שתף קטע נבחר

בעיות, המון בעיות

הקטע השמיני של הדקאר לא היה ארוך כקודמו, ובכל זאת גרם לצרות צרורות. מהפכים בצמרת, ופרישה כמעט ודאית של הצוות הישראלי בריל-סגל

יום ה', ה-8 בינואר, היום השמיני בדקאר. אחרי יום מפרך שעבר על המתחרים אתמול, היום אמור להיות קל יותר. 355 ק"מ של מדידת זמנים, בין שני קטעים מנהלתיים של 34 ק"מ בתחילת היום, וארבעה ק"מ בסופו. בסך הכל ירכבו וינהגו המתחרים היום לאורך 393 ק"מ, המחברים את חניית הלילה באתאר, עם טידג'יקיה הממוקמת עמוק בין ימות החול של מאוריטניה.

 

"כפיצוי" על המרחק הקצר יחסית, יאלצו המתחרים להתמודד עם מסלול טכני מאד, הדורש מיומנות גבוהה בניווט. כל זאת כדי למצוא את המעברים הנסתרים סביב הדיונות, שיאפשרו מעבר נטול דאגות שקיעה גם אם ארוך יותר. מכיוון שמדובר במירוץ הראשון בו נאלצים המתחרים לעבור בנקודה זו, מתבטל יתרונם היחסי של המנוסים בדקאר.

 

סוגרים פערים

 

ומי מאבד את דרכו ראשון וכבר בתחילת המקצה, כדי להפוך את העסק למעניין יותר? דספרה כמובן, מוביל הטבלה שסיים אתמול שלישי. למעלה משעה תמימה הוא מחפש את דרכו, וכאשר לבסוף הוא מוצא אותה, מצליח הרוכב המוכשר לסיים במקום ה-24, שעה ו-14 דקות לאחר מנצח הקטע. ולכן הוא צונח מייד למקום השביעי הכללי. אלפי קוקס הולך בעקבותיו, וגם הוא מאבד את דרכו למשך 50 דקות. הוא מסיים במקום ה-19 ונותר רביעי בדירוג הכללי.

 

רומה וסיינקט, שני ושלישי בדרוג הכללי, הולכים היום על כל הקופה. אלא ששקיעה עמוקה של סיינקט בחול, מאפשרת לרומה לפתוח עליו פער. לנקודת הביקורת השניה – 258 ק"מ מקו הזינוק - הם מגיעים ביחד עם ברוסי. המבנה נשמר עד לקו הסיום. רומה מנצח את המקצה ומוביל גם את הדרוג הכללי. ברוסי מגיע שני בפיגור של כ-6 דקות, ואילו סיינקט שלישי בפיגור של כמעט 8 דקות אחרי המנצח. סיינקט ממוקם כעת שני בדירוג הכללי, בפיגור של כ-8 דקות, וברוסי אחריו, ב-6 דקות נוספות.

 

יום מצוין היה לשני רוכבים שאתמול סבלו מחוסר מזל. פויול שנפל אתמול וסבל מתקלה טכנית, מגיע רביעי. מאוני שהוביל אתמול עד שסבל מתקר, מגיע חמישי בפער של 25 דקות מהמנצח. ופרטינה עם הימאהה 2X2? ראשון גם היום בין הלא-ק.ט.מ ובמקום ה-22. בדירוג הכללי הוא במקום ה-15.

 

מאבדים את הדרך

 

את השלב השישי של הדקאר העבירה יוטה קליינשמידט בהוצאת מים ממנוע הפולקסווגן טוארג, לאחר טבילה עמוקה (מדי) בשלולית מים של נווה מדבר. המנוע סירב להניע, ואת המקצה באותו יום היא סיימה במקום ה-115, בגרירה. לפני המקצה הנוכחי, באין ברירה, הוחלף מנוע בניגוד לחוקי הדקאר. היא מקבלת בכל זאת אישור לצאת למקצה, ומסיימת אותו באופן מרשים במקום השני בפיגור של כמעט חצי שעה מהמנצח. עם זאת, טרם הוחלט אם יתווסף לה זמן עונשין משמעותי, או שתיאלץ להפסיק את המירוץ.

 

ובראש כמובן מובילים המיצובישי של פטרהאנסל ומאסואוקה. השניים ממשיכים את משחק החתול ועכבר ביניהם, כשפטרהאנסל מוביל במהלך מרבית שלבי המקצה. אבל אחרי 230 ק"מ נעצר מאסואוקה – שעד אותו רגע נראה כמחוסן מפגעי המדבר - בגלל תקלה טכנית. לבסוף הוא פותר את הבעיה, ממשיך להתחרות ומסיים את היום במקום ה-12, למעלה משעה וחצי לאחר פטרהאנסל. התוצאה היא ירידה מיידית בדירוג הכללי למקום השלישי, בפיגור של שעה ו-22 דקות מהמוביל. סיום בפיגור של כחצי שעה עבור דה-מביוס עם הב.מ.וו, ממקם אותו שני בדירוג הכללי.

 

אך לא רק אופנוענים הולכים לאיבוד וטועים בניווט. שלסר, ואטאנן ומקריי טועים כבר בהתחלה ומאבדים זמן יקר. לבסוף הם חוזרים לנתיב, אבל לשלסר ומקריי המזל אינו מאיר פנים. הראשון מאבד זמן יקר נוסף עקב תקר, השני מאבד את ההנעה הכפולה 55 ק"מ לפני סיום המקצה. שלסר מסיים רביעי, מקריי מסיים במקום ה-24. הראשון ממוקם כעת רביעי בדירוג הכולל, השני יורד למקום השמיני.

 

והישראלים? קצת לאחר חצות שעון ישראל נכנסו צוות מיצובישי של כהן וספקטור לרשימת המסיימים, לאחר שחצו את נקודת הסיום במקום ה-39. תוצאה מצוינת זו ממקמת אותם 38 בדירוג הכללי. הצוות של בריל וסגל אינם מופיעים עוד על טבלת הזמנים, לאחר שבילו את ליל אתמול בניסיון להגיע הבוקר אל קו הזינוק בזמן וספגו בכל מקרה 17 שעות עונשין. נראה כי עבורם הסתיים המירוץ כבר עתה.

 

מחר (יום ו') צפוי למתחרים יום קשה מאד. המסלול מטידג'יקיה לנמה טומן בחובו את קטע הדירוג הארוך ביותר בראלי. מסלול קשה ומפרך עם חול רך במיוחד, שסיים את דרכם של רבים וטובים בעבר.

 

 

היום השביעי

היום השישי

היום החמישי

היום הרביעי

היום השלישי

היום השני

היום הראשון

 


פורסם לראשונה 09/01/2004 00:13

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: איי פי
רומה - מנצח היום
צילום: איי פי
ברוסי - שני, למרות הכל
צילום: איי פי
מסואוקה - מקום 12 בלבד
צילום: איי פי
שלסר - רביעי למרות הבירבור
צילום: איי פי
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים