שתף קטע נבחר

זו סיאט אלתיאה

סיאט מנסה להגדיר פלח שוק חדש עם דגם תצוגה-קרוב-לייצור בתערוכת פרנקפורט הקרובה. והשאלה היא - האם יש לו ביקוש...

בתערוכת פרנקפורט הקרובה עומדת סיאט להציג לקהל הרחב את ה"אלתיאה", מיני-מיניוואן אופנתי חדש אותו מגדירה החברה כ-MSV - או Multi Sport Vehicle (רכב ספורטיבי רב-תכליתי). בכל מקרה, לפחות בתערוכה הוא יוצג עדיין בשלבי טרום-יצור, או מכונית תצוגה כמעט-מושלמת אם תרצו.

 

מה יהיה?

 

סיאט חוסכת בינתיים בפרטים מדויקים, אך ברור כי ניתן יהיה למצוא את הסיאט הזו באולמות התצוגה כבר בתחילת 2004. אלא שבדרך יאלץ לוותר, סביר מאד להניח, על כמה מאפיינים בולטים. כמו חישוקי "19 וצמיגים נמוכי חתך, או תכנון פנים של מושבי 2+2. גרסת הכביש תציע מקום לחמישה נוסעים, ולא סביר להניח שחישוקים גדולים כל-כך אכן יגיעו לייצור סדרתי במכונית הזו.

 

מה שכן יגיע לכביש הוא השימוש בפלטפורמת הטוראן של פולקסווגן, אם כי במידות שונות משהו. בסיס הגלגלים למשל יהיה קצר בלא פחות מ-10 ס"מ, ויעמוד על 259 ס"מ בלבד. ואם המידה הזו מזכירה לכם משהו, זה מכיוון שמדובר במידה המדויקת של מרחק הסרנים באודי A3. לא מפתיע, בהתחשב בהשתייכות של סיאט יחד עם אודי בחטיבה הדינמית-ספורטיבית בפולקסווגן, לעומת העממיות היחסית של פולקסווגן עצמה. אגב, המידה הזו מרמזת משהו כנראה גם על מידות הלאון החדשה שצפויה לנו.

 

בכל מקרה, האורך הכללי יהיה 429 ס"מ, הרוחב 181 ס"מ (רחב מעט מהטוראן) והגובה 155 ס"מ (נמוך במקצת). אך יותר מהמידות, זו הצללית הייחודית והמאד-מעניינת שמציעה כאן סיאט. עם יחידות תאורה קדמיות הזוכות אצל הספרדים לתיאור "חתוליות", יחד עם מבנה כולל דמוי טיפה וחלק אחורי עגלגל לחלוטין, מדובר בפירוש במיצג מסובב ראשים. וזה בדיוק מה שמייחלים לו כבר בסיאט, אחרי התרדמה היחסית בעת האחרונה.

 

על ההנעה תהיה אחראית יחידת ה-2.0 ליטר הזרקה ישירה (FSI), עם הספק מרבי של 150 כ"ס ותיבת הילוכים אוטומטית עם תפעול ידני (טיפטרוניק) לשישה הילוכים. הכוח, אם תהיתם, מועבר היישר לגלגלים הקידמיים. וגם אם לא מדובר כאן בעוצמת מכונית ספורט, הרי שלפחות עבור הנהג ההצגה מושלמת. יש מד סל"ד הממוקם במרכז לוח המחוונים השקוע, יש שימוש בהרבה צבע אלומיניום במרכז הקונסולה הקדמית, ויש הרבה אנרגיה חיובית בתמונות המצורפות. 

 

רגע, מיניוואן ספורטיבי?!

 

כאמור, את המכונית החדשה אנחנו צפויים לפגוש עבורכם בתערוכת פרנקפורט ולהתרשם באופן יסודי יותר, רגע לפני שתגיע כאמור לכבישי אירופה וישראל בשנה הבאה. אז, ורק אז, נוכל לראות אם הימור סיאט על פלח שוק "חדש" - מיניוואן ספורטיבי - ישתלם, או יתגלה כשילוב של שני עולמות שאין להם יחד דורש. בינתיים, מומלץ להביט שוב בתמונות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
עיני חתול?
עכוז חצוף?
סביבה דינמית?
הכל בתיאוריה, בינתיים
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים