מרצדס CLS - הסדאן שרוצה להיות קופה
מרצדס מציגה בתערוכת פרנקפורט מכונית סדאן, שמנסה להיות קופה. והם לא שוכחים להבטיח שהיא סנונית ראשונה לקטגוריה חדשה
"מרצדס Vision CLS היא מכונית קופה ראשונה מסוגה", כך מספרים הגרמנים. אבל למרות הצהרות נלהבות אלה, לנו נראית מכונית התצוגה כסדאן לכל דבר ועניין. אחרי הכל, יש כאן מרכב עם ארבע דלתות, ומרחב נדיב לארבעה נוסעים. אז נכון, העיצוב משווה לה מראה "כמו קופה".
וכאשר מביטים בה מאחור, מזכירה קצת ה-CLS את ה-CLK החדשה, בעיקר בסביבת יחידות התאורה. אבל כדאי לציין כי היו שחיפשו את מראה "הקופה-במרכב-סדאן" מוקדם יותר, כמו למשל אלפא רומיאו עם ה-156, לפני שש שנים. אגב, במציאות מזכיר חלקה האחורי של המכונית הזו דווקא בנטלי "של פעם".
במרצדס מתגאים במיוחד בתכנון המכונית, המאפשר לדבריהם תא מטען בעל נפח יוצא דופן לסגנון מרכב זה - 470 ליטר. בנוסף הם מתהדרים במרחב נדיב לנוסעים במושב האחורי, הבא לידי ביטוי בנתון מרווח של 829 מ"מ בין מושבים קדמיים לאחוריים. זה מתאפשר אגב בעיקר הודות לבסיס גלגלים של 285 ס"מ - זהה לזה של ה-E קלאס - ואורך כללי של 491 ס"מ (6 ס"מ יותר מה-E).
בתחום העיצוב שומרת ה-Vision CLS על מראה מרצדס מוכר, עם יחידות תאורה חדשות אמנם, אך סבכה קדמית מזוהה היטב. מאחור נראית ה-CLS כשילוב בין ה-CLK כאמור, למייבאך הגדולה והיוקרתית ולבנטלי ישנות. צמד דלתות קטנות מאחור עוצב כך שיראה כהמשך של הדלתות הקדמיות.
הנעה, אבזור
ל-CLS מנוע דיזל שישה צילינדרים עם שני מגדשי טורבו והספק של 265 כ"ס. גם מומנט לא חסר - 57 קג"מ כבר מ-2000 סל"ד. בצירוף תיבת הילוכים אוטומטית 7G-Tronic עם שבעה יחסי העברה, מבטיח דגם התצוגה להאיץ מ-0 ל-100 קמ"ש ב-6.4 שניות בלבד ולהגיע למהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 250 קמ"ש.
אבזור מכונית התצוגה לא יבייש מרצדס סדרתית, עם אורות דרך העוקבים אחר כיוון הנסיעה, שש כריות אוויר לפחות, מערכת עזר בבלימה, מערכת לבלימה עדינה בפקק תנועה ומערכת המאפשרת לנהג להפעיל את מערכת הבלימה בתנועה צפופה מאוד, על-ידי עזיבת דוושת המצערת, ללא מגע של ממש בדוושת הבלם.
בנוסף למותרות מכל מין וסוג מצויידת ה-CLS גם בהיגוי מושפע-מהירות, מתלי אוויר המכוילים - לדברי מרצדס - "להנאה מנהיגה", וחישוקי "19 נאים העטופים בגומי רחב - 255/35 מלפנים ו-285/30 מאחור. והתאפקנו שלא להזכיר את העובדה כי הקונסולה השימושית בין המושבים הקדמיים נעה גם לאחור, ומאפשרת כך רק שני מושבים. הטרנד הכמעט-חדש של תעשיית מכוניות הפאר.
מחכים לתגובת הקהל
מכוניות התצוגה של מרצדס - בתקופה של השנים האחרונות לפחות - מגיעות לייצור במרבית המקרים. נראה לנו כי גורל המכונית החדשה צפוי להיות דומה. במרצדס מעונינים לבחון את דעת הקהל בפרנקפורט, ורק אז להחליט האם יש מקום למכונית הסדאן, כלומר - קופה החדשה - בהיצע הדגמים הצפוף ממילא.
אנשי הפיתוח של הפרויקט החדש לא נהנו לשמוע מאתנו כי ה-CLS דווקא מזכירה את ה-E "הפשוטה" יחסית, ביותר מפריט אחד ובודד. "נכון, מבחינה רעיונית היא מבוססת עליה, אבל יש כאן הרבה מכוניות של מרצדס מהן לקחנו חלקים שונים. עשינו שימוש בכל מה שהיה לנו מתחת ליד, וכך אפשר לשמור גם על הוצאות פיתוח נמוכות", אומר לנו בכיר במרצדס. שיהיה.
לסיקור המלא של תערוכת פרנקפורט - לחצו כאן