שתף קטע נבחר

פאריז-דקאר - הרוכבים

לקראת המירוץ שייצא לדרך מחר (ה'), ולאחר שסיפרנו לכם על ההיסטוריה של המירוץ והנהגים הבולטים, הגיע זמנם של הרוכבים. אמנם אין ישראלים, אך יש הרבה עניין

אתמול סיפרנו לכם על הנהגים, היום אנו עוסקים בגיבורים האמיתיים של הראלי - רוכבי האופנועים. ולא במקרה נחשבת קטגוריית הדו-גלללים כקשה ומפרכת מכולן. להזכירכם, בעוד שנהגי המכוניות נעזרים בשירותים הטובים והמאד-נחוצים של נווט, יכולים לקחת מטען מים, דלק וחלפים לשעת חירום גדול יחסית,  מוגבל האופנוען ביכולת הנשיאה למינימום ההכרחי, וחייב לנווט במקביל לרכיבה עצמה – הקשה מאד ממילא.

 

ועוד לא הגענו לנושא התקלות שבדרך. אחת כזו, באמצע המדבר השומם, במרחק של כמה מאות קילומטרים מנקודת הסיום של יום המירוץ ובלי משתתפים אחרים באזור עקב טעות בניווט, היא חוויה מפוקפקת מאד. לא רק כאשר יורד הלילה הקר והחשוך, אלא גם בניסיון לחלץ עצמך לבד כדי להמשיך במירוץ. בשניים, המצב תמיד קל יותר.

 

הזוכים

 

גם באופנועים, בדומה למכוניות, נאבקים יצרנים בודדים על המקומות הראשונים. וזה הזמן להזכיר את המנצחים הגדולים של המירוץ הזה, מתחילת דרכו - כזכור, ב-79'. ימאהה זכו בשנתיים הראשונות, ב.מ.וו והונדה מ-81' עד 89'. הגרמנים ארבע פעמים, הונדה שש. ב-90' ו-94' הייתה זו קאג'יבה שניצחה בעזרת אדי אוריולי, אך הבולטת בעשור זה הייתה ימאהה, עם שבעה נצחונות בין 91' ל-98'. על כולם חתום אגב סטפן פטרהאנסל. ריצ'רד סיינקט זכה עם ב.מ.וו ב-99' ו-2000, ובשלוש השנים האחרונות נתנו את הטון אופנועי ק.ט.מ.

 

ק.ט.מ

 

כאמור, בשלוש השנים האחרונות זוכים אופנועי ק.ט.מ. הכתומים. חשוב עוד יותר, באותן שנים זוכים אופנועיה בשלושת המקומות הראשונים. מה שמבהיר מדוע גם השנה הם מועמדים לניצחון סוחף. הרוכב הבכיר של היצרן האוסטרי יהיה שוב ריצ'רד סיינקט (Richard Sainct) הצרפתי בן ה-34. אגב, בתחילת דרכו הרשים בעיקר במירוצי הראלי המדבריים של טוניסיה ומרוקו. המעבר לדקאר באמצע ה-90' היה טבעי.

 

אל סיינקט יצטרף צרפתי נוסף, סיריל דספרה (Cyril Després) שעד 2003 היה פחות מוכר. אלא שמדובר בכל זאת ברוכב ראלי בעל וותק של כ-10 שנים במרוצים שונים, אשר זכה אשתקד במקום השני. הרוכב השלישי בחבורה של ק.ט.מ יהיה פבריציו מאוני (Fabrizio Meoni) האיטלקי, בן ה-47. כאן כבר מדובר באחד מוותיקי הרוכבים בדקאר. ב-94' ו-95' זכה במקומות שלישי ורביעי בהתאמה, ב-98' סיים שני, ואילו ב-2001 ו-2002 ניצח עבור ק.ט.מ. אשתקד סיים שלישי.

 

הרביעי בנבחרת הכתומה יהיה השנה אלפי קוקס (Alfie Cox) הדרום אפריקני, רוכב וותיק בן 41. למרות גילו המתקדם, לאלפי ניסיון מועט יחסית במירוצי ראלי. ב-97 השתתף לראשונה בראלי דובאי, אך שנה מאוחר יותר כבר סיים רביעי בדקאר. ב-2002 סיים שני, כאשר כל הישגיו מתבצעים בעזרת ק.ט.מ.

 

ויהיה גם ב.מ.וו

 

 אין כל ספק כי ק.ט.מ היא היצרנית היחידה שמתייחסת לדקאר ברצינות. ב.מ.ו למשל, עם רקורד מצוין בתחרות היוקרתית, לא משקיעה את כל שיש לה בתחרות השנה. בכל זאת, יהיו רוכבים פרטיים שישתמשו באופנועי החברה, ולהם סיכוי לתפוס מקום מכובד. כך למשל סימון פייבי (Simon Pavey), אוסטרלי תושב בריטניה בן 37. מדובר ברוכב מוטוקרוס ותיק ורב ניסיון במירוצי ראלי בינלאומיים. בדאקר השתתף עד עתה שלוש פעמים, וסיים פעמיים.

 

ותהיה ימאהה...

 

אך נראה כי את ההצגה השנה יגנוב דווקא אופנוע בעל סיכויים נמוכים לנצח, אך פוטנציאל לסקרן כל צופה. זהו הימאהה WR450 2WD, עליו סיפרנו לכם בעבר. הרוכב הרשמי של היצרן יהיה דוויד פרטינה (Fretigne David) הצרפתי בן ה-34. למרות שניצח בעבר בראלי המרוקני ב-2002, עבור הצרפתי תהיה זו הופעה ראשונה בדקאר.

 

אלא שהרוכב כאן הוא משני בלבד. האופנוע המיוחד הזה, עם הנעה לשני הגלגלים, עומד בפני תחילת שיווק מסחרי. הצלחה במירוץ המפרך, גם אם לא יתברג בחבורת החוד, תעניק לימאהה דחיפה אדירה במאמץ ההחדרה לשוק הפרטי, גם אם מדובר בעיקר בשוק הצרפתי. יהיה מעניין.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
פאריז-דקאר קשה במיוחד לרוכבים
נאלצים להתמודד לבד עם המסלול
ללא סיוע של נווט
ועם מעט מאוד ציוד
צילום איי פי
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים