שתף קטע נבחר

אורדן ותע"ש מציעות לרכוש את קו הייצור של המרכבה

סגירת הפרויקט, המופעל כיום על-ידי צהל, עלולה לגרום לפיטורי אלפי עובדים

תע"ש וחברת אורדן הגישו למשרד הביטחון הצעה לרכוש במשותף את קו הייצור של טנק המרכבה. כך נודע ל"ידיעות אחרונות".

 

קו הייצור של המרכבה מופעל כיום על-ידי צהל, ורוב העובדים בו הם אזרחים עובדי צהל. בעקבות הקיצוצים בתקציב הביטחון, הועלתה האפשרות לבטל את פרויקט המרכבה. המשמעות היא פיטורים של כ-500 עובדים באופן מיידי. התעשיינים טענו באחרונה, כי סגירת הפרויקט תגרום לפיטורי כ-6,200 עובדים במפעלים שמייצרים עבור הפרויקט ברחבי הארץ. אחד הטיעונים היה, כי העובדה שהרכבת הטנק מבוצעת על-ידי צהל מייקרת אותו מאוד.

 

חברת אורדן מייצרת חלקים מרכזיים של טנק המרכבה. לתע"ש יש מפעל המשביח טנקים וכלי רכב משורינים אחרים. מפעל זה עוסק עתה בייצור אב-טיפוס של הטנקים המושבחים עבור צבא טורקיה.

 

ל"ידיעות אחרונות" נודע, כי שתי החברות פנו לאחרונה למנכ"ל משרד הביטחון, עמוס ירון, והציעו לרכוש את קו הייצור של המרכבה. יו"ר תע"ש, אריה מזרחי, אישר את הגשת ההצעה: "הכוונה שלנו היא לרכוש את הקו ולהעבירו למתקנים שלנו או להשאירו במקומו הנוכחי אך לייעל אותו מאוד". מזרחי הוסיף, כי העברת קו הייצור של המרכבה משתלבת בתוכנית לפנות את בסיס צהל בתל-השומר, שם פועל קו הייצור.

 

במערכת הביטחון מעריכים, כי ההסתדרות תתנגד למכירת קו הייצור ותדרוש בתמורה דרישות שונות לגבי זכויות העובדים.

 

בעבר נעשו נסיונות להעביר את ייצור המרכבה לתע"ש, אולם כולם נכשלו. מקורות במערכת הביטחון אומרים, כי מכירת קו ההרכבה של המרכבה עשויה לסייע במאמצים לייצא את הטנק לצבאות זרים. למרות שהמרכבה נחשב לאחד הטנקים המתקדמים ביותר בעולם, עד כה לא קנו אותו צבאות זרים, בעיקר מסיבות פוליטיות והעובדה שהוא מיוצר על-ידי יחידה צבאית.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: שאול גולן
עמוס ירון, מנכ"ל משרד הביטחון
צילום: שאול גולן
מומלצים