שתף קטע נבחר

קשה, מתחיל להיות קשה

רק מחר יגיעו המתחרים לדיונות של מאוריטניה, אך כבר היום הם טועמים את נחת זרועו של המירוץ הקשה בעולם. יהיה מעניין...

יום ג', ה-6 בדצמבר, היום השישי לפאריז דקאר. לאחר שאתמול נדרשו המתחרים לחצות קטע סלעי ומפותל בדרך לאור-זאזאתה, וטעמו לראשונה חול אפריקאי אמיתי, ימשיכו היום במסלול דומה, בדרך לטאן-טאן שבדרום מרוקו. המסלול באורך כולל של 803 ק"מ, מורכב משני קטעי קישור של 176 ק"מ ו-276 ק"מ, וקטע מדידת זמנים של 351 ק"מ ביניהם.

 

בטאן-טאן, עיר בדרום מרוקו על חוף האוקיינוס, תתבצע חניית לילה אחרונה במרוקו, לפני המעבר הארוך, המפרך והקשה למאוריטניה. אבל אל דאגה, אירועי היום מעידים שגם המסלול היום קשה מספיק...

 

שני ספרדים ו... אוסטרלי

 

המסלול הקשה מתחיל לתת אותותיו במתחרים. 117 ק"מ מהפתיחה התרסק סאלה עם האופנוע, סדק צלעות והזעיק עזרה. הרוכב האיטלקי, שסיים אתמול במקום השביעי והוכיח בימי הרכיבה באירופה כי הוא יכול ללכת עד הסוף ולהתחרות אפילו על הניצחון, סיים את הדקאר מוקדם בהרבה מהצפוי.

 

ואילו הקרב בין פויול ורומה המשיך בדיוק היכן שהופסק בסוף יום האתמול. אלא שהפעם סיים רומה ראשון בפער של 2.25 דקות. דספרה הגיע רביעי בפער של 4.03 דקות, ואילו אלפי קוקס סיים שישי, 4.38 דקות לאחר מנצח הקטע. סיינקט, עדיין סובל מהתפרים ביד, הגיע גם היום שמיני, בדיוק המקום בו הוא ניצב בדירוג הכללי. במפתיע, מאוני התקשה שוב לשמור על הקצב הגבוה, וסיים תשיעי בלבד.

 

ואילו הפתעת היום היא דווקא מיקומו השלישי של אנדי קאלדקוט, אוסטרלי בן 40 שרוכב על ק.ט.מ בקטגוריית ה"פרודקשן", של אופנועים איטיים יחסית מול חוד החנית של הדקאר, קטגוריית ה"סופר פרודקשן". למרות גילו המתקדם יחסית, נחשב קאלדקוט לאחד מרוכבי השטח המובילים באוסטרליה, ובארבע השנים האחרונות ניצח ברציפות ב"ספארי אוסטרליה". עקב התוצאות הטובות שהשיג בימים האחרונים התברג למקום השישי בדירוג הכללי, מיד אחרי מאוני וקוקס. כדאי לפקוח עיניים ולהמשיך לעקוב...

 

ואיך אפשר לסיים את פרק האופנועים בלי לבדוק מה עם הימאהה 2X2 של פרטינה. הרוכב הצרפתי סיים היום במקום ה-16, מדורג 15 בטבלה הכללית, ומוביל למעשה בין האופנועים שאינם מתוצרת ק.ט.מ...

 

שלולית מים, תקר וגלגול הרסני

 

גם בין הארבע גלגליים היה מעניין היום. לאחר 113 ק"מ של נהיגה מהירה נאלץ פטרהאנסל להתמודד עם תקר לא צפוי, שעלה לו בדקות יקרות. אלא שהוא לפחות לא נתקע בשלולית הגדולה, ארבעה קילומטרים מאוחר יותר. קלינשמידט בפולקסווגן טוארג, כמו-גם ואטאנן בניסאן, החליטו כי הם מנסים לעבור אותה במהירות. התוצאה כואבת מאד – נהג הראלי הפיני איבד למעלה משלוש שעות(!) בניסיונות התנעה של הרכב המוצף והגיע לקו הסיום של היום במקום ה-90, ובמקום ה-42 בדירוג הכללי. קלינשמידט, לאחר זמן רב של המתנה לחילוץ, חצתה את קו הסיום כשהיא במקום ה-115, עובדה המציבה אותה במקום ה-77 בדירוג הכללי.

 

גם לביאסיון במיצובישי לא היה יום נפלא. הנהג האיטלקי התעכב מוקדם יותר בגלל תקלות טכניות שונות, אבל 240 ק"מ לאחר הזינוק הוא מתהפך וגורם לנזק רציני. נהג ונווט לא נפגעים, אבל כל שנותר להם הוא להמתין לרכב החילוץ. אחרי הכל, עם גלגל אחד בלבד שמסתובב כהלכה, קשה אפילו להיעזר בגורר.

 

לכן אין כל ספק שמיצובישי מודעים הלילה ליתרון שבקבוצה גדולה. הרכב הרשמי היחיד בקטגוריה הבכירה שלא נפגע היום הוא זה של מאסואוקה, אשר חוצה את קו הסיום במקום הראשון. 2.57 דקות מאוחר יותר מגיע דה-ווילה עם הניסאן. וקולין מקריי שזוכה אצלנו למחמאות בימים האחרונים? אלוף העולם לשעבר בראלי סיים שלישי, 5.41 דקות לאחר המנצח.

 

פטרהאנסל, אחרי כל הצרות, סיים רביעי ובפיגור של כמעט שמונה דקות ממסואוקה. אחריו מגיעים צמד הב.מ.וו של דה-מביוס ואלפנד. צמד הבאגי של שלסר מסיימים גם היום בעשירייה הראשונה, במקומות שביעי ותשיעי. ולאור תוצאות היום ברור מדוע מאסואוקה עובר להוביל, ואילו פטרהאנסל יורד למקום השני, בפיגור של 6.40 דקות. דה-וויליה שלישי, בפיגור ניכר של 17.50 דקות.

 

והישראלים?

 

למרות תלאות היום, שומרים צוות בריל וסגל עם נבחרת מיצובישי על מיקום סביר. את היום סיימו במקום ה-55, ובדירוג הכללי הם נמצאים בינתיים (לפני שכל המתחרים הגיעו) במקום ה-58. צוות מיצובישי השני של כהן וספקטור הגיעו לנקודת הסיום של היום במקום ה-67, שעה וחמישים דקות אחרי מסואוקה, ונמצאים כעת במקום ה-76 בדירוג הכללי.

 

מחר ייפרדו המתחרים ממרוקו, בדרכם למאוריטניה. המתחרים יצאו מטאן-טאן לכיוון אטאר, מרחק של מעל 1,000 ק"מ. בין לבין ידרשו לחצות לא פחות מ-700 ק"מ, בעיקר של משטח חולי הולך ומעמיק. כאן אפשר כבר לנבא כי שעת הסיום של מחר תיאורטית בלבד. רבים מהמתחרים יגיעו רק בשעות הקטנות של הלילה. זאת אומרת, אלה שיגיעו.

 

היום החמישי

היום הרביעי

היום השלישי

היום השני

היום הראשון

 


פורסם לראשונה 06/01/2004 19:14

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מסואוקה - מנצח היום השישי
צילום: איי פי
פטרהאנסל - תקר מאכזב
צילום: איי פי
פויול - רק שני
צילום: איי פי
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים