שתף קטע נבחר
 

אוסטין הילי

תאמינו או לא, אך באי הבריטי יש עוד מי שעובר לדום ומצדיע כאשר הוא שומע את השם "הילי גדולה". המכונית הזו היא דוגמה נוספת לחוסר מקצועיות בתעשיית הרכב הבריטית. דונלד הילי זיהה פער בשוק האמריקני, בין מכוניות ספורט גדולות יותר של יגואר ל-MGT, והחליט לייצר רודסטר גדולה, הנעזרת במנוע ומכללים של אוסטין.
המכונית הוצגה ב-1952, בתערוכת המכוניות של לונדון, גרמה לסנסציה אדירה וכבר בערב הראשון החליטו ראשי אוסטין לאמצה אל חיקם. ואז כמובן נאלצו לשנות פרטים קטנים כמו סמלים ועוד פה-ושם מרכיבים.
ל100- הראשונה היה מנוע ארבעה צילינדרים, אך שנתיים מאוחר יותר נופו שתיים נוספות. ההילי המשיכה לגדול, ונפח המנועים צמח ל-2.9 ליטר. אגב, בגרסת ה-3000 הבאה בתור, כבר ניתן היה לקבל מושבים גם מאחור.
אותה 3000 יוצרה במפעלים של MG, המתחרה המושבעת מבית. העיצוב הכוחני נותר הקלף החזק של המכונית, שזכתה להצלחה נאה בארצות-הברית. זו יוצרה מ-52' ועד 68', אך בתחילת שנות ה-70' ניתקה בריטיש ליילנד בברוטליות את קשריה עם היצרן, לאחר שדונלד הילי לקה בשבץ.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים