שתף קטע נבחר

ואטאנן חוגג, ימאהה מאוכזבת

הקרב בין הנהגים מתחיל להתחמם, המלחמה בין ק.ט.מ לימאהה הבודד נראית כגמורה עוד לפני שהחלה. יום ראשון באפריקה, וכבר יש אקשן

סוף סוף מגיע מירוץ הפאריז דקאר לאפריקה, לאחר שלושה ימי "הכנה" באירופה, המשמשים בין היתר ל"סגירת המרחק" בין פריז למדבר האפריקאי. והיום יצאו הרוכבים והנהגים לראשון מארבעה קטעים במרוקו.

 

ולפחות ביום הראשון ידעו המתחרים כי הם (עדיין) לא עומדים לפגוש בקשה מכל. כי קטע הדירוג של היום היה קל יחסית, לפחות מבחינה תיאורטית. 233 ק"מ של קטע קישור מהיר, ואחר כך קטע של מדידת זמנים במסלול חולי באורך 75 ק"מ, במרכזו של יער עצי אורן באזור ראבט. ואז עוד קטע קישור אחד, 444 ק"מ לכיוון אל-ראשידיה.

 

ק.ט.מ מנערים אבק

 

הארמדה הכתומה של רוכבי אופנועים אוסטרים הגיעה לראשונה לשטח המשחקים המוכר לה, זה שעבורו למעשה יוצרו אופנועי הענק הכבדים והמהירים. ומאוני האיטלקי, אלוף הדקאר ב-2001 ו-2002, ניצח את הקטע החולי המהיר בפער גדול של לא פחות מ-43 שניות מאלפי קוקס, אף הוא כמובן על ק.ט.מ. פויול מוביל כעת את טבלת הרוכבים, לאחר שסיים שלישי, בפער של 30 שניות מקוקס.

 

כדאי רק להזכיר כי מאוני הוא היחיד שרוכב על הק.ט.מ הכבד מכולם, עם מנוע דו-צילינדרי בנפח 950 סמ"ק. המשקל הגבוה והסרבול הנלווה אליו הפריע לו בקטעים הטכניים באירופה. באזורי דיונות הענק לא תהיה לו כנראה כל בעיה, והוא כבר נמצא במרחק נגיעה מפויול.

 

דספרה, שלישי בדרוג הכללי, סיים היום במקום ה-12 המאכזב. אבל הסיפור הגדול של היום היה דווקא פרטינה עם הימאהה 2X2, מוביל הטבלה עד עתה. ובכן, פרטינה ירד למקום ה-23 הכללי, לאחר שסיים את היום במקום ה-39 בלבד, תוך שהוא צובר פיגור של למעלה מתשע וחצי דקות מהמקום הראשון. עכשיו יכולים מנהלי קבוצת המירוץ של ק.ט.מ להתרווח בכורסה. בינתיים לפחות, אין איום בדרך לעוד ניצחון רב-רוכבים.

 

ואטאנן חוגג 50

 

לא שנים. אלוף העולם בראלי היה שם כבר, לפני שנתיים. הנהג הגדול והסימפטי הזה – עם ארבע זכיות עד עתה במירוץ המפרך - חגג היום 50 ניצחונות בקטעי מירוץ של הדקאר לאורך השנים. ואטאנן חצה את קו הסיום 10 שניות לפני פטרהנסל (מוביל את טבלת הנהגים), ו-33 שניות לפני מיקי ביאסיון (שני בטבלה), שניהם במיצובישי.

 

קולין מקריי, אלוף העולם לשעבר בראלי להזכירכם, שיפר היום עוד יותר את היכולת וסיים במקום הרביעי, ארבע שניות בלבד אחרי ביאסיון. מאסואוקה סיים חמישי, ואילו יוטה קליינשמידט סיימה במקום ה-14 עם הפולקסווגן טוארג. הבאגים המעניינים של שלסר ופורד סיימו במקום ה-8 (שלסר עצמו) וה-10 (סרביה).

 

לצוות נהגי מיצובישי-ישראל היה יום לא רע. בריל וסגל סיימו את הקטע הרציני הראשון במקום ה-39, ואילו כהן וספקטור הסתפקו במקום ה-62. בטבלה הכללית נמצא צוותו של בריל במקום ה-42, ואילו צוות כהן ממוקם 59.

 

היום הראשון

היום השני

היום השלישי

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מאוני מנער את ימאהה
צילום: איי פי
ארי ואטאנן. הייתם מאמינים?
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים