שתף קטע נבחר

הפאריז דקאר יצא לדרך

המירוץ הארוך והקשה יצא לדרכו במזג אוויר קשה, שלא הפריע ל-35,000 צופים. גם ניסאן, מיצובישי, ק.ט.מ וימאהה לא סבלו

מירוץ פאריז-דקאר יצא לדרכו. ובפעם ה-26 במספר היו הימים לפני תחילת שנה אזרחית חדשה לחוצים ותובעניים, עם איסוף כל המשתתפים, בדיקת כל האישורים, מעבר על כל הרשיונות, בדיקות טכניות של כל כלי הרכב, הן כדי לבדוק כי הם עומדים בתקנות, הן כדי לוודא שהם מוכנים לזינוק.

 

וכמו בכל שנה, גם הפעם נפסלים אחדים מהמשתתפים - שמונה במספר. מה שמותיר את המארגנים עם כ-400 כלי רכב בסך הכל העומדים לצאת לדרך. 195 מהם אופנועים, 142 מכוניות ו-63 משאיות. רק נא לא לשכוח עוד 195 כלי רכב נוספים, המשמשים לסיוע בקבוצות השונות.

 

שלושה ימים של חוויה אירופאית עומדים בפני המשתתפים, שלושה מקצי דירוג שאורכם כק"מ אחד, 25 ו-9 ק"מ יום אחר יום, ומעל 1,800 ק"מ של קטעי קישור ארוכים ומשעממים. ומעבר לחוויה הטלוויזיונית ביבשת עצמה, "ניסוי כלים" קל למשתתפים והזדמנות אחרונה להציג את השיירה כולה בפני קהל צופים בשטח, מטרת ימים אלה היא "מעבר לאפריקה". אל השלב האמיתי והקשה של המירוץ.

 

יוצאים לדרך

 

כאמור, היום הראשון הוקדש לפרולוג, קטע דירוג באורך של 1.5 ק"מ בלבד, שהזמן המצטבר בו משמש למטרת קביעת סדר הזינוק ביום שלמחרת, ואינו מצטבר בסיכום הכללי. אל החגיגה הזו הגיעו לא פחות מ-35,000 צופים, אשר הצטופפו במזג אויר קר ומושלג כדי להתחמם מעט.

 

אך למרות שמדובר בשלב הפחות חשוב למירוץ עצמו ותוצאותיו הסופיות, ואפילו מבחינת זמנים כמעט ואינו אומר דבר, התייחסו אליו הנהגים והקבוצות הבולטות במלוא הרצינות. לכן לא מפתיע לגלות כי מרביתם אכן סיימו במקומות הראשונים.

 

צמד מכוניות ניסאן זכה במקום הראשון, עם שינוזוקה היפני ואחריו דה-וילה, בפער של פחות משניה. במקום השלישי והרביעי מגיעות צמד מכוניות מיצובישי של ביאסיון ומאסואוקה, זוכה הראלי בשנתיים האחרונות. סטפן פטרהנסל, מהמועמדים הבולטים לניצחון, מגיע רק במקום השמיני לאחר שגרם נזק קל לפגוש הקדמי של הרכב.

 

יוטה קליינשמיט סיימה את הקטע במקום ה-13 בלבד עם הפולקסווגן טוארג, ואילו קולין מקריי, אלוף העולם בראלי לשעבר, סיים 25 בלבד. צוותי מיצובישי הישראלים סיימו במקום ה-72 (כהן וספקטור) ובמקום ה-75 (בריל וסגל).

 

4 ק.ט.מ, 1 ימאהה

 

למכוניות הראלי זה פחות הפריע, אך רוכבי האופנועים נאלצו להלחם בשלג הכבד ותנאי האחיזה הבעייתיים בקטע הראשון. אלא שכולם התקשו, ולכן לא הפתיע למצוא את רביעיית ק.ט.מ בראש, עם גרציאני, דספרה, סיינקט ופויול לפי הסדר. וימאהה עם ההנעה הכפולה? דיוויד פרטינה הביא את האופנוע למקום חמישי, וכבר החל לפרוע את שטרות האמון.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
שינוזוקה - מנצח הקטע הראשון
צילום: איי פי
מאסואוקה - רביעי בלבד
צילום: איי פי
קולין מקריי - רק 25...
צילום: איי פי
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים