מרצדס מפשילה שרוולים וגג
ממש באמצע החורף בוחרת מרצדס להציג תמונות ראשונות של הרודסטר החדשה. אבל ה-SLK החדשה תגיע לכביש רק באביב
דווקא כאשר התותחים האמריקניים רועמים במלוא העוצמה בתערוכת דטרויט, החליטו אנשי מרצדס לשחרר תמונות של ה-SLK החדשה. למה עכשיו? אולי כדי לקלקל קצת מהחגיגה של ב.מ.וו שחושפת את סדרה 6 באמריקה, או כדי להגדיל את הבידול מהקרוספייר אשר מבוססת על ה-SLK.
שמונה שנים ו-308,000 מכוניות מאז הצגת הדגם המקורי, תחליף מרצדס את הרודסטר הקטנה שלה, אשר זכתה עם השנים להצלחה נאה ביותר. עם הצגתה משכה הרודסטר הגרמנית תשומת לב-רבה לא רק בגלל העיצוב המרהיב, אלא גם בגלל הגג הייחודי שלה. היא הייתה ראשונה להציג גג קשיח שנפתח ומתקפל אל תוך תא המטען והוליכה אחריה גל של פתוחות-סגורות מכל המינים והגדלים. היא גם הייתה אחת המכוניות הראשונות לסמן שמרצדס רצינית לגמרי בהחלטתה לחדור לפלחי שוק חדשים, ולהרחיב באופן משמעותי את מבחר הדגמים שהיא מייצרת.
גישה שונה
כבר ממבט ראשון ברור שמרצדס שינו משהו בגישה. הרודסטר היוצאת נראתה כמעין מרצדס מיניאטורית וצעצועית, ואילו החדשה שואבת השראה במיוחד מה-SLR (וקצת מה-SL). זו המכונית הראשונה (אך כנראה לא האחרונה) שמשתמשת בסממני החרטום של מכונית העל החדשה של מרצדס, ולכן גם מציגה מראה כוחני ושרירי יותר מבעבר.
ולמראה הזה יש גם כיסוי עם מבחר מנועים חדש וחזק מתמיד. לפי מרצדס, ה-SLK תהיה הראשונה בשוק הרודסטר היוקרתי שתוצע עם מנוע V8. מדובר בגרסת ה-SLK55 AMG אשר מצוידת במנוע ה-V8 המוכר בנפח 5.5 ליטר ו-360 כ"ס. מנוע זה ישודך לתיבה האוטומטית החדשה בעלת שבעה הילוכים, וביחד הם יאפשרו למכונית להאיץ מעמידה למאה קמ"ש ב-4.9 ש'.
כמו כן תוצע המכונית בגרסת SLK350, עם מנוע ה-V6 החדש שמייצר 272 כ"ס ותאיץ למאה קמ"ש ב-5.5 ש'. בתחתית המבחר יוצע מנוע ארבעה צילינדרים מוגדש בנפח 1.8 ליטר שמייצר 163 כ"ס.
יש עוד חידושים
אבל מעבר ליחידות הכוח החדשות בהיצע, ולתיבה האוטומטית המתקדמת, מציעה ה-SLK עוד כמה חידושים לעומת קודמתה. זה מתחיל בהתבססות על פלטפורמה שונה - זו של ה-C הנוכחית - ולכן גם מצטרף מנגנון היגוי מודרני, בניגוד למיושן בדגם הקודם. זה ממשיך בצמיחה לאורך של 7.2 ס"מ ולרוחב של 6.5 ס"מ. גם בסיס הגלגלים גדל ב-3 ס"מ, ועומד כעת על 243 ס"מ. תא המטען גדל משמעותית לנפח של 300 ליטר (208 ליטר במצב פתוח).
גם מבחינת ציוד בטיחות יש חידושים, כאשר המכונית כוללת כרגע לא רק כריות אוויר חכמות מלפנים, אלא גם כריות צד מוגבהות כתחליף לוילון במכוניות סגורות. אלה ישרתו בנוסף לכריות הצד הרגילות.
הצעיף
במרצדס גאים במיוחד במערכת שהם מכנים AIRSCARF - צעיף אוויר בתרגום חופשי. זהו ניסיון של מרצדס להתגבר על הניגוד הבוטה בין נסיעה מהנה עם גג פתוח, לבין מזג האוויר הקודר האופייני לאירופה. מדובר בחלק מבקרת האקלים אשר שוכן במשענות הראש של המכונית ומבטיח הזרמת אוויר חם לצוואר וראש הנהג כאשר המכונית פתוחה. זה פועל כמו "צעיף בלתי נראה", מבטיחים במרצדס, ואנחנו נשמח לבדוק זאת.
המכונית החדשה תוצג בתערוכת ז'נבה לקראת החודשים החמים. בחודשים אלה, כדאי לדעת, עולה מכירת המכוניות הפתוחות באירופה אחרי תרדמת החורף.