שתף קטע נבחר
 

סיטרואן ויגואר משתפות מנועים

יצרנית היוקרה הבריטית והבת המוחצנת לבית PSA, ישתפו פעולה בפיתוח מנוע דיזל. בדיוני מדי? הוא יגיע לייצור תוך שנה בלבד

קשה לחשוב על יצרניות עם מכנה משותף קטן יותר מסיטרואן ויגואר. האחת יצרנית רכב נועזת - בדרך כלל - ואוונגרדית, השנייה יצרנית יוקרה מהשמרניות שיש. הראשונה צרפתייה זולה יחסית, המיועדת לפלח שוק היכול להרשות לעצמו מכונית (כמעט) תמיד. השנייה בריטית יוקרתית ויקרה, המכוונת שלא במקרה לאריסטוקרטיה הבינונית-גבוהה. האחת מתחכמת מבחינה הנדסית לעיתים, השניה מעדיפה להציג בתא הנוסעים את פיסות העץ היוקרתיות ביותר שניתן לעבד.
אבל למרות הבדלי תרבות ומיצוב, נראה כי בקרוב יחלקו מכוניות סיטרואן ויגואר מנוע משותף, אחד לפחות. ליגואר, אחרי הכל, אין ידע נרחב בתחום מנועי הדיזל, למעט ההכרה שהיא חייבת נגיסה בפלח השוק ההולך וגדל זה. סיטרואן לעומתה, או קונצרן PSA הכולל כמובן גם את פיז'ו ליתר דיוק, בעלת ניסיון ויכולת ייצור של מנועי דיזל. עכשיו אתם מבינים למה ביחד.
אבל תמיד כדאי להרחיב את הפרספקטיבה, לנסות ולהביט בראייה כוללת יותר. ואז העניינים הופכים גם הגיוניים בהרבה. שהרי חברת האם של יגואר, הרי היא פורד הגדולה, משתפת פעולה זה זמן מה עם קונצרן PSA (פיז'ו-סיטרואן), לטובת תכנון ויצור מנועי דיזל במכוניות סופר-מיני וקומפקטיות-משפחתיות.
וכך, בנוסף למנוע ה-1.4 ליטר דיזל המוכר של הפיאסטה/206, מוצאים מהנדסי החברות זמן לפיתוח מנוע 2.7 ליטר, V6, שסופו להניע את ה-S-טייפ של יגואר כבר תוך שנה. המנוע החדש יהיה דיזל ראשון וחשוב ל-S של יגואר, שמפסידה כל שנה לקוחות רבים להם חשוב מנוע שכזה. ויחידה זו צפויה אגב להגיע במרוצת הזמן גם למחליפת ה-406, ל-C6 של סיטרואן וייתכן שגם למחליפת המונדיאו של פורד.

ויש עוד

מנוע הדיזל האמור יהיה בנפח מדויק של 2720 סמ"ק, עם הספק מרבי שינוע ככל הנראה בין 200 ל-207 כ"ס, ומומנט מרבי משוער של 45 קג"מ. הטכנולוגיה בה יעשו השותפות שימוש, כפי שמקורותינו מספרים, היא המודרנית ביותר שקיימת במנועי דיזל, עם הזרקה ישירה במסילה משותפת. ראש המנוע כולל שני גלי-זיזים כפולים, ארבעה שסתומים ליצילנדר, מצנן ביניים שיקרר את אוויר שני מגדשי טורבו עם להבים בגיאומטריה משתנה.
ובנוסף למנוע ה-V6 - אשר ייוצר אצל פורד-בריטניה בקצב של כ-150 אלף יחידות בשנה - שוקדים שני הקונצרנים גם על פיתוח מנועי 1.6 ו-2.0 ליטר טורבו-דיזל למשפחתיות הקומפקטיות שלהם. מכוניות שייהנו מהמיזם המשותף הזה הן ה-307, מחליפת הקסארה שבדרך, פורד פוקוס דור שני, ולכן גם מחליפת ה-S40 כמו-גם מאזדה 3, החולקות אותה פלטפורמה.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
יגואר...
וסיטרואן...
נפגשות במנוע הדיזל
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים