הדר חתמה על הסכם ראשון מסוגו שבמסגרתו קיבלה דרום אפריקה זיכיון לשיווק תפוזים ואשכוליות בבריטניה בחודשי הקיץ תחת המותג "ג'אפה".
פירות ההדר מדרום אפריקה ימכרו באמצעות מערכת השיווק של חברת "מהדרין - תנופורט" בבריטניה. על פי ההערכה ישווקו השנה בדרך זו כ-5,000 טונות של פרי, שהם 10%-15% מכלל הייצוא הישראלי של פירות הדר לבריטניה.
סמנכ"ל המועצה לשיווק פרי הדר, רוני נקר, מסר שמתן הזיכיון לדרום אפריקה הוא חלק ממהלך אסטרטגי של המועצה להרחבת השימוש במותג "ג'אפה" והפיכתו למקור הכנסה נוסף למגדלי ההדרים בישראל. בסקרים מקדימים התברר ש"ג'אפה" הוא אחד ממותגי המזון המוכרים לצרכן הבריטי. הייצוא הישראלי נעשה תחת מותג זה עוד מימי השלטון התורכי והמנדט הבריטי.
נקר ציין, שהמועצה אישרה את השימוש במותג "ג'אפה" לאחר שהבטיחה שהפרי יהיה באיכות גבוהה שתשמור על המוניטין הגבוה של המותג בבריטניה.
למועצה לשיווק פרי הדר הגיעו פניות מגורמים נוספים בארה"ב, דרום אמריקה הדרומית ועוד, המעונינים לרכוש את זכויות השימוש במותג "ג'אפה", והמועצה בוחנת אותן.