שתף קטע נבחר

נא להכיר - קומארת'

חשבתם שסיאט היא יצרנית הרכב היחידה בספרד? תחשבו שוב, ותגידו יפה שלום ל"קומארת'", יצרנית מכוניות ספורט קטנה, עם שאיפות גדולות

קומארת' (Comarth) הוקמה באוקטובר, 1999, על ידי ג'וזה אנטוניו ומרטינז מארין, בתמיכה משפחתית ועם מטרה פשוטה - ייצור מכוניות ספורט. במהלך השנה שלאחר הקמתה, הכינו האחים לא פחות מארבעה אבות-טיפוס ודגמי ניסוי, שעתידים להתפתח ולהפוך בשנת 2001 ל-S1, המכונית הראשונה של הספרדים.

 

חשיפה

 

ב-19 לאוקטובר חשפה החברה - צמד השותפים ליתר דיוק - לראשונה את אבות הטיפוס בפני העיתונות הספרדית. חשיפה שעזרה להם מאוחר יותר בתערוכת מדריד, פברואר 2001. בדיוק אז - ולא במקרה - הסתיים פיתוח ה-S1, והרעיון הפך למכונית תצוגה בפני הקהל הרחב.

 

אלא שבניגוד למה שניתן לצפות מחברה קטנה כל-כך, בקומארת' לא הסתפקו בשוק הספרדי-מקומי. באותה תקופה השיגו רישיון ייצור בינלאומי, וקיבלו החלטה עקרונית על שיווק בצרפת, הולנד, בלגיה, רומניה, גרמניה, ומדינות נוספות הנמצאות כבר בתכנון מתקדם. החשיפה בתערוכת מדריד היתה הבסיס גם להקמת נקודות שיווק בערים שונות ברחבי ספרד, וכאמור גם לחלקים אחרים של העולם ובכללם פורטוגל ויבשת אמריקה.

 

אגב, לצד השקת ה-S1, חתמה קומארת' על הסכם שיתוף פעולה עם אוניברסיטת מורצ'יה (Murcia), במסגרתו פיתחו מערכות אלקטרוניות שונות למכוניות קומארת', כמו-גם תיבת הילוכים אוטומטית, שתאפשר לחברה חיים קלים יותר בשוק האמריקני הגדול.

  

מרוצים בעתיד

 

שיתוף פעולה עם חברת GTA Valencia, איפשר לקומארת' להרשם לתחרות פורמולה 3 בספרד, ובשנת 2004 גם לאליפות מרוצי ה-GT המקומית. אלה האחרונים דורשים רכב חדש ובעיקר מהיר יותר, ובקומארת' כבר מכינים דגם כזה העונה לשם Xtamy.

 

את ה-Xtamy החל לתכנן אדוארדו ג'יי.גונזלס במאי 2001, בהתבסס על אותה השלדה שהוכיחה את עצמה ב-S1 - שבעצמה עברה שדרוג עם השנים בדמות התקנת דלתות, חיזוקים לשלדה ואפילו גג למרכב. בספטמבר 2002 היה ה-Xtamy כבר מוכן לחשיפה, ותערוכת פאריז 2002 נבחרה כיעד מועדף.

 

ה-Xtamy מיועד כאמור למרוצים. בגרסת ה-"Racing" הוא מצויד במנוע פורד עם למעלה מ-250 כ"ס והתכנית היא לשתפו במרוצי GT שיערכו במסלולים של מדריד, קרטאחנה, אלבסטה וחארמה החל מעונת 2004. בגרסת הכביש אגב, השוקלת 1,090 ק"ג בלבד ומצוידת במנוע 2.0 ליטר עם 160 כ"ס, מאיץ ה-Xtamy מ-0 ל-100 קמ"ש ב-5.5 שניות ומגיע למהירות מרבית של 220 קמ"ש.

 

וכמה עולה התענוג?

 

גרסה חלשה יותר עם מנוע 1.6 ליטר ו-122 כ"ס, הדורשת 2 שניות נוספות מ-0 ל-100 ומגיעה ל-200 קמ"ש "בלבד", תעלה לכם 30,000 יורו בדיוק - או 150,000 שקל לפי שערי מטבע עכשווים. ואילו הזול מכולם - ה-S1 עם מנוע 1.4 ליטר ו-90 כ"ס - יאיץ עבורכם ב-8.4 שניות למאה קמ"ש ויעלה 95,000 שקל בלבד. ולא, אין כוונה לשווק בישראל, למרות שזה בהחלט יהיה נחמד...

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
נא להכיר - קומארת'. זו ה-S1...
כך היא נראית בירוק...
וכך מבפנים...
זו כבר ה-Xtamy...
עם עיצוב מרהיב...
תא נוסעים מרשים...
ועתיד למרוצים
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים