חברת האופנה בנטון מחדשת פעילותה בישראל
תפתח בשנתיים הקרובות חמש חנויות בישראל. הדגמים והעיצובים יותאמו לטעמו של הקהל הישראלי ולאקלים בארץ וגם רמת המחירים תותאם לכיסו של הצרכן הישראלי
חברת האופנה הבינלאומית בנטון נכנסת מחדש לישראל, ארבע שנים לאחר שהפסיקה פעילותה בארץ. החברה משיקה את חנות הדגל בגרנד קניון בחיפה ובמהלך השנתיים הקרובות צפויה לפתוח חמש חנויות בישראל. חנות הדגל בחיפה שתיפתח מחר (ה'), משתרעת על שטח של כ-250 מ"ר והוקמה בהשקעה של כ-300 אלף דולר. החנות השנייה עתידה להיפתח בקרוב, ככל הנראה, בקניון רמת אביב.
ההחלטה להחזיר את בנטון לישראל נעשתה בתחילת השנה על ידי הנהלת בנטון, תוך הפקת לקחים מהכישלון בעבר. בהתאם לכך, בנתה בנטון תוכנית אסטרטגית להקמת הרשת בישראל ופיתחה קונספט שיווקי, הממזג בין בנטון הבינלאומית לבין צרכיו של הצרכן הישראלי.
הדגמים והעיצובים יותאמו לטעמו של הקהל הישראלי ולאקלים בארץ וגם רמת המחירים תותאם לכיסו של הצרכן הישראלי. על מנת לחדור לשוק הישראלי החליטה הנהלת הרשת להוריד מחירים באופן דרסטי ולמכור את הפריטים בארץ במחיר הנע בין 50 ל-250 שקל, נמוך בהרבה ממחירי החברה באירופה. הזכיין הקודם של בנטון בישראל היה רשת כיתן ופעילות החברה בארץ חוסלה בנובמבר 98'. חלק מכישלון העבר נבע מחוסר התאמה של מחירי הרשת לרמת המחירים של השוק הישראלי.
חוויה בינלאומית
חנויות החברה עוצבו כהעתק מדויק של חנויות הרשת בחו"ל. כל אביזרי העיצוב יובאו מאיטליה, במטרה ליצור חוויה בינלאומית והעובדים יעברו הכשרה באיטליה. בחברה מאמינים, כי השילוב בין הקונספט הישראלי לקונספט הבינלאומי ימצב את הרשת בתוך שנתיים, כרשת האופנה הבינלאומית המובילה בישראל. בחנויות הרשת ישווקו בגדי גברים, נשים וילדים שמרבית יובאו מאיטליה, וכן אביזרי אופנה.
תקציב ההשקה של בנטון ישראל עומד על 120 אלף דולר והוא ינוהל על ידי קבוצת פורמדיה הישראלית, בתיאום עם החברה באיטליה. תקציב הפרסום השנתי של החברה בישראל מוערך בכ-250 אלף דולר.
קמפיינים פרובוקטיביים
חברת בנטון ידועה בקמפיינים הפרסומיים הפרובוקטיביים שלה, המותאמים לשם המסחרי של בנטון: UNITED COLORS OF BENETTON. הקמפיינים של החברה משלבים בין תרבויות, צבעים, עמים ודתות.
לוצ'יאנו בנטון, מנכ"ל החברה, הסביר בעבר כי החברה רואה בפרסום כלי להצגת הערכים שהיא מאמינה בהם ולא כלי להגדלת מכירות. בנטון הפיקה בעבר קמפיינים המייצגים קבוצות אתניות שונות והיא נוהגת לשלב את הקמפיינים שלה עם פרויקטים חברתיים, במטרה להעלות נושאים חברתיים על סדר היום הבינלאומי.
החברה עסקה בהגברת המודעות למחלת האיידס, במלחמה שהתחוללה בקוסובו ואף הציגה תמונות של הסכסוך הישראלי-פלסטיני. בין פעולותיה לקידום החברה העולמית היא מבצעת פרויקטים בינלאומיים, במטרה לקדם את החברה התרבותית בעולם ושוקלת אפשרות לבצע פרויקטים זהים גם בישראל. גם בפרסום מחויבת החברה בישראל לרוח בנטון העולמית.
בנטון האיטלקית הוקמה בשנת 1965 על-ידי ילדי משפחת בנטון: לוצ'יאנו, ג'ילברטו, קרלו וג'וליאנה. כיום מונה החברה כ- 7,000 חנויות בכ- 120 מדינות בעולם. זכיינית בנטון בישראל היא חברת בנטליה בע"מ, שבבעלות משפחת שוקחה ומשפחת אבינדר מחיפה.