ארה"ב: העשירים - יותר אופטימיים
אבל לא יגדילו את הוצאותיהם לתקופת החגים
מדד האמון של הצרכנים העשירים בארצות-הברית רשם עלייה בשיעור 11% ברבעון אוגוסט-אוקטובר; המדד עומד על 49 נקודות, לעומת 44 נקודות ביולי. מאז שהחלו חישובי המדד הזה, לא הייתה עלייה כה חזקה.
"העליות בשוק המניות והקלות-המס החדשות והגידול במספר המישרות שנרשם בספטמבר, כולם תרמו לאופטימיות הגוברת שהאמידים האמריקנים חשים לגבי הכלכלה של ארצות-הברית" - אמר בראד טרנר, המנהל בחברה הפיננסים מק'דונלד שערכה את הסקר וחישבה את המדד.
"אבל כאשר הנושא נוגע בהוצאת הכסף, הם לא מציגים את אותה רמה של אופטימיות" - ציין טרנר. הנתונים, בהקשר זה: בחגים הקרובים (סוף דצמבר), האמריקנים העשירים יוציאו את הסכומים שהוציאו בשנת 2002 ולא יותר; כך חוזים 73% מהנשאלים, ורק 13% אמרו כי יגדלו את הוצאות החגים בהשוואה לאשתקד.
למרות האופטימיות - התמונה לא צפויה להשתנות
מומלצים