אסטון מרטין, וקצת יותר
מותג היוקרה הבריטי חושף את ה-DB7 GT - גרסה ספורטיבית למכונית הוותיקה. ויש גם GTA
אסטון מרטין לא הייתה אף פעם יצרנית מן המניין. מאז שהוקמה ב-1913 ייצרה אסטון מכוניות יקרות, ומהירות. כמה יקרות? מספיק כדי שפורשה 911 תיחשב למכונית זולה על-ידן. כמה מהירות? 298 קמ"ש לדגם הבסיסי האחרון שמייצרת החברה. אחרי הכל, אותו דגם "בסיסי" הוא ה-DB7 - אחד משני דגמים בלבד שמייצרת אסטון מרטין כיום. אותה DB7 שעושה שימוש במנוע V12 בנפח 5.9 ליטר המייצר לא פחות מ-420 כ"ס ו-55.1 קג"מ.
ואולם למרות הנתונים המרשימים, ה-DB7 כבר מזדקנת. כמעט עשר שנים עברו מאז הצגתה בתערוכת ז'נבה 1993. אמנם ה-DB7 כבר עברה מתיחת פנים, אך אסטון גם הספיקה להוסיף אל המבחר את הוונקויש, שתפסה את מקומה של ה-DB בתור הדגם הבכיר. גם החלפתה הצפויה של ה-DB7 בדגם חדש ב-2004 לא מוסיפה לה נקודות.
DB7 GT
וזו הסיבה שאנשי אסטון-מרטין מנסים לאחרונה להפיח עניין במכונית הוותיקה. אחרי גרסת הזגאטו המרהיבה שהוצגה בפאריז הם מנסים לחדש גם במגרש הביתי - בתערוכת המכוניות בבירמינגהם. ואין כמו הכינוי GT כדי לעשות זאת. ה-DB7 GT החדשה עושה שימוש באותו מנוע המשמש את ה-DB7 הנוכחית, המייצר בעזרת טיפול עדין 15 כ"ס נוספים, ובסך הכל - 435 כ"ס. אלה, בצירוף תיבה ידנית חדשה בעלת שישה הילוכים, מאפשרים מהירות המרבית של 304 קמ"ש וזינוק מעמידה למאה קמ"ש בפחות מ-5 שניות.
בין לבין דאגו באסטון לטפל גם בקפיצים, בבולמים בשלדה ובמערכת הפליטה של ה-GT. את הסיבה לכך אפשר למצוא במטרה שניצבה לפניהם: יצירת מתחרה מוצלחת לפורשה 911 טורבו. וכן, אנחנו יודעים שכולם רוצים להתחרות בפורשה.
גם עיצובה החיצוני של ה-GT זכה לשינויים קלים ביחס ל-DB7 המוכרת. כך לדוגמה זכתה המכונית לחישוקים חדשים, לעיצוב שונה במעט של החלק האחורי ולסבכה קדמית חדשה. אגב, המכונית החדשה תוצע גם בגרסת GTA, אם כי בשונה מדגמי אלפא הנושאים שם דומה, כאן מסמלת ה-A את המילה Automatic ומבהירה שמדובר פשוט בגרסה אוטומטית ל-GT.
שיווקה של ה-GT החדשה צפוי להתחיל כבר במהלך הרבעון הראשון של שנת 2003. המחיר בבריטניה: החל מ-104,500 ליש"ט. או בתרגום לעברית: הרבה יותר מדי.