שתף קטע נבחר
 

קיצוצים בחוג הסילון: סוף לטיסות הקונקורד

חברות התעופה בריטיש-אירווייס ואייר-פראנס מפסיקות את טיסות הקונקורד מאירופה לניו-יורק משום שאינן רווחיות עוד

חברות התעופה בריטיש-אירווייס ואייר-פראנס מפסיקות את טיסות הקונקורד, ספינת הדגל שלהן, ומסיימות עידן של טיסות על-קוליות, מסחריות, שארך כ-27 שנים ותרם משמעותית לתדמית החיים הטובים של "חוג הסילון". אייר-פראנס תפסיק את טיסות הקונקורד שלה בסוף מאי ובריטיש-איירווייס באוקטובר.
מבריטיש-איירווייס נמסר היום (ה'), כי ההחלטה התקבלה בשל סיבות מסחריות: ירידה מתמדת של ההכנסות מנוסעים מול עלייה מתמדת של הוצאות תחזוקה למטוסים.
קיצוץ של שבעת מטוסי הקונקורד מכלל טיסות בריטיש-איירווייס יגרום לחברה למחוק כ-131.3 מיליון דולר בדו"חות הכספיים המתייחסים לשנת הכספים 2002, שהסתיימה במרץ השנה. הדבר עלול לחבל ביעד שהציבה לעצמה – לחזור לרווחיות בשנת 2002 לאחר הפסד של 200 מיליון ליש"ט ב-2001.
"השוק העסקי הגלובלי שרוי במצב קשה, והקונקורד הוא בראש וראשונה מכשיר עסקי", אמר לפני כחודש ריצ'רד גודפלו, דובר חברת התעופה הבריטית. "גם כאן, כמו בכל התחום של טיסות עסקיות יוקרתיות, התגלו קשיים בשנה האחרונה". דברים דומים אמר היום מנכ"ל אייר-פראנס, ז'אן-סיריל קרן.
דובר בריטיש-איירווייס סירב לאשר את הדיווחים בתקשורת הבריטית, שלפיהם חלק מטיסות הקונקורד מלונדון לניו-יורק ריקות למחצה. מחיר טיסה הלוך ושוב עמד על כ-7,000 ליש"ט (11,050 דולר) וזמן הטיסה - פחות מ-3.5 שעות.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: איי פי
קונקורד. סופה של תקופה
צילום: איי פי
מומלצים