שוברים (שוב) את מחסום הקול
יותר מ-30 שנה לאחר שהציגה את המוסטנג מאך 1 הראשונה, חוזרת פורד לשורשים ומקווה לפחות לאותה הצלחה
זוכרים את אלינור, מכונית החלום שעושה לניקולס קייג' לא נעים בבטן בסרט "עקיצה בשישים שניות". ובכן, היא חוזרת. לא בדיוק באותה מתכונת, אבל קרוב מספיק.
הכל התחיל ב-1963, עם היוולדה במזל טוב של מכונית הפוני הראשונה. הייתה זו פורד שהחליטה לקחת את הפלקון המוכרת ולהציג אותה במדי קופה אופנתית. השם הנבחר היה מוסטנג, הסמל היה (איך לא) סוס דוהר, והמכירות לא איחרו לבוא בעקבותיו. תוך פחות משנתיים, עם יותר ממיליון מכוניות על הכביש, הפכה המוסטנג להצלחה מסחררת.
אבל הסיפור האמיתי החל שש שנים מאוחר יותר, ב-1969, עם המעבר מ"קופה לכל כיס" ל"מכונית הנוסעים הסדרתית המהירה בעולם". באותה שנה החליטה פורד לפנות אל חובבי הנהיגה - במובן האמריקני של המילה - ולהציע אלטרנטיבה ספורטיבית יותר למוסטנג המוכרת.
"מאך 1" היה שמה הנבחר של המכונית, וחיש קל הובהר כי שם זה היה בהחלט במקום. זוג מנועי V8, עם 250 ו-335 כ"ס, יצרו מהמוסטנג ה"היא" אגדה כמעט על-קולית.
חוזרים למקורות
וכמו כל אגדה אמריקנית טובה, גם אגדת המאך 1 לא מתה. למעשה, היא בדיוק חוזרת לחיים. בסוף השבוע האחרון השיקה פורד - יותר מחצי שנה לאחר הצגה ראשונה בתערוכת ניו-יורק - גרסה סדרתית חדשה למכונית ה"על-קולית". הפעם כבר לא מדובר בהשערות והבטחות, אלא בדבר האמיתי - אחת מתוך 6,500 מכוניות ממוספרות שייוצרו בתקופה הקרובה.
גלגולה המחודש של המאך 1 מגיע עם מנוע V8 חדש בנפח 4.6 ליטר, עם הספק מרבי של 305 כ"ס ומומנט מרבי של 44.2 קג"מ. מסביב למנוע ישמרו בפורד על מאפיינים דומים לאלה של המכונית המקורית. כך לדוגמה תזכה המאך החדשה לחישוקים דומים לאלה של אחותה הוותיקה, אם כי הפעם מדובר בחישוקי "17 וצמיגים נמוכי חתך במידה 245/45. בין לבין יש גם מרכב נמוך יותר, מוטות מייצבים עבים יותר, קפיצים משופרים וכמובן - מראה אגרסיבי.
וניקולס קייג'? בפורד לא ממש בונים עליו כרגע כלקוח. לטענתם הוא עדיין לא התאושש מהמכונית הישנה.