שתף קטע נבחר

סקודה מעלה הילוך

דידייה אוריול מסביר לנו בהשקת הפאביה WRC למה עזב את פיז'ו, למה הוא לא יחזור ומה הוא מצא בסקודה

לפתע בין מרצדס, מייבך ורולס רויס, אני רואה פנים מוכרות, עם אותו חיוך מפורסם. קשה לפספס את דידייה אוריול, אלוף עולם לשעבר ואחד הנהגים המוצלחים והמוכשרים בתולדות הראלי. בוודאי לא כאשר הוא לבוש במדים הבולטים של קבוצת סקודה. אוריול, הרכש החדש של הקבוצה הצ'כית, הגיע לז'נבה כדי לחגוג את השקת מכונית הראלי החדשה של סקודה, הפאביה.
אז מה עושה הנהג הצרפתי בקבוצה הצ'כית? האם לא הגיוני יותר לראות אותו כחלק מהמתקפה הצרפתית על התואר? "לפני כמה שנים חלמתי שאני אסיים את הקריירה שלי בקבוצה צרפתית. אבל העונה שהייתה לי לפני שנתיים בפיז'ו שינתה זאת. לא הרגשתי שם טוב וכרגע שכחתי מזה לגמרי".

מה לא עבד שם?

"היחסים עם הבוסים בקבוצה לא היו טובים. רציתי לייצר כיול שמתאים לסגנון הנהיגה שלי, אבל המהנדסים לא הסכימו לשתף אתי פעולה. 'אתה תעשה מה שאנחנו רוצים', הם אמרו. כשהייתי צעיר לא היה אכפת לי מיחסים בתוך הקבוצה וממריבות. אבל כעת לא נהניתי והגעתי למצב שנמאס לי מהראלי". כאשר אני שואל אותו לגבי סיטרואן, הוא מעווה פניו בגועל. הוא עם צרפתים לא מעוניין לעבוד יותר.
"הייתה לי שנה חופשית", הוא מספר, "והתכוננתי למעשה לפרוש. ואז סקודה יצרה אתי קשר. לא היה לי עניין לנהוג בשביל להרוויח כסף. אני רוצה עניין ואפשרות להילחם עם המובילים. אבל הם הזמינו אותי לבראטיסלבה, הראו לי את התוכנית לשלוש השנים הבאות, והסבירו לי שהפילוסופיה שם השתנתה. המכונית עוד לא הייתה קיימת, אבל ברור היה לי שמשהו השתנה באופן בסיסי בגישה". אוריול מסביר כי בהתחלה עוד היו לו היסוסים, בעיקר בתחום הבינאישי. "אני בן 45, כבר לא צעיר, ואני רוצה לעבוד רק עם קבוצה בה נעים לנהוג ובה שיתוף הפעולה טוב. אחרי שלב ההיכרות עם סקודה, החלטתי לבוא לכאן. לא בגלל הכסף, אלא בגלל ההתלהבות".
ואין ספק שאוריול מביא עמו ניסיון עצום במרוצים עם מכוניות מנצחות, החל ממטרו RC, לנצ'יה דלתא אינטגרלה, טויטה קורולה וסליקה, ועוד.

מה הוא חושב על המכונית?

"הכיוון נראה טוב למרות שעוד לא התחלנו ממש בבחינות. זה אומר שנסעתי עליה מעט. אבל כרגע מוקדש כל המרץ לכיוון הפאביה, ואני מקווה שננהג בה בשלושת המרוצים האחרונים של העונה".
בינתיים מכל מקום הופסקה תוכנית הפיתוח של האוקטביה.
אוריול נשמע אופטימי: "אנחנו בונים מכונית חדשה, מביאים אנשי צוות חדשים עם הרבה ניסיון ואני חושב שנוכל להתחרות בפיז'ו. כרגע נראה לי שאני אסיים את הקריירה שלי בסקודה. החוזה שלי הוא לשנה, אבל אם הכל יילך טוב, אני אהיה שם גם בשנה הבאה. אם ארגיש שאני לא נוהג טוב או שאנחנו לא מתקדמים מספיק, אני לא ארצה להישאר. זה פשוט לא הוגן כלפיי וכלפי החברה".

הפאביה

כדי לעמוד בתקנות הראלי זכתה הפאביה לתוספת של 25 ס"מ בממד האורך (כדי לעמוד במינימום של 4.0 מ'). הליך זה מזכיר במשהו את השינויים שעברה ה-206. הפאביה WRC מצויידת במנוע ה-2.0 ליטר טורבו החדש של פולקסווגן שמייצר 300 כ"ס. זאת לעומת מנוע ה-1.8 ליטר שקיים באוקטביה.
במקביל, הפאביה RS הסדרתית זכתה לפגוש יוצא דופן בגודלו, כדי להתאים את מידותיה לאלה של ה-WRC. זאת, בשל הדרישה לשווק לפחות 2,500 מכוניות סדרתיות מהדגם שמשתתף בראלי.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
פאביה WRC...
מכונית הראלי החדשה של סקודה
עושה את הופעת הבכורה בז'נבה
ויש גם פאביה RS
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים