שתף קטע נבחר

יודעים גם לבד

לאנשי ניסן קצת נמאס שרנו מקבלת קרדיט על המכוניות שלהם. עכשיו הם מספרים לנו בדיוק למה

נדמה שלאנשי ניסן קצת נמאס מכך שכל עיצוב נאה שלהם מביא מילות שבח לרנו. "תראה", הם אומרים לי, "ניסן ידעה לעצב ולבנות מכוניות טובות גם לפני שרנו נכנסה לעסק. תראה את המיקרה למשל, כשהיא הופיעה ב-92' היא זכתה בתואר מכונית השנה".
אבל רנו בכל זאת עזרו ולפי אנשי היצרן היפני זה קרה דווקא בשמירה על הנקודות החזקות של ניסן. "הם תרמו לכך שלא נאבד פרטים ייחודיים בדרך מהאב-טיפוס למכונית הסדרתית. אבל גם היום מרכז העיצוב שלנו ביפן מאוכלס על ידי עובדי ניסן ורובם יפנים".
לניסן יש כיום שבעה מרכזי עיצוב עולמיים, וההצעה היפנית היא שזכתה לבסוף בפיתוח המכונית, מדגישים כאן. אבל הם גם גאים בכך שעיצוב הפנים שנבחר פותח על ידי המרכז במינכן. לפי אנשי ניסן, רנו לא התערבה כלל בפיתוח המיקרה. "זו הפלטפורמה של הקליאו העתידית, ואת זה קיבלנו מהם. אבל מעבר לכך כל מלאכת הפיתוח היתה שלנו". בניסן טוענים עוד שהשינויים הרבים שבוצעו בדגם האירופי לעומת היפני פותחו אף הם ללא סיוע מרנו. "יש לנו מספיק נסיון עם הטעם האירופי ואנחנו לא צריכים עזרה מרנו". בין לבין הם גם מזכירים את השבחים להם זכתה רנו על הפרימרה החדשה, למרות שהמכונית הושלמה עוד לפני האיחוד עם היצרן הצרפתי.
בכל מקרה, לטענתם הנהג האירופי צריך יותר ביצועים או נוהג יותר מהר ומכאן גם הנחיצות להתנהגות יותר ספורטיבית. עבור אירופה צריך גם גימור שונה עם גוונים וחומרים אחרים. כל זה, לדבריהם, יושק במיקרה החדשה כדי ליצור שוני מהותי מול המרץ' היפני.
אפילו המנועים, כך הם אומרים, אינם זהים, וגם הבלמים עדיפים. בפאריז הם מציגים עוד וריאציה שמכונה C+C, והולכת בדרך הקופה-קבריולה של ה-206. וכן, כאן ההשראה דווקא הגיעה מרנו. בניגוד למכונית התצוגה ה"שטחית" שנחשפה בז'נבה ("לא, אין סיכוי שנעשה משהו כזה"), הרי של-C+C יש סיכוי להגיע לייצור. בכל מקרה, כרגע מדובר על ייצור המיקרה עם שלוש וחמש דלתות בלבד. גרסה ספורטיבית ממש לא צפויה שם, אם כי תהיה גם גרסה חזקה יותר. גם גרסת סדאן לא תהיה.
אגב, אחת השאלות היותר מוכרות להם נוגעת לבחירה בבסיס גלגלים קצר יחסית למקובל, למרות התבססות על פלטפורמת הקליאו הבאה. "כן", הם מודים, "לקליאו הבאה יהיה בסיס גלגלים ארוך בהרבה, אבל אנחנו מעדיפים דווקא מידות צנועות כדי לשמור על אופי ותמרון של מכונית קטנה". "בכל מקרה", "זה יהיה רק הבדל מהותי אחד בין הקליאו הבאה למיקרה".

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ניסן מיקרה. בלי עזרה מרנו...
מיקרה C+C...
תגיע לייצור
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים