טנדר ארסי
בפעם המי-יודע-כמה, מוכיחים האמריקנים כי גודל המנוע לא חשוב, בתנאי שהוא ענק. והפעם, דודג' שותלת מנוע עם 500 כ"ס בטנדר. שיהיה כוח...
אחת האמירות המוכרות ביותר בתעשיית הרכב האמריקנית, בתרגום חופשי-משהו, היא "אין תחליף לנפח", או "No replacement for displacement" בשפת המקור. המשמעות כאן פשוטה. האמריקנים אוהבים את מנועי המכוניות שלהם, ולא משנה באיזו קטגוריה מדובר, עם כמה שיותר נפח. הסיבה - שיכרון כוח (הרבה כוח) זמין, מסל"ד נמוך כמה שיותר.
ואם זה נשמע הגיוני במכוניות משפחתיות, בוודאי במכוניות ספורט ו-SUV גדולים, למה שלא יזכו לכך גם טנדרים. עכשיו, זה לא שהפיק-אפ האמריקני זכה עד עתה למנועי 1.6 ליטר בנזין או 2.5 דיזל. מאז ומתמיד מדובר כאן במנועי בנזין בעיקר בעלי נפח גדול במיוחד, עם הרבה כוח ועוד יותר מכך מומנט. ובעבר כבר נהגנו באחד שכזה. אלא שעם הדודג' ראם SRT-10, הולכת התעשייה באמת צעד אחד נוסף לפנים.
כי הטנדר הזה מקבל מיוצריו גרסה קיצונית במיוחד, עם לא פחות ולא יותר אלא מנועה של הוייפר, מכונית הספורט של החברה. ולמי שאינו זוכר, נציין שמדובר במנוע בעל עשרה צילינדרים עם נפח של 8.3 ליטר. התוצאה מרשימה בכל קנה מידה, גם של מכוניות ספורט אקזוטיות - וזה בדיוק מה שהוייפר מתיימרת להיות.
ההספק המרבי עומד על 500 כ"ס, המומנט המרבי על 72.6 קג"מ. ולכן הופך מייד ה-SRT-10 לטנדר הסדרתי המהיר בעולם. כך לפחות טוענת דודג'. "מעט יותר מחמש שניות" נדרשות להאיץ מ-0 ל-100 קמ"ש, והמהירות המרבית עומדת על 240 קמ"ש. "הטנדר הזה הוא הוייפר של המשאיות", כך אמר בעת ההשקה דריל ג'קסון, סגן נשיא מחלקת השיווק של דודג'.
את הראם SRT-10 פיתחה דודג' במשותף עם PVO (ר"ת של Performance Vehicle Operations), והוא ישווק במהדורת ייצור מוגבלת. כן, בארצות הברית בלבד...