הקופה של פיז'ו - חושפת שיניים
שש שנים לאחר הצגתה עוברת ה-406 קופה של פיז'ו מתיחת פנים קלילה. האם זה ניסיון אחרון בהחייאה מלאכותית?
שש שנים הם זמן רב בתעשיית הרכב, כמעט נצח במונחי חיי דגם. אבל ה-406 קופה של פיז'ו, זו שזכתה בסדנת פינינפארינה לאחד העיצובים המבריקים שנראו אי פעם על הכביש, אינה מראה סימני עייפות. אולי זה מכיוון שהיא נראית טוב כל-כך...
כאמור, הקופה משווקת מאז השקתה כמעט ללא שינוי, למעט מתיחת פנים קלה בשנת 2001, שכללה את הטמעת מערכת ה"מולטיפלקס" - צמת חוטים קומפקטית הנשלטת על ידי מחשב מרכזי ומוכרת לנו מה-307 וה-206. זו האחרונה זכתה לשינוי עוד ב-2001.
ובכל זאת
אך למרות אותם שינויים קלים בעבר, הגיע הזמן לעוד קוסמטיקה. וכרגיל אצל פיז'ו, גם כאן היא מתבצעת בעדינות. כך גדלה הסבכה קדמית (גריל) מלפנים, ואילו יחידות התאורה עברו שינוי קליל. ישנם גם חישוקים חדשים ורמות גימור חדשות בתא הנוסעים, וזהו בעצם.
כדאי לציין כי מתיחת הפנים מגיעה לאחר מכירה של כמעט 100,000 יחידות באירופה בשש השנים האחרונות מאז הוצגה. אבל בתקופה האחרונה נראה כי הקופה "מאבדת גובה" באופן עקבי. מתיחת פנים קלה זו, כך מקווים ללא ספק בפיז'ו, תאפשר ל-406 היפה מכולן להמשיך עוד זמן-מה עמנו. עד שתוחלף ב-407 קופה, שתוצג בכל מקרה לאחר שנה-שנתיים של ייצור ה-407 הרגילה. וזה מביא אותנו לסביבות 2005, לפחות.
ועוד פרט אחד קטן שבוודאי יעניין אתכם לדעת. למרות המראה הספורטיבי ומרכב הקופה, פיז'ו מספרת כי בצרפת למשל, 80% מכלל המכירות בשנה החולפת היו של גרסאות מונעות בדיזל - ה-HDI המוכר לנו בנפח 2.2 והספק מרבי של 136 כ"ס. גם באירופה כולה - כך מסתבר - מנוע הדיזל הוא המועדף על רוכשי ה-406 קופה - 60% מכלל הרוכשים העדיפו עד עתה למלא סולר במיכל הדלק.