שתף קטע נבחר

מיישרים קו

קאוואסאקי התעוררו. לאחר שבמהלך השנים האחרונות מצאו עצמם בפיגור קל מול התחרות, מציג היצרן בירוק את הנשק הנדרש במלחמה על כיס הרוכב

בעשר השנים האחרונות הייתה יצרנית האופנועים היפנית קאוואסאקי שקועה בתרדמת-מה, לפחות בכל הקשור לחידוש ופיתוח אופנועי הספורט. למעט עדכונים קלים של דגמים, ופה ושם גם דגם חדש, לא הציגה החברה התפתחות וחידוש. וכאשר התחרות מבית מעדכנת כל הזמן ובקצב מהיר יותר, לא הצליחו אופנועי קאוואסאקי – המשובחים בסך הכל – להציע אלטרנטיבה מנצחת.

 

מתעוררים

 

אלא בשנה שעברה התעוררה היצרנית, ובגדול. ראשית השיקה את ה-ZX-6R/RR החדש, והתייצבה בחזית קטגוריית אופנועי ספורט בנפח 600 סמ"ק, החשובה כל-כך מבחינת תדמית ורווחים. והשנה היא המשיכה והציגה את ה-ZX-10R, סוף-סוף אופנוע ספורט קיצוני בנפח ליטר המחליף את ה-ZX-9R הישן, ומציע לפחות על הנייר תחרות של ממש לנשק הכבד של המתחרים.

 

ה-ZX10R חושף כמעט כל פיתוח טכנולוגי אפשרי המצוי כיום בייצור סדרתי. שלדה סופר-חזקה ומתוחכמת, מזלג הפוך, בלמים מודרניים, הזרקת דלק מתקדמת, וזה ממש לא הסוף. העיצוב חד, החלטי וקרבי, וקאוואסאקי טוענים ליעילות אווירודינמית יוצאת דופן, המושגת בין היתר תודות למאותתים קדמיים בתוך הפיירינג. המנוע החדש כולל אין ספור חידושים ופיתוחים, המאפשרים לו לייצר הספק מרבי של 160 כ"ס, אשר גם אם אינו שובר שיאים, מאפשר לאופנוע קל המשקל (165 ק"ג בלבד) להבטיח ביצועים יוצאי דופן.

 

עירום

 

דגם חדש נוסף שהוצג לאחרונה הוא ה-Z750, אח קטן נפח ל-Z1000 הצעיר. אופנוע נקי מיריעות פלסטיק, בעל עיצוב מאד מרענן ומושך, עם פנייה לקהל סולידי יחסית. ה-Z דומה מאד לאחיו הגדול, אך מציג מספר שינויים במטרתם הוזלת המחיר, כמו למשל התקנת מזלג קדמי רגיל ומערכת פליטה סטנדרטית יותר, הגם שמערכת הזרקת הדלק עדיין קיימת.

 

ואיך אפשר לשכוח את ה- VN2000, אופנוע בקטגוריית הקאסטום עם מנוע שני צילינדרים בתצורת V, הזרקת דלק ונפח של 2,053 סמ"ק – כן, יותר משני ליטר. מדובר מייד בשיאן עולמי למנועי V-טווין, אשר נראה כקובע סטנדרטים חדשים גם בעזרת יחידת תאורה עצומת ממדים מלפנים, עם ארבע נורות ושלוש עדשות...

 

וכמובן, העתיד

 

ומכיוון שאין יצרן אופנועים יפני המכבד את עצמו ללא אופנוע תצוגה עתידני, חושפים קאוואסאקי לראווה את ה-ZZR-X. אופנוע תיור סופר-מהיר עם מנוע בנפח 1200 סמ"ק. מיכל הדלק ממוקם מתחת לרוכב, ושילוב מערכת הפליטה עם הפיירינג, מאפשר לבחור במספר תנוחות רכיבה, ומעניק מקומות אחסון בקדמת האופנוע. העיצוב? אתם תחליטו...

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ZX10R - הכי מהיר שיש
Z750 - כמו 1,000, רק קטן יותר
VN2000 - הכי גדול שיש
העתיד לפי קאוואסאקי. אולי
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים