איגניס - הלהיט הבא של סוזוקי?
יפניות קטנות לא הצליחו כאן מזמן; האם עיצוב אופנתי ותג מחיר של 79.900 ש"ח ישנו את התמונה?
באולם התצוגה של "מכשירי תנועה", יבואנית סוזוקי, נחתה האיגניס החדשה, סופר-מיני חדשה ומאובזרת, המבוססת על פלטפורמת הוואגון R. לאיגניס, צללית גבוהה ומירווח גחון גבוה בן 16.5 ס"מ, המזכירים, לא במקרה, רכב שטח.
המראה האופנתי מסתיר מידות צנועות למדי (361 ס"מ אורך), אולם הוא צפוי למשוך קהל מתעניינים רב. גם תג מחיר אטרקטיבי, על סף 80,000 שקלים, יפתה לבטח לקוחות נוספים.
1.3 ליטר, אוטומטית ומאובזרת
מנוע ה-1.3 ליטר של האיגניס מספק 83 כ"ס ב-5500 סל"ד ו-11.2 קג"מ מומנט ב-3200 סל"ד. הספקים אלו מועברים לגלגלים הקדמיים דרך תיבת הילוכים אוטומטית בעלת ארבעה הילוכים קדמיים. האיגניס מגיעה ארצה כשהיא מצוידת במלוא האיבזור המקובל - חלונות קדמיים חשמליים, נעילה מרכזית, מראות מתכווננות, שתי כריות אוויר ומערכת ABS.
התקרה הגבוהה (154 ס"מ) מפצה במשהו על מרחב הפנים הממוצע - פועל יוצא של בסיס גלגלים בן 236 ס"מ בלבד, ולרשות הנוסעים כמה תאי איכסון, שאחד מהם ממוקם ממש מתחת לרגלי הנוסע ואחר, בנפח ניכר של כ-17 ל', ממוקם מתחת לרצפת תא המטען.
יש גם 4X4 אבל לא אצלנו
ביפן ובאירופה תשווק האיגניס גם בגירסת 4X4 גבוהה ו"קרבית". גירסה זאת לא תשוק בינתיים אצלנו, בעיקר משיקולי מחיר. לאחר תקופת שפל במכירות קטנות-יפנית יש ל"מכשירי תנועה" סיבה להאמין, שמראה אופנתי ותג מחיר תחרותי, יוכלו לבצע מהפך ולהחזיר את סוזוקי לימים בהם הסוויפט הייתה להיט מכירות.
בהתחשב ברמת האיבזור, במראה ובמוניטין האמינות, האיגניס מתייצבת מצוין מול מתחרותיה מיפן; היאריס מבית טויוטה, למשל, יקרה בהרבה ולדייהטסו סיריון חסרה מערכת ABS. מול התחרות האירופאיות המצב קצת יותר מורכב, שכן, הן הקליאו של רנו והן ה 206 של פיז'ו נהנות כרגע ממחירים תחרותיים, ולמרות שהן עדיין מעט יקרות מהסוזוקי, הן מהודרות ממנה בהרבה. הסוזוקי איגניס לא תחליף, בינתיים, את הסוויפט הזולה והפחות מאובזרת, והיא תימכר לצידה.